شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه جاده بین المللی سرو
10 تیر 1396 - 23:35
شناسه : 1614
31

جاده ی بین المللی سرو که تنها راه مواصلاتی ارومیه به ترکیه به شمار می آید  این روزها شاهد ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر مجاز می باشد که ادامه این روند چهره ی این جاده را بیش از بیش خدشه دار می کند . خوشبختانه مسئولین محترم با درک حساسیت موضوع آینده جاده بین […]

ارسال توسط :

جاده ی بین المللی سرو که تنها راه مواصلاتی ارومیه به ترکیه به شمار می آید  این روزها شاهد ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر مجاز می باشد که ادامه این روند چهره ی این جاده را بیش از بیش خدشه دار می کند .

خوشبختانه مسئولین محترم با درک حساسیت موضوع آینده جاده بین المللی سرو  و اقدام بموقع  اداره راه تا کنون تقریبا توانسته اند با برخورد قاطع و تخریب ساخت و سازها غیر مجاز تا حدودی مانع  ادامه این روند شوند .

ساخت و سازهای غیر مجاز که امروزه جاده ی بین المللی سرو با آن مواجه است تاثیر مستقیمی در آینده ی فرهنگی و زیست محیطی  شهر مرزی سرو و حتی ارومیه خواهد داشت و آثار آن در دراز مدت نمایان می شود.

اگر وعده های چندین ساله ی نمایندگان و مسئولین شهری استان آذربایجان غربی در خصوص تبدیل شهر مرزی سرو به منطقه ویژه تجاری تحقق یابد بطور قطعی جاده های امن ، استاندارد و زیبا یکی از معیارهای اصلی موفقیت این طرح خواهد بود.

هم اکنون عده ای سود جو و متخلف قصد دارند قشر آسیب پذیر شهری را با در نظر گرفتن نبود مراکز کنترلی انتظامی و امنیتی لازم  در بیرون از شهر  روانه حاشیه ی  جاده ی کنند که به دروازه ی اروپا شهرت دارد .

 

تجاوز به حریم قانونی راه ، جولان کده های آسیب های اجتماعی از یک سو و سازه های غیر اصولی و غیر استاندارد از سوی دیگر که فقط نام چهار دیواری را یدک می کشند  باعث به هم خوردن تمامی معادلات در جاده ی بین المللی سرو ارومیه می شود .

اما آنچه که قابل اهمیت است اولین  تصویری خواهد بود که مسافران و گردشگران خارجی در ورود به جاده ه ی بین المللی سرو با آن مواجه  خواهند شد.

هر چند مسئولین شهرداری و اداره راه  در سالهای اخیر تلاشهای خوب و تاثیر گزاری در جهت برخورد با متخلفین ساخت و سازهای غیر مجاز داشته اند اما جلوگیری از چنین تخلفاتی نیازمند همکاری تمام مردم را نیازمند است .

با احترام به قوانین در آبادانی هر چه بیشتر منطقه ، شهر ، استان و کشور خود کوشا باشیم .

با برسی و نگاهی سطحی به علت ساخت و سازهای غیر مجاز که منجر به پدیدار شدن حاشیه نشینی شده است به سادگی بر این موضوع پی خواهیم برد که اگر از لحاظ قانون ساخت و سازها در مکان های خاص شهری با امکانات دولتی مناسب و اعطای تسهیلات ارزان قیمت و واگذاری انشعبات رایگان اگر همراه باشد مردم کم درآمد هم می توانند با آسودگی صاحب خانه ی مطمئن و مناسب گردند.

ولی متاسفانه قوانین شهری ما بیشتر دنبال درآمد زایی بیشتر می باشند  و کمتر به فکر کمک به قشر هایی هستند که نمی توانند از پس عوارض ساخت و ساز شهری و حق انشعبات قانونی برآیند و به ناچار کنج عزلت گزیده و از همه ی قوانین تخدی می نمایند .

 

پایان گزارش/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.