شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
ترافیک های جاده مرگور به ارومیه انگار تمامی ندارد
18 دی 1397 - 11:42
شناسه : 6314
12

سیلوانای ارومیه یکی از  بیشترین مکان ها را برای گردشگری و تفریحات مردم ارومیه دارد و روزانه بیش از هزاران نفر فقط در بند ارومیه با خودروهای خود تفریح می کنند که ترافیک های سنگینی در این محور به وجود می آورد. بخش سیلوانا یکی از پر بارش ترین مناطق استان می باشد و با […]

ارسال توسط :

سیلوانای ارومیه یکی از  بیشترین مکان ها را برای گردشگری و تفریحات مردم ارومیه دارد و روزانه بیش از هزاران نفر فقط در بند ارومیه با خودروهای خود تفریح می کنند که ترافیک های سنگینی در این محور به وجود می آورد.

بخش سیلوانا یکی از پر بارش ترین مناطق استان می باشد و با شروع شدن فصل زمستان هر روز شاهد صدها ماشین و هزاران نفر از مردم شهر ارومیه هستیم که در کوه های ما بین ارومیه و سیلوانا تفریح میکنند و ترافیک های سنگین چند ساعته در محور راژان و ارومیه ایجاد میکنند . این جاده  شاهرگ ارتباطی بخش سیلوانا با شهرستان ارومیه میباشد که روزانه بیش از هزار خودرو در این مسیر تردد میکنند.

 

جاده های سیلوانا کشش و ظرفیت این مهاجرت روزانه شهری و منطقه ای را ندارد .

 

همه ساله در جاده های نه چندان مناسب سیلوانا صدها تصادف خونین اتفاق می افتد و مجروحین این تصادفات در مسیر انتقال به ارومیه بعلت ترافیک سنگین که از سربالایی پشت سدشهرچایی شروع میشود و تا بند ادامه میابد تا سر حد مرگ میروند و هیچکس پیگیری نمیکند.

 

به هیچ‌ عنوان مانع تفریح همشهریان عزیزمان نیستیم ولی آیا تفریح به قیمت جان مردم منطقه سیلوانا ارزش دارد؟؟؟

 

در بخش  سیلوانای ارومیه حتی یک عدد مرکز فوریت پزشکی مجهز با کادر درمانی متخصص وجود ندارد بنابراین مردم نوار مرزی سیلوانا در زمستان نمی توانند بیمار های اورژانسی خود را به موقع و تحت نظارت اکیپ درمانی مجهز و قابل اطمینان  به ارومیه انتقال دهند. بارها شاهد گیر افتادن بیماران اورژانسی در این ترافیک ها بودیم که اغلب در ایام تعطیل سنگین تر می شود.

 

شاید همه این مشکلات فقط با پیگیری و رسیدگی توسط مسئولین به راحتی قابل حل باشد ولی سکوت مسئولین دغدغه ی مردم بخش سیلوانا را بخصوص در فصل زمستان چند برابر کرده است. مشکل خرابی راه و ترافیک بند ارومیه کم بود که مشکل ترافیک پیچ های سد شهرچای نیز به آن اضافه شده است.

 

منطقه ای که با تدبیر و امید مسئولین محترم قرار است قطب گردشگری استان با مراکز تفریحی و گردشگری مناسب شود چرا نباید به پُلیس راهنمایی و رانندگی مختص بخش سیلوانا مجهز شود.

 

چه کسی باید پی گیر امور و جوابگوی مردم باشد؟؟؟

 

نمی دانیم مسئولین محترم در موقع این ترافیک کجا تشریف دارند و چراسکوت کرده اند و فقط پیچ و خم جاده های اسفناک سیلوانا را تماشا میکنند شاید منتظر نشسته اند تا روزی که جوانی دیگر بخاطر سانحه تصادف پشت ترافیک چند ساعته سرسره بازی مردم شهر جان دهد آن موقع  به فکر چاره ای برای مردم نوار مرزی سیلوانا باشند .

 

تا کنون بارها شاهد گزارش مردم  بخش سیلوانا بوده ایم که بیمار در ماشین داریم و در ترافیک های پشت سد و ترافیک بند ارومیه گیر ‌افتاده ایم  خواهش میکنیم مسئولین رسیدگی کنند.

 

 

چرا باید مردم بخش سیلوانا از این دغدغه ها داشته باشند؟؟؟؟

ترافیک های جاده ای برای مردم بخش سیلوانا آنقدر دغدغه شده است که گاهی بیشتر مردم دعا میکنند برف نبارد ،آیا این به دور از انصاف نیست ، برف نبارد تا در ترافیک تفریح تویوب سواری عده ای در کوهپایه های  پشت سد شهرچایی ارومیه گرفتار نشوند .

مسئولین عزیز لطفا رسیدگی کنید !!!

سیلوانا + کردستان

سیلوانا + کردستان

سیلوانا

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.