شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
برگزاری همایش بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی در ارومیه
07 اردیبهشت 1396 - 9:36
شناسه : 547
36

همایش بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی ارومیه با حضور کلیه مسئولین بلند پایه ی استان و اصحاب رسانه ؛ نامزدهای انتخاباتی ارومیه درمحل مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار گردیدبه گزارش سایت خبری تحلیلی سیلوانا نیوز : در این همایش که به همت خانه مطبوعات ؛ اتحادیه چاپخانه داران ؛ کانون های آگهی و تبلیغات انتخاباتی ؛فرمانداری […]

ارسال توسط :

همایش بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی ارومیه با حضور کلیه مسئولین بلند پایه ی استان و اصحاب رسانه ؛ نامزدهای انتخاباتی ارومیه درمحل مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار گردیدبه گزارش سایت خبری تحلیلی سیلوانا نیوز :

در این همایش که به همت خانه مطبوعات ؛ اتحادیه چاپخانه داران ؛ کانون های آگهی و تبلیغات انتخاباتی ؛فرمانداری کلان شهر ارومیه و اداره ارشاد اسلامی برگزار گردید.

حجت الاسلام محمد باقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی در ابتدای به تشریح بایدها و نبایدهای انتخاباتی پرداخت و افزود :

باید ها در اصل به معنای : بالابردن رسالت آگاهی و تحلیل مردم ؛ نقد و نظارت، اطلاع رسانی، تشویق مردم به انتخاب اصلح ، پاسداری از انتخابات بعنوان یک نعمت الهی ، انتقادات منطقی و منصفانه ، مقید بدون رسانه ها به قانون دانست .

وی همچنین نبایدها را کمک به خواست دشمن ، مشغول نکردن ذهن مردم به مسائل فرعی ،  دلسرد نکردن مردم به انتخابات ، شکسته نشدن اعتماد به نفس مردم ، ، تضعیف نکردن نقاط برجسته ملت ، ، تهمت به نظام از تهمت به افراد بالاتر است ، یکدیگر را متهم نکنید ، غیبت در رسانه ها و وبلاگ ها جایز نیست ، پوچی گری رسانه ای ممنوع و حفظ سلامت و احترام شورای نگهبان عنوان کرد.

درادمه این همایش عباس حسن خانی فرماندار محترم کلان شهر ارومیه نیز ضمن شفاف سازی پروسه برگزاری انتخابات با اصحاب رسانه از بکار گیری ۹هزار نیروی اجرایی در ۴۱۳ شعبه اخذ رای در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت : انتخابات مشروعیت بخش یک نظام دموکراتیک و غیردموکراتیک است و در کشور ما نیز سابقه قابل توجهی دارد.

وی بنای کار فرمانداری ارومیه را شفافیت دانسته و خاطرنشان کرد: تمام تلاش فرمانداری ارومیه به عنوان دستگاهی اجرایی در انتخابات، در این راستا است که اطلاعاتی شفاف و دقیق در اختیار رسانه ها قرار گیرد که این امر را به وضوح در مرحله ثبت نام از داوطلبان انتخابات مشاهده کردید.

فرماندار ارومیه قوانین انتخاباتی را مانعی برای ارائه اسامی تایید یا رد صلاحیت شدگان انتخابات معرفی کرده و افزود: نقش رسانه ها در افزایش آمار ثبت نام داوطلبان انتخابات در ارومیه غیرقابل انکار است و امیدواریم این همکاری با رسانه ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود : انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری بعنوان یکی از مهم ترین اتفاقات سیاسی در کشور روز ۷ اسفند برگزار خواهد شد.

فرماندار ارومیه تصریح کرد : ۴۱۳ شعبه اخذ رای برای حوزه انتخابیه ارومیه در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است که ۶ شعبه آن مخصوص اقلیت های دینی خواهد بود و ۲۷ کاندید تایید صلاحیت شده تا این لحظه برای بدست آوردن یکی از ۳ کرسی مجلس رقابت خواهند کرد

 

پرویز علیزاده معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان‌ غربی نیز در این مراسم تاکید کرد : افترا به دیگر کاندیداها، درج اخبار تخریبی ضد نظام ، قوای سه گانه و مسئولین و همچنین انتشار مکاتبات طبقه بندی شده جرم تلقی شده و با منتشرکنندگان برخورد خواهد شد..

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات تصریح کرد : سایت ها و پایگاه های خبری بکوشند از انتشار مطالب خلاف واقع، نشر اکاذیب ، اعلام دلیل رد صلاحیت کاندیداها بدون رضایت آنها و مطالب دروغین در مورد انتخابات پرهیز کنند.

 

. در ادامه این همایش جناب سرهنگ صمدپور فرمانده انتظامی کلان شهر ارومیه با بیان اینکه یا هرگونه قانون شکنی و کسانی که امنیت انتخابات ر ا مختل کنند با جدیت و قاطعیت برخورد خواهیم کرد و اجازه نخاهیم داد هیچ گونه مشکلی در روند انتخابات پیش آید.

 

این همایش علیرضا رادفر رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی بابیان اینکه کاندیدهای محترم وعده وعیدهای را بدهند که در چهار چوب قانون باشند زیرا نباید وعده هایی را بدهند که بعد از انتخابات انتظار در مردم شکل بگیرد .

وی همچنین بیان داشت : از دادن هرگونه شعار های قومیتی و وحدت شکن که امنیت جامعه را به خطر می اندازد خوداری شود و تا حد امکان تبلیغات در راستای همگرایی و وحدت بین مردم صورت گیرد تا انشالله شاهد انتخاباتی شکوهمند در استان باشیم .

در ادامه این همایش جناب سرهنگ صمدپور فرمانده انتظامی کلان شهر ارومیه با بیان اینکه یا هرگونه قانون شکنی و کسانی که امنیت انتخابات ر ا مختل کنند با جدیت و قاطعیت برخورد خواهیم کرد و اجازه نخاهیم داد هیچ گونه مشکلی در روند انتخابات پیش آید.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود بیان داشت : رسانه‌ها باید تلاش کنند که اخبار انتخاباتی را به طور سریع در خروجی پایگاه‌های خبری خود قرار ندهند بلکه باید در وهله نخست بررسی کرده و پس از محرز شدن صداقت و درستی خبر آن را نشر دهند..

پایان خبر /

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.