شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
برنامه ی شاد به کام دانش آموزان با هزاران اندوه والدین همراه است
21 آبان 1399 - 10:45
شناسه : 10311
18

با ورود ویروس منحوس کرونا و شتاب زدگی عقب نماندن دانش آموزان از سال تحصیلی ؛ آموزش و پرورش برنامه یا اپلیکشن شاد را برای نظام آموزشی معرفی کرد. واقعا انسان متحیر می ماند. در این اوضاع اقتصادی تهیه گوشی های هوشمند دغدغه والدین شد. واقعا با این قیمت گوشی های هوشمند و تبلت های […]

ارسال توسط : نویسنده : فرید قاسمی منبع : سیلوانانیوز

با ورود ویروس منحوس کرونا و شتاب زدگی عقب نماندن دانش آموزان از سال تحصیلی ؛ آموزش و پرورش برنامه یا اپلیکشن شاد را برای نظام آموزشی معرفی کرد.
واقعا انسان متحیر می ماند.
در این اوضاع اقتصادی تهیه گوشی های هوشمند دغدغه والدین شد.
واقعا با این قیمت گوشی های هوشمند و تبلت های چند میلیونی کدام کارمند و کارگر می تواند به راحتی برای فرزندانش امکانات آموزشی تهیه کند.

تا دیروز هر روز از مضرات فضای مجازی غیر قابل کنترل و خطرات آن برای دانش آموزان و فرزندان صحبت می کردیم ; امروز دو دستی فرزندان و آینده سازان این مملکت رو ؛ یهویی ؛ هل دادیم به سوی گوشی های هوشمند .

من نمی دانم چه کسانی نمی خواهند طبق قانون اساسی حرکت کنند و مرجع برخورد کننده کیست .
مطابق اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی : « دولت موظف است وسائل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به طور رایگان ‌گسترش دهد.» .
اکنون که طبق قانون اساسی دولت محترم تدبیر و امید که وزارت آموزش و پرورش برنامه شاد رو برای امر آموزش دانش آموزان مطرح ساخته آیا ابزار رایگان این طرح را در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار داده است.
چرا واقعا عده ای می خواهند مدام از اهداف انقلاب که برای خدمت به مستمندان و بی بضاعت ها بود ؛ دور و دورتر شوند.
همه جای مملکت تلویزیون سراسری , شبکه هایش گرفته می شود ؛ بجای این همه هزینه با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای ملی یک معلم برتر کشوری برای تمامی دانش آموزان تدریس می کرد و یک امتحان واحد کشوری می گرفتید .
کنکور مملکت که برای پول دارها شده است ؛ کل سوالات کنکور با تدریسی که در مدرسه می شود حل نمی شود ، تماما با فرمول های جادویی کوتاهی که در کتاب ها و کلاس های گران قیمت کنکور است حل می شود.
در این اوضاع کرونایی یک روز دانش آموزان را به مدرسه می کشانند.
روز بعد خبر می‌رسد تعدادی از معلمان فلان روستای مرزی کرونایی شدند یا این معلمان بیماری را از شهر منتقل می کنند یا از این مکان گرفته به شهر منتقل می کنند.
فقط می توان گفت. اوضاع “قارش میش” است.

این ها واقعا فاجعه آموزشی است .

فاجعه تربیتی را سال های بعد خواهیم دید که برخی مدارس پولی یا پول دارها که می خواهند خاص باشند و برای یک سال تحصیلی از خانواده های مرفه هزینه چند میلیونی می گیرند در این فضای مجازی چه کرده اند.

این برنامه شاد از سوی والدین به شدت مورد گلایه است از درس دادن یا ندادن معلمان در آن یا حضور و غیاب صوری دانش آموزان که بیدار شده و آنلاین می شوند و بعد میگیرند تخت آنلاین می خوابند.

صدای اعتراض والدین و دانش آموزان در برنامه شاد یکطرفه است ; یعنی صدای اعتراضی که نوشته می شود در همان لحظه معلم یا مدیر پاک می کند.

دانش آموز می نویسد معلم عزیزم می خواهی امتحان بگیری ; ولی خوب شما! این صفحات را تدریس نکرده ای;

زود در “طرفین العینی” صحبت ها و نوشته های دانش آموز و والدین پاک می شود.

واقعا نوشتن در این مورد خیلی سخت است ؛گوشی چند میلیونی ؛لب تاب چند ده میلیونی ؛ نبود فرهنگ فضای مجازی و ….

انشاالله که همه چیز با تدبیر و امید گل و بلبل ی حل شود .

انتهای پیام/فرید قاسمی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.