چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
برخورد جدی با اراذل در دستور کار دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی قرار دارد
13 مهر 1400 - 9:29
شناسه : 14798
6

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری، شامل اراذل و اوباش نبوده و برخورد جدی با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی استان است. به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، در مراسم تکریم و معارفه دادستان بوکان، به اهمیت برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس مردم تاکید […]

ارسال توسط :

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری، شامل اراذل و اوباش نبوده و برخورد جدی با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، در مراسم تکریم و معارفه دادستان بوکان، به اهمیت برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس مردم تاکید و اظهار داشت: برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری، شامل اراذل و اوباش نبوده و برخورد جدی با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

 

وی در ادامه به اهمیت استفاده از نهادهای میان‌جیگری در کاهش ورودی پرونده‌ها، ادامه داد: افزودن شعب رسیدگی و قاضی راهکار مناسبی برای رسیدگی به انبوه پرونده‌های ورودی نیست و باید به سمت و سوی نهادهای میان‌جیگری و پیشگیرانه با استفاده از افراد متنفذ و ریش سفیدان برای کنترل ورودی پرونده به محاکم می‌باشد.

 

رییس دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: منشأ بسیاری از جرایم بیکاری و عدم آموزش مهارت‌های اجتماعی همچون کنترل خشم است، از این رو باید از ظرفیت دستگاه قضایی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و اشتغالزایی در جامعه استفاده کرد و نیز نهادهای مرتبط با آموزش مهارت‌های اجتماعی یک سری از مفاهیم و مهارت‌ها را برای جوانان آموزش دهند.

 

مجیدی دادستان ارومیه نیز در این آیین با تاکید بر تحول‌گرا بودن دستگاه قضا که خواسته ریاست معظم قوه قضائیه است، گفت: لازمه تحول‌گرا بودن دستگاه قضایی آسیب شناسی است.

 

وی ادامه داد: دادستان باید به صورت عملیاتی در میدان باشد و امروز مقوله اراذل و اوباش در نظام اجتماعی جایگاهی ندارد و بر خورد با این افراد باید عبرت آموز باشد.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.