شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
تحکیم وحدت اسلامی مایه پیشرفت و سعادت جامعه است
04 دی 1396 - 0:39
شناسه : 3378
17

وضعیت تنگنای اقتصادی جامعه ی امروز در سایه استکبار و استعمارگران خارجی لزوم تحکیم وحدت و همدلی اسلامی را می طلب تا با تقویت ایمان الهی در مقابل تمام کمبودها و نپذیرفتن ذلت با همدلی و وحدت بر مشکلات جامعه پیروز گشته و راه سعادت و امید را دنبال نماییم . در عصر حاضر ؛ […]

ارسال توسط :

وضعیت تنگنای اقتصادی جامعه ی امروز در سایه استکبار و استعمارگران خارجی لزوم تحکیم وحدت و همدلی اسلامی را می طلب تا با تقویت ایمان الهی در مقابل تمام کمبودها و نپذیرفتن ذلت با همدلی و وحدت بر مشکلات جامعه پیروز گشته و راه سعادت و امید را دنبال نماییم .

در عصر حاضر ؛ وجود سیل عظیم اندیشه ها ، تفکرات و ایده های گوناگون ملی ، مذهبی بنا می دارد که ضرورت تحکیم وحدت اسلامی در بین ملل اسلامی را بیشتر دریابیم . امروزه پلهای ارتباطی از طریق دنیای مجازی و اینترنتی براحتی انجام می گیرد و حتی در دور افتاده ترین روستاها هم براحتی میتوان اطلاعات کافی را دریافت نمود.

اما در بین این موج تفکرات و اندیشه ها باید راهکارهای مناسب یافت تا بتوان به بهترین نحو ممکن از آن استفاده نمود و از ایده ای برتر که سازگار با شئونات اسلامی و مذهبی است استفاده کرد و در جهت توسعه و آبادانی مملکت خویش بکار برد.

ضرورت وحدت اسلامی با توجه به نقش آن در همیاری و همدلی در جوامع کنونی تاثیر بسزایی در پیشرفت این جوامع داشته و به اثبات رسیده است.

که در تمامی جوامع پیشرفته از نظر معنوی ، مادی ، پیشرفت و توسعه شان از طریق وحدت و همدلی و همیاری بین این جوامع محقق شده است .

در بخش سیلوانا از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون ، از نظر توسعه مسیرهای مواصلاتی ، بهداشتی ، آموزشی ، خدماتی و… فعالیتهای بسیاری انجام شده و پیشرفتهای بسیاری صورت گرفته است برای نمونه به جرات میتوان گفت اقداماتی چون ساخت مساجد و پلها یکی از نمونه های بارز وحدت و همدلی مردم روستا یا جامعه است و به وفور در بخش سیلوانا به چشم می خورد.

اگر دقت نماییم اگرچه شاید ساخت یک پل ، مسجد یا مدرسه از جمله امورات رفاهی و عمرانی یک روستا به شمار آید اما همدلی ، برادری ، اتحاد و از همه مهمتر همت اهالی یک روستا که عمدتا از راهنمایی ها و فرمایشات دین مبین اسلام نشات می گیرد نقش وحدت و اهمیت به موضوع تحکیم وحدت اسلامی را بیشتر نمایان می سازد.

از موارد دیگر که میتوان به وحدت اسلامی در بخش سیلوانا اشاره کرد حضور و شرکت اهالی در زمینه های ترویج فرهنگ خیر و خیرین ، عفو و گذشت و بخشش می باشد . چه بسا افرادی در جامعه دچار لغزشهایی می‌شوند که اگر به شیوه درست و صحیح با آن برخورد نگردد به معضلی برای جامعه تبدیل می شوند اما با هوشیاری کامل آحاد جامعه معضل تبدیل به فرصتی برای اتحاد جامعه در برابر این حوادث ناگوار می شود.

بارها دیده ایم که شاید در منطقه یا روستایی هر چند کوچک یا بزرگ ، بر اثر جزئی ترین مسایل آن منطقه یا روستا دچار نابسامانی هایی شود اما در این مواقع مردم آن جامعه با بهره گیری از فرامین دینی و اسلامی و توجه به امر وحدت و همدلی به رفع معضل می پردازند که آثاری چون عفو ، بخشش ، دوستی ، برادری و اخوت را به ارمغان می آورد .

اگر موضوع را کمی موشکافانه تر بنگریم خواهیم دید که وحدت در جای‌جای سرزمین اسلامی ما با وجود حاکمیت عصر مجازی و دنیای ارتباطات نمود بیشتری پیدا کرده است . میتوان گفت در عصر امروزی مردم یک کشور در مواقع حساس بیشتر از هر زمان دیگری به مقوله وحدت ؛ همدلی و همیاری می پردازند .

اگرچه کرمانشاه با زلزله که تقدیری خدایی و خارج از توان و پیش‌بینی انسانها بود و تلفات سنگینی بر جان و مال مردم کشور گذاشت اما از لحظه وقوع این حادثه دردناک تا امروز بودند از کسانی که بیش از ۴٠ شبانه روز هنوز هم به کمک این مردم زلزله زده پرداخته و می پردازند گرفته تا قهرمانان ؛ ورزش دوستان و از همه مهمتر مردمی که هر چه در توان داشتند برای تسریع در کمک رسانی به این مناطق مصیبت زده از مدال های نفیس و با ارزش تا فرش زیرپا و پتو و والر خانگی را دریغ نکردند تا بتوانند دردی از دردهایشان را دوا کنند.

آری امروز رمز موفقیت ایران اسلامی که همچون نگینی گرانبها به دور از هر گونه فتنه و آشوب در دنیا درخشان و فروزان است وحدت و اتحاد است .

انتهای پیام/ صابر آرام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.