پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت ×
تحلیل خواندنی از الگوی بازار رمز ارز در سال ۲۰۲۱
13 شهریور 1400 - 10:45
شناسه : 14310
9

تارنمای «کوین دسک» در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال آورده است: بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده به دلیل چرخه های شدید رونق و رکود اقتصادی مشهور هستند. با گذشت یک سال از ورود به بازار قوی، مشخص است که چیزی تغییر کرده است. «جان پائولسون» سرمایه گذار و مدیر سبد سرمایه گذاران کوتاه مدت گفت که ارزهای رمزنگاری شده […]

ارسال توسط :

تارنمای «کوین دسک» در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال آورده است: بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده به دلیل چرخه های شدید رونق و رکود اقتصادی مشهور هستند. با گذشت یک سال از ورود به بازار قوی، مشخص است که چیزی تغییر کرده است.

«جان پائولسون» سرمایه گذار و مدیر سبد سرمایه گذاران کوتاه مدت گفت که ارزهای رمزنگاری شده اساسا بی ارزش هستند. اما باید گفت که بازار فعلی چه هنوز در رونق باشد و چه تصور کنید که این یک دام است، مطمئنا با الگوی تاریخی رمزارزها مطابقت ندارد.

این الگو در گذشته اساسا با موجی از هیاهو همراه بوده است که منجر به خرید دیوانه وار رمزارزها به دلیل ترس از دست دادن فرصت کسب سود شد. الگویی با رشد شدید همراه است و پس از آن وارد رکود می شود. پس از رشد شدید و رونق بازار در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷، ارزهای رمزپایه ۵۰ درصد افت قیمت پیدا و سپس در موقعیتی بسیار دشوار گیر کردند. بیت کوین که در بیشتر موارد بازتاب گسترده تری در بازار ارزهای رمزنگاری داشت، پس از سقوط ژانویه ۲۰۱۸ به مدت ۳۲ ماه نزدیک یا زیر ۱۰ هزار دلار معامله شد که دوره ای سرد و بی رونق بود.

براساس آن الگو، با اطمینان در سال ۲۰۲۰ پیش بینی می کردم که بازار جدید ارزهای رمزنگاری شده با بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار بالا می رود و سپس مانند چندین بار قبل، به بالاترین سطح قبلی خود یعنی ۲۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۹ باز می گردد. من در هر دو مورد به شدت اشتباه کردم.

البته در ابتدا، بیت کوین در آوریل به ۶۳ هزار دلار رسید، که من فکر می کنم منصفانه است اگر بگوییم حتی بازارهای قوی نیز از این رشد قیمت شگفت زده شده اند. اما شوک واقعی رفتار بازار از آن زمان به بعد است. رونق بازار رمز ارزها هفت ماه از اکتبر تا آوریل ادامه پیدا کرد، کمی کوتاهتر از دور سال ۲۰۱۷ ، که از آوریل تا ژانویه ۲۰۱۸ و قبل از سقوط ادامه داشت. پس از اوج هیجان آور آوریل امسال، به نظر می رسد که فیلمنامه قبلی دوباره اجرا می شود، در حالی که بیت کوین تقریبا در ۱۰ روز در ماه می ۵۰ درصد سقوط کرد. اوضاع تثبیت شد، اما در زمان‌ های مختلف در سال ۲۰۱۸ در راه یک رکود طولانی ثابت ماند.

اما در اواخر ماه جولای، بیت کوین و بازارها دوباره بالا رفتند و از ماه آگوست به ۶۰  درصد صعود کردند. این باعث می‌شود که ما تقریبا یک سال کامل از بازارهای رمزنگاری مثبت را داشته باشیم. این اولین بار است که این اتفاق رخ می دهد و بدیهی است که قیمت معیار سودمندی نیست اما این استقامت و پایداری باعث می شود که درک موضع پائولسون بسیار دشوارتر شود.

این امر تا حدودی بستگی به شرایط وسیع تری از بازار دارایی ها دارد: میانگین صنعتی داوجونز نیز طی یک سال و نیم گذشته، حداقل تا حدودی به دلیل شیوع ویروس کرونا، کاهش یافته است. بنابراین من می گویم نیمی از آینده قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال به احساسات اقتصادی گسترده تری در بازار بستگی دارد. نوع دلتا ویروس کرونا بزرگترین سایه در حال ظهور است، اگرچه ویرانی در کشورهای بدون دسترسی به واکسن در نهایت تاثیر عمیق تری خواهد داشت. چشم انداز تورم، اگرچه در حال محو شدن است اما همچنان برای برخی نگران کننده است.

اما چه چیزی در خود بازارهای رمزنگاری تغییر کرد؟ در سطح بسیار بالایی، ۶ ماه گذشته با نقاط عطفی دگرگون کننده برای رمزنگاری همراه بوده است و بیش از همه پذیرش این رمزارزها و بیت کوین برای مبارزه با مالیات است یا فرار از تاثیر تورم بر ارزش دارایی.

چنین مواردی ارزهای رمزنگاری را مشروعیت می بخشد، چه تاثیرات مستقیم بر بازار داشته باشند یا هیچ تاثیری نداشته باشد.

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.