شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
بیانیه قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) به مناسبت حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر
02 خرداد 1399 - 10:11
شناسه : 9546
10

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿۱﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿۲﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿۳﴾ سوم خرداد یادآور حماسه تاریخی آزادسازی خرمشهر قهرمان از اشغال متجاوزان بعثی است. ۳۸ سال پیش در چنین روزی فرزندان غیور ایران اسلامی و تربیت یافتگان مکتب جهاد و […]

ارسال توسط :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿۱﴾

وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿۲﴾

فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿۳﴾

سوم خرداد یادآور حماسه تاریخی آزادسازی خرمشهر قهرمان از اشغال متجاوزان بعثی است.

۳۸ سال پیش در چنین روزی فرزندان غیور ایران اسلامی و تربیت یافتگان مکتب جهاد و شهادت با استعانت از قدرت لایزال الهی و بدون ترس از قدرت های مادی و کثرت عِدّه و عُدّه‌ دشمن ،عملیات بزرگ بیت المقدس را با فکر و نبوغ نیروهای جوان مومن و انقلابی طرح ریزی و اجرا کردند که منجر به شکست و هزیمت سنگین دشمن و پیروزی رزمندگان اسلام و آزادسازی خرمشهر عزیز گردید.

فتح خرمشهر در هیچ قاعده و محاسبه مادی نمی گنجد بر همین اساس بود که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند : «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

بی‌گمان ،شناخت عوامل پیروزی در فتح خرمشهر ؛رمز پیروزی های بزرگ ملت ایران در آینده است. آنچه که ملت ایران را در این نبرد نابرابر پیروز کرد ،نقش عوامل معنوی در کنار عوامل مادی و در یک کلام ،تلفیق هوش و نبوغ نظامی با قدرت ایمان و روحیه سلحشوری است.

توجه به قدرت لایزال الهی و اتصال به ذات احدیت ،انگیزه الهی در نبرد و داشتن روحیه جهاد و شهادت و نبرد عاشورایی و از همه مهمتر ،اخلاص و فداکاری برای اسلام و قرآن و توکل بر خدا و ادای تکلیف صرف نظر از نوع نتیجه ،همراه با محاسبات نظامی و طرح ریزی و اجرای دقیق عملیات ،رمز اصلی پیروزی در این نبرد و همه نبردهای دوران دفاع مقدس است .

پر واضح است که دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی در آینده نیز ادامه خواهد داشت و به تعبیر سکاندار کشتی انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) :« خرمشهرها در پیش است و ملت ایران باید خود را برای چنین روزها و فتح الفتوحاتی آماده کند».

تقارن حادثه عظیم فتح خرمشهر با روز جهانی قدس امسال ،نوید بخش پیروزی های بزرگ برای امت اسلامی در آینده است.

امروزه جریان مقاومت و نهضت آزادسازی فلسطین به مرزهای رژیم اشغالگر قدس رسیده و روز شمار معکوس نابودی این رژیم جعلی آغاز شده است و به حول و قوه الهی و با تلاش فرزندان مقاومت و امت اسلامی ،این رژیم ۲۵ ساله آینده را نخواهد دید.

تعرضات مذبوحانه این رژیم به مواضع مقاومت در سوریه در همین ارتباط صورت می‌گیرد. به همین جهت ، آمریکای جنایتکار و رژیم کودک کش صهیونیستی آینده خود را پیش از پیش در خطر میبینند ،سعی دارند با پیش بردن طرح ننگین معامله قرن ، موضوع فلسطین را به فراموشی بسپارند.

لذا لازم است عموم امت اسلامی و شیفتگان انقلاب اسلامی و آرمان فلسطین به هر نحو ممکن ،این روز مهم را که یادگار بنیان گذار انقلاب اسلامی است ،زنده نگه داشته و جنایات آمریکا و صهیونیست‌ها را افشا نمایند .

قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) یاد و نام شهیدان ، جانبازان ، ایثارگران و همه رزمندگان دلاوری که حماسه عظیم فتح خرمشهر را آفریدند ،گرامی می دارد و به خانواده معظم آنها و ملت بزرگ ایران درود می فرستد.

« وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ‌ »

سرتیپ پاسدار محمدتقی اصانلو
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.