شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
تشکل‌گرایی، رویکرد جدید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی
04 مرداد 1400 - 11:35
شناسه : 13780
11

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی از تشکیل هیات اندیشه ورز در ستاد ائمه جمعه خبر داد و گفت: با تشکیل هیات اندیشه ورز با همراهی جوانان انقلابی گام‌های موثری در این سنگر فرهنگی انجام می‌شود و یکی از اولویت‌های اصلی شورا تشکل‌گرایی و ایجاد ارتباط با ستادهای ائمه جمعه است. حجت الاسلام امیرعبدل […]

ارسال توسط :

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی از تشکیل هیات اندیشه ورز در ستاد ائمه جمعه خبر داد و گفت: با تشکیل هیات اندیشه ورز با همراهی جوانان انقلابی گام‌های موثری در این سنگر فرهنگی انجام می‌شود و یکی از اولویت‌های اصلی شورا تشکل‌گرایی و ایجاد ارتباط با ستادهای ائمه جمعه است.

حجت الاسلام امیرعبدل در گفت‌وگویی، در خصوص رویکرد جدید سیاست‌گذاری نماز جمعه اظهار داشت: در خصوص رویکرد جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات استان تغییراتی زیادی در سطح استان انجام شده و هدفی که در حال حاضر شورای سیاست گذاری دارد، تشکل‌گرایی است و نظم و انسجام خاصی نسبت به مباحث داده شده است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر رویکرد خلاقانه‌ای نسبت به مباحث گذشته در استان ایجاد شده است و استان به سه قرارگاه شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم‌بندی می‌شود.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی بیان کرد: قرارگاه شمال استان با ائمه شمال استان و قرارگاه مرکزی هماهنگی با امام جمعه ارومیه و بخش انزل و نوشین‌شهر و قرارگاه جنوب استان هماهنگی با ائمه جمعه جنوب استان است.

 

وی تصریح کرد: قرارگاه‌ها بعد از راه‌اندازی به ستادها انتقال داده شده و ستادهای جنوب و شمال و مرکز استان به صورت قرارگاه‌های شمالی جنوبی و مرکزی تقسیم بندی شده و در این راستا قرارگاهی کردن ستاد نماز جمعه موجب این امر شده است که ستاد به صورت مستمر با شورای مرکزی هماهنگ و در ارتباط خواهد بود.

 

عبدل خاطرنشان کرد: با ارتباط مستمر قرارگاه‌ها با شورای سیاست‌گذاری باعث افزایش استفاده از تجربه شده و تجربه‌ و عملکردهای مختلف استان به صورت مستمر در اختیار شورای سیاست‌گذاری قرار گرفته و حتی می‌توان از این تجربیات به عنوان الگو برای سایر استان‌ها استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: یکی از کارهای صورت گرفته در شهرستان که به صورت الگو به سایر استان‌ها انتقال داده شده است تشکیل هیات اندیشه ورز برای خطبه‌های نماز جمعه بوده که این هیات اندیشه ورز متشکل از ۱۰ تا ۲۰ نفر نخبگان شهرستانی است که مطالبات قومی و شهرستانی هر منطقه را روز چهارشنبه در اختیار امام جمعه شهرستان قرار می‌دهد.

 

این مقام مسوول اضافه کرد: از مسائل شهرستانی مطرح شده امام جمعه تصمیم گرفته و نسبت به ارائه مطالبه از مسوولین در خطبه‌های نماز جمعه استفاده می‌کند.

 

عبدل اذعان کرد: ائمه جمعه شهرستان‌ها در رویکرد جدید اقدام به مسئله شناسی مناطق خود کرده‌اند و از طریق شورای سیاست‌گذاری ابلاغ شده است که چهار یا پنج گره فرهنگی موجود در شهرستان خود را شناسایی و به شورای مرکزی معرفی کنند تا این گره‌های فرهنگی موجود به مسوولین مربوطه در میان و برای رفع موانع آن چاره‌ای اندیشه شود.

 

وی عنوان کرد: به طور مثال شهرستان شوط در بحث طلاق دچار مشکل بود و آمار طلاق در این شهرستان زیاد است که بایستی اوقاف، ارشاد، تبلیغات اسلامی، سپاه و نیروی‌های انتظامی از جمله متولیان مربوطه برای کاهش طلاق پای کار آیند و نمایندگان شورا موظف هستند پیگیر شده و از مسوول گزارشی دریافت کند و برای حل و فصل رویکرد طلاق اهتمام جدی داشته باشند.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی افزود:در حال حاضر نزدیک به ۹۷ مسئله فرهنگی به عنوان گره فرهنگی در استان به شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه معرفی شده است که به شکل قرارگاهی قرار است این موضوع پیگیری و حل و فصل شود.

 

وی با اشاره به پنج مرداد سالروز نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه طی سالیان گذشته به عنوان قلب فرهنگی شهر بسیاری از شبهات مختلف دینی، مذهبی و سیاسی و اجتماعی را جواب داده است.

 

عبدل تصریح کرد: در طول تاریخ تاثیرگذاری نماز جمعه در خصوص رویارویی با جنگ نرم دشمن حائز اهمیت بوده و دهه اول انقلاب ترورهای مختلفی که منافقین و قضایای که بنی صدر در کشور ایجاد می‌کرد و مسائل موجود در کردستان توسط نماز جمعه خنثی شد.

 

وی گفت: در دهه دوم انقلاب طی سال ۱۳۷۸ قضایای کوی دانشگاه توسط تریبون‌های نماز جمعه بین مردم روشنگری شد تا مردم از این جنگ نرمی که دشمن ایجاد کرده بود رهایی پیدا کند.

 

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در دهه سوم انقلاب قضایای فتنه ۸۸، مقام معظم رهبری با کلام نورای خود توانستند فتنه ۸۸ را با خطبه‌های نماز جمعه خنثی کنند که این نشانه اهمیت و ارزش بالای خطبه‌های نماز جمعه را نشان می‌دهد.

 

عبدل اظهار داشت: در دهه چهارم انقلاب که دهه کنونی است که اغتشاشات بنزین با بی‌تدبیری دولت مردم را به آشوب کشید و همین خطبه‌های نماز جمعه به طبعیت از مقام معظم رهبری در سراسر کشور توانست فتنه را خاموش کند.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.