شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
تبدیل کافه سنتی به خانه ورزش جوانان در سیلوانا
25 اردیبهشت 1398 - 10:43
شناسه : 7379
6

 در  سیلوانا جوانان بسیار زیادی وجود دارند که غمخوار هم نوع خود هستند ‌و برای سلامتی و خوشبختی دیگران گاهی منافع خود را نادیده میگیرند و برای خدمت به مردم و جلو گیری از ضرر و زیان به آنها، پیش قدم می شوند . صلاح الدین مراد پور جانباز ۷۵ درصدی، یکی‌ از این جوانان می […]

ارسال توسط :

 در  سیلوانا جوانان بسیار زیادی وجود دارند که غمخوار هم نوع خود هستند ‌و برای سلامتی و خوشبختی دیگران گاهی منافع خود را نادیده میگیرند و برای خدمت به مردم و جلو گیری از ضرر و زیان به آنها، پیش قدم می شوند . صلاح الدین مراد پور جانباز ۷۵ درصدی، یکی‌ از این جوانان می باشد . او با سختی و تلاش فراوان سعی کرد یک باشگاه بدنسازی در روستا خودشان راه اندازی کند که هم به نوعی برای خود کارآفرینی کرده و هم جوانان مردم را به سوی ورزش کردن سوق  دهد. صلاح الدین با همین اندیشه تلاش کرد و یکی از کافه سنتی هایی که بیشتر به ضرر جوانان تمام میشد را با یک خانه  ورزش با همت مسئولین و مردم جایگزین کرد.

 

صلاح الدین در گفت و گو با خبرنگار سیلوانا نیوز گفت :

 با توجه به مشکلی که در دوران جوانی برایم پیش آمده بود و محدودیتی که از ناحیه پا داشتم، تسلیم نشدم و با خواست خدا و همت توانستم وارد رشته  پرس سینه شوم و خوشبختانه بعد از چند سال سخت کوشی و تلاش توانستم به مسابقات کشوری راه پیدا کنم در سال ۹۵ مقام چهارم کشوری را کسب کردم اما این مقام توانست انگیزه ام را چندین برابر کند و در سال ۹۶ توانستم مقام دوم کشوری در رشته پرس سینه را به دست بیاورم.

 

وی افزود: انگیزه و تلاش من آرزوهایم را چند برابر کرده بود. با توجه به اینکه برای تمرینات و بدنسازی همیشه مجبور بودم که مسافت طولانی را تا شهر با دغدغه های فراوانی طی کنم بنابراین تصمیم گرفتم که در خود بخش سیلوانا روستای گسیان برای جوانان بخش سیلوانا یک خانه بدنسازی درست کنم ،  تا جوانان نیز به راحتی بتوانند به تمرینات و ورزشهای مورد علاقه خود در بخش سیلوانا ادامه دهند.  متاسفانه برای ساختن خانه نیاز به مکان خاصی داشتیم اما با توجه به شرایط اقتصادی نزدیک به دو سال است که یک سوله را به صورت اجاره گرفته و وسایل ورزشی را در آن قرار داده ایم تا جوانان بتوانند از آن استفاده کنند و خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که از سراسر نقاط بخش سیلوانا برای ورزش های خواص بدنسازی به روستای  گسیان می آیند و خوشبختانه در انواع رشته ها ورزشکار داریم.

 

صلاح‌الدین افزود: با همت و تلاش دوستان توانستیم یک خانه ورزش روستایی را برای روستای گسیان بگیریم.

تمام تلاش خود را انجام دادیم که بتوانیم این خانه ورزش را  جایگزین کافه سنتی کنیم . متاسفانه در این کافه سنتی هر شب شاهد حضور جوانان بسیاری بودیم که سن بسیار کمی داشتند. خوشبختانه با خواست خدا و رضایت صاحب کافه سنتی و تلاش های مسئولین در چند روز گذشته توانستیم خانه ورزش را با کافه سنتی جایگزین کنیم.

 

جوان موفق بخش سیلوانا ادامه داد: هدف از این کار این بود که جوانان بدانند هیچ چیز جای ورزش را نخواهد گرفت و با ورزش همیشه انسان بدنی سالم دارد. متاسفانه در طی سال های گذشته تعداد کافه سنتی و قلیان سراها در بخش سیلوانا بسیار زیاد شده بود اما با این کار، به جوانان بخش سیلوانا نشان دادیم  که کافه سنتی ها به جز آسیب و ضرر هیچ منفعتی ندارند.

 

مرادپور در آخر افزود: خانه ورزش توسط رئیس اداره ورزش و جوانان ارومیه و مسئولین بخش افتتاح شد. این خانه روستایی با اقلامی شامل میز تنیس روی میز، دارت، میز شطرنج و میز فوتبال دستی تجهیز شد. که میتواند سرگرمی بسیار مناسبی نسبت به قلیان سرا برای جوانان باشد.

 

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.