شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
برگزاری هر چه با شکوه عید قربان در روستاهای نوار مرزی ارومیه
10 شهریور 1396 - 23:35
شناسه : 2522
15

مردم مومن و ولایت مدار مناطق صومای برادوست و سیلوانای  ارومیه امثال نیز همچون سالهای گذشته با اتحاد و برادری به استقبال عید قربان رفتند و با خلق صحنه های زیبا یک بار دیگر همدلی  خود را به نمایش گذاشتند . عید قربان  که به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد و مناسبتهای اسلامی شناخته می شود […]

ارسال توسط :

مردم مومن و ولایت مدار مناطق صومای برادوست و سیلوانای  ارومیه امثال نیز همچون سالهای گذشته با اتحاد و برادری به استقبال عید قربان رفتند و با خلق صحنه های زیبا یک بار دیگر همدلی  خود را به نمایش گذاشتند .

عید قربان  که به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد و مناسبتهای اسلامی شناخته می شود در منطقه صومای برادوست و سیلوانا  نیز همچون سایر مناطق و  شهرهای کشورمان دارای اهمیت خواصی می باشد زیرا در چنین روزی تمام مردم از پیر گرفته تا جوان سعی در هر چه بهتر برگزار شدن این سنت دیرینه را دارند.

مردم نوار مرزی ارومیه در چنین روزی با حضور در بین بزرگان و ریش سفیدان روستا و منطقه ضمن تبریک عید قربان آداب و سنت حضرت ابراهیم را به جا آوردند .

در کنار زیارت اهل قبور و نثار فاتحه برپایی نماز عید قربان در تمامی مساجد منطقه و با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم با شکوه تر از ادوار گذشته اقامه گردید.

طبق آداب و روال گذشته در روستاهای نوار مرزی ارومیه مردم به صورت مشارکتی و هر کدام بر اساس توان مالی خود اقدام به ذبح قربانی و پخش آن در بین نیازمندان کردند تا بدین ترتیب  سنت دیرینه حکایت بندگی و دلداگی را به جا آوردند.

پس از ذبح قربانی در روستاهای صومای برادوست و سیلوانا که با احترام و اداب خواص خود یعنی با ذکر دعا و صلوات صورت می گیرد گوشت آن در بسته بندهای جداگانه بین خانواده ها و آشنایان توزیع می گردد .

 

پایان گزارش/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.