شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز سیلوانا برگزار شد
18 اردیبهشت 1397 - 7:07
شناسه : 4335
10

بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز بخش سیلوانا همسال همزمان با هفته معلم با حضور جمعی از خیرین ؛ مسئولان ؛ فرهنگیان ؛ شوراهای اسلامی و دهیاران بخش  هجدهم اردیبهشت در تالار بهار مرگور ارومیه برگزار شد . در ابتدای این جشنواره شهرام مصطفوی رییس اداره آموزس و پرورش بخش سیلوانا ضمن خیرمقدم گویی میهمانان گفت […]

ارسال توسط :

بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز بخش سیلوانا همسال همزمان با هفته معلم با حضور جمعی از خیرین ؛ مسئولان ؛ فرهنگیان ؛ شوراهای اسلامی و دهیاران بخش  هجدهم اردیبهشت در تالار بهار مرگور ارومیه برگزار شد .

در ابتدای این جشنواره شهرام مصطفوی رییس اداره آموزس و پرورش بخش سیلوانا ضمن خیرمقدم گویی میهمانان گفت :

مدارسی که هم‌اکنون توسط آموزش و پرورش سیلوانا و مجمع خیرین و اداره کل نوسازی استان ؛ در دست ساخت می باشند مدرسه ۶ کلاسه راژان و هاشم آباد می باشد که بصورت مشارکتی توسط خیرین و همکاری اهالی این روستا در حال ساخت می باشند
وی ادامه داد که مدارس در شرف بهره برداری در بخش سیلوانا دبستان گوله‌بهی با مشارکت اتاق بازرگانی و اداره کل نوسازی می باشد که بانی خیر آن سرکار خانم یاری بود و تنها آسفالت محوطه آن انجام نشده است .

مصطفوی ادامه داد : ٢٣ مدرسه در بخش سیلوانا نیاز به دیوارکشی و تعمیر سرویس های بهداشتی دارد و همچنین آموزش و پرورش بخش سیلوانا ؛ جزو معدود مناطقی است که با گذشته ۶٠ سال از برخورداری از سیستم آموزشی ؛ متاسفانه ساختمان اداری برای استقرار اداره آموزش و پرورش ندارد که از سال گذشته طی رایزنی با معاون پارلمانی مجلس در آموزش و پرورش اعتبار آن حدودا مصوب شده و منتظر مشخص شدن زمین مربوطه هستیم و همچنین ٣٠ درصد از مدارس بخش سیلوانا تخریبی و کانکسی می باشند که نیاز به نوسازی دارند .

 

میرزایی  بخشدار سیلوانا در این جشنواره گفت :یکی از حلقه مفقوده توسعه و پیشرفت کشور ؛ ارزش گذاری به منابعی است که در کشور داریم و آموزش و پرورش یکی از منابع است چرا که معلمین و آموزش و پرورش محروم ترین و بی ادعاترین قشر جامعه معلمین هستند.

حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان آ.غ در این جشنواره ضمن تقدیر از خیرین و معلمین گفت :در استان ۵٠٠٠ کلاس درس نیاز داریم تا بتوانیم شرایط استاندارد را برای آموزش دانش آموزان مهیا سازیم .اعتبارات دولتی کفاف کمبودها را نمی دهد و حمایت و همت خیرین را در این زمینه لازم داریم.

قاسمی معاون فنی اداره کل نوسازی استان هم در این همایش گفت :در سال ١٣٩۶ تمام پروژه های مشارکتی که به دستان خیرین احداث شده ؛ بدون هیچ اعتبار دولتی به بهره داری رسیده است و با رایزنی های که با معاون پارلمانی وزیر در آموزش و پرورش داشتیم این قول مساعد را گرفتیم که استان آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت باشد که مدارس کانکسی و تخریبی آن برچیده شود.

آخوندیان ؛ رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان غربی ضمن تقدیر از حاضرین گفت :طی برگزاری ٢٠ جشنواره مجمع خیرین استان تا امروز ؛ مجمع خیرین ١١٧۶ مدرسه در قالب ۵٩١٠ را تقبل کردند و علاوه بر آن تعداد ۶٠۶ مدرسه ؛ درقالب ٢۶۶٩ کلاس درس آماده و تحویل ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و استان شده است که رقم ریالی ساخت این مدارس ؛ ٢٧٣ میلیارد تومان می باشد که توسط خیرین برای مدرسه سازی در استان اختصاص داده شده است

سرهنگ پاسدار نوری معاون هماهنگ کننده لشکر ٣ حمزه (ع)  در این همایش  گفت :سال گذشته مجموعه سپاه با اجرای برنامه های طرح هجرت با همت کانون فرهنگیان و بسیج دانش آموزی ؛ ٢١ مدرسه در بخش سیلوانا را رنگ آمیزی و کمکهای لازم در خصوص انتقال مکان آموزش و پرورش انجام دادیم.

انشاالله امسال بتوانیم برنامه ها را بیشتر بسوی آموزش و پرورش سوق بدهیم.

ماموستا عزیزیان امام جمعه شهر و بخش سیلوانا ، در این جشنواره باشکوه گفت :از مسئولین و مقامات کشوری درخواست داریم که امکانات و زیرساخت های بخش را بهبود دهند.

کاشت درخت در روستای هاشم آباد همزمان با ورود مسئولان و معاون محترم توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور به سومین جشنواره بزرگ بومی محلی بخش سیلوانا ، نمونه بارزی از محرومیت های بخش سیلوانا بود.

سید فتاح حسینی از خیرین برجسته استانی با حضور در این جشنواره ضمن ایراد سخنرانی گفت:قطعا با حضور در این جشنواره ها ؛ اهدافی را دنبال می کنیم اما باید بدانیم که تمامی این مزیت ها در سایه امنیت پایدار کشور می باشد که ما با اعتقاد به حفظ تمامیت ارضی کشور ؛ به بقای نظام علاقه مندیم و بقای نظام اسلامی مان را مظهر شرف ؛ حیثیت ؛ موجودیت و انسانیت برای وحدت و یگانگی می دانیم . ما خادمان نظام هستیم اما مدیریت ناشایست مدیران را نمی پذیریم.


در پایان جشنواره ؛ از فعالان فرهنگی ؛ معلمان نمونه و خیرین به دستان مسئولین با اهدای تندیس تقدیر گردید و جشنواره با ضیافت نهار به پایان رسید .

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.