شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
تخصیص ۱ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های اشتغالزایی سازمان‌های مردم نهاد آذربایجان‌غربی
19 خرداد 1397 - 6:58
شناسه : 4634
12

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: سازمان‌های مردم نهاد بازوی توانمند دولت‌ها برای دست‌یابی به یک اجتماع ایده‌آل هستند و به همین جهت، برای طرح‌های اشتغالزایی این سازمان‌ها در آذربایجان‌غربی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است. محمدحسین حسنی از راه اندازی ۱۵۰ سازمان مردم […]

ارسال توسط :
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: سازمان‌های مردم نهاد بازوی توانمند دولت‌ها برای دست‌یابی به یک اجتماع ایده‌آل هستند و به همین جهت، برای طرح‌های اشتغالزایی این سازمان‌ها در آذربایجان‌غربی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

محمدحسین حسنی از راه اندازی ۱۵۰ سازمان مردم نهاد در آذربایجان‌غربی خبر داد و در خصوص نقش سمن‌های فعال آذربایجان‌غربی در توسعه این استان، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان کشور دارای سامانه ثبت و تاسیس فعالیت‌ سازمان‌های مردم نهاد است که در آذربایجان‌غربی تا کنون ۲۰۰ پرونده تاسیس این سازمان‌های مردم نهاد را از طریق این سامانه به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود از این تعداد درخواست کننده ثبت فعالیت سازمان‌های مردم نهاد، ۱۵۰ سمن به ثبت نهایی برسد و فعالیت‌های خود را با محوریت انتخابی خویش، آغاز کنند.

معاون اداره ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در خصوص نقش این سمن در توسعه استان نیز گفت: این یک مشارکت مهم در تمامی مسائل مهم اجتماعی کشور از جمله محورهای فرهنگی، اجتماعی، علمی پژوهشی و دینی اعتقادی است که تمامی این محور‌ها با حضور مشارکت حداکثری جوانان با زیرشاخه‌های وسیع تشکیل شده و بنابراین تاثیر بسزایی در توسعه فرهنگی و اجتماعی استان در تمامی زیرشاخه‌های این دو مقوله مهم دارد.

حسنی افزود: سازمان‌های مردم نهاد، سازمان‌هایی غیرانتفاعی و غیردولتی با فعالیت غیراقتصادی هستند که علت تشکیل آن‌ها را می‌توان دغده‌های اجتماعی دانست، که البته این نشان دهنده امیدواری مردم به سیستم حکومتی است و باید گفت که همین امیدواری است که باعث ترغیب مشارکت این افراد در نهادهای مختلف اجتماعی نیز شده است.

وی در خصوص اهمیت فعالیت این سازمان‌ها در کشور گفت: یکی از شاخص‌های توسعه هر کشور مشارکت مردم در ابعاد مختلف جامعه بوده و واقعیت این است که این فعالیت‌ها باعث خواهد شد در آینده بار سنگینی از دوش دولت‌ها برداشته شود، زیرا که  دولت‌ها همواره  با دغدغه‌های مهم اجتماعی همچون مباحث زیست‌محیطی، کمک به افراد مستضعف و مواردی همچون آسیب‌های اجتماعی مواجه هستند که با فعالیت این سمن‌ها بخش مهمی از این دغدغه‌ها برطرف می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: براساس قانون، متقاضیان ثبت این سمن‌ها باید در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال باشند که این خود باعث مشارکت بیشتر نیروی جوان با انرژی و انگیزه بالاتر در مباحث اجتماعی شده است.

حسنی به اعتبار طرح‌های اشتغالزایی این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: امسال از سوی وزارت ورزش و جوانان و در حوزه کارآفرینی مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح‌های اشتغالزایی با اولویت طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد به اداره ورزش و جوانان استان پرداخت شده که ۲۰ درصد آن برای تجهیز ورزشگاه‌های استان صرف خواهد شد که البته وزارت‌ ورزش و جوانان، تامین اعتبار بیشتر را نیز تقبل کرده است.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد رابط بین دولت و مردم هستند، این سازمان‌ها به نمایندگی از اقشار مختلف جوانان درخواست‌ها و مشکلات جوانان را به دولت ابلاغ می‌کند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: اکنون جوامع پیشرفته، از قطعات سازمانی مختلف تشکیل یافته شده است که در آن برای نمونه ۸۰ میلیون جمعیت به راحتی می‌توانند در مباحث و مشارکت‌های دولت‌ها سهیم باشند تا دولت‌ها بتوانند در انتقال خواسته‌ها و اهداف به راحتی تصمیم‌گیری کرده و به نوعی از پراکندگی اقدامات و تصمیمات دولت‌ها جلوگیری شود.

حسنی خاطر نشان کرد: در کشورهای مختلف با تشکیل سازمان‌های مردم نهاد بسیاری از موسسات خیریه اقدام به فعالیت‌های خیرخواهانه کرده‌اند که این امکان در صورتی که در کشور ما نیز فراهم می‌شد بسیاری از هزینه‌های دولت‌ها در کمک به نیازمندان جامعه که در حال حاضر از طریق نهادها و سازمان‌های مختلف صورت می‌گیرد، کاهش می‌یافت.

وی همچنین در خصوص آخرین آمار جمعیتی آذربایجان‌غربی نیز گفت: در آذربایجان‌غربی در حدود ۳ میلیون نفر ساکن هستند که در حدود یک میلیون آن را جوانان تشکیل داده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.