شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
ترافیک بند ارومیه جان یک نفر از اهالی سیلوانا را گرفت
03 مرداد 1397 - 7:17
شناسه : 5043
11

بامداد امروز یکی از اهالی سیلوانا که اورژانسی در حال انتقال به بیمارستان امام ارومیه بود بخاطر ماندن در ترافیک جاده بند ارومیه و دیر رسیدن به بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم کرد . تفریح بچه پولدارهای ارومیه عمدتا ناسالم با خودروهای لاکچری خود در منطقه ی بند ارومیه مسیر تردد اصلی سیلوانا را […]

ارسال توسط :

بامداد امروز یکی از اهالی سیلوانا که اورژانسی در حال انتقال به بیمارستان امام ارومیه بود بخاطر ماندن در ترافیک جاده بند ارومیه و دیر رسیدن به بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم کرد .

تفریح بچه پولدارهای ارومیه عمدتا ناسالم با خودروهای لاکچری خود در منطقه ی بند ارومیه مسیر تردد اصلی سیلوانا را با مشکلات اساسی روبرو کرده است ترافیک های سنگین شبانه و روزهای تعطیل واقعا غیر قابل تحمل است .

بخش سیلوانای ارومیه زیباست!قبول! طبیعت آن بکر است! آب و هوای آن در سطح جهان بی نظیر و بی همتاست! قبول! ده ها جاذبه توریستی دارد! منطقه الف گردشگری در سطح استان است و مردمش مهمان نواز و خونگرم اند! این هم قبول! اما با وجود همه این ویژگی های خاصی که برشمردیم و آن هایی هم که از قلم افتاد چه گُلی به سر مردمش زده شده است! هیـــــچ!

آنقدر از این بخش و جاذبه های خاص آن نوشتیم و نوشتیم که هر اهل دلی در ارومیه، دست کم آخر هفته، هوس سفر کردن به این خطه روح و روانش را قلقلک می دهد! تا آهن پاره زبان بسته خود را به دل جاده های پر چال و چوله و غیر استاندارد آن بزند! و در راه برگشت به ارومیه نیز مجبور به تحمل چندین ساعت توقف و سرگردانی در ترافیک طاقت فرسا و تکراری #تفرجگاه_بند شود!

درد است!نوشتن از عمق چاله ها، درد است فکر کردن به پیچ و خم های جاده کوهستانی ارومیه-سیلوانا که می شد و می شود با یک بودجه ناچیز، مسیرش را تغییر داد و از دامنه کوه های مشرف به دریاچه سد سیلوانا(شهرچای) جاده ای بدون پیچ و خم و سربالایی های غیر استاندارد ایجاد کرد! شاهراهی که اگر ایجاد شود می تواند یکی از زیبا ترین و دل انگیزترین جاده های استان را با توجه به سیمای زیبای دریاچه سد اطراف آن رقم بزند.

انتقاد همراه با ارائه راهکار و راه حل یک موهبت الهی برای مسئولین محسوب می شود اما در استان ما و برای حضرات مسئولین، این امر موهبت تلقی نمی شود که هیچ بلکه راهکار ارائه دادن و پیگیری کردن آن همچون آب در هاون کوبیدن بی فایده وبی فرجام است!

سخن کوتاه کنم! آنچه مرا برآن وا داشت که باردیگر از وضعیت نابسمان جاده های مواصلاتی بخش سیلوانا سخن به میان بیاورم و بر لزوم توجه مسئولین به ترمیم آن تاکید کنم، قصه تکراری جان باختن یک شهروند بخش سیلوانا در ترافیک تفرجگاه بند است!

فکر کردن به اینکه شب گذشته حضرت عزرائیل آنقدرصبرپیشه کرد که شهروندی بیمار به صورت اورژانسی از روستای اورسی مرگور در بخش سیلوانا در آن وضعیت غیر استاندارد جاده ها تا پنج کیلومتری شهر ارومیه برسد اما با مشاهده ترافیک سنگین و تکراری بند جام صبرش لبریز شود و جان او را بگیرد مرا آزار می دهد!

❗️چرا باید شهروندی تاوان خوش گذرانی عده ای سرمست را که مدام مسیر رفت وبرگشت تفرجگاه بند را با ماشین های آخرین سیستم خود می پیمایند وباعث ایجاد چنین ترافیک هایی می شوند را پس بدهد!

‼️ آقایان مسئول وعده ایجاد کمربندی روستای بند برای دور زدن ترافیک همیشگی و بی هدف آن چه شد! چند شهروند دیگر باید در این ترافیک جان دهند تا وجدان تکانی بخورد و بیدار شود! تصور کنید در طبیعت سیلوانا ویلایی آن چنانی که در فلان استان دارید ساخته اید! همسرتان باردار است اگر ناگهان درد زایمان او را فرابگیرد و به علت گیر کردن در ترافیک بند جان او و فرزندتان به خطر بیافتد . آیا دنیا را کن فیکون نخواهید کرد! باور کنید! باورکنید مردم این بخش هم چون شما خانواده هایشان را دوست دارند و سال هاست در انتظار اقدام عملی تان برای ترمیم و ایجاد جاده های استاندارد شاهد مرگ عزیزانشان بوده اند!

با خودم فکر میکنم که خانواده این فرد که در ترافیک تفرجگاه بند جان باخت! حتی گیریم که اجل او فرا رسیده باشد و گیر کردن در ترافیک علت اصلی مرگ وی نباشد! با این وجود آیا از تفرجگاه بند و هرچه رستوران و کافی شاپ در جهان هست متنفر نخواهد بود! یا وقتی پشت چراغ قرمز توقف می کنند آیا دست و پاهایشان به یاد آخرین نفس هایی که عزیز رفته شان در ترافیک کشید قفل نخواهد شد! آیا… و صد ها سوال و پرسش دیگر که روح ام را آزار می دهد!

آقای استاندار ما امیدی به مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی استان، نمایندگان مان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و دیگر دلسوخته هایمان نداریم! بنده نوازی کنید و چاره ای برای ترمیم جاده های مرگ آفرین بخش سیلوانا و ترافیک تکراری تفرجگاه بند بیاندیشید.

آزاد یوسفی راد

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.