شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
تعطیلی بزرگترین مجتمع تجاری زیوه دربخش سیلوانای ارومیه
08 بهمن 1397 - 10:47
شناسه : 6419
10

مجتمع بزرگ تجاری سیلوانای ارومیه در زیوه با بیش از ۴۰۰ واحد مغازه ی تجاری با رکود بی سابقه در حال تعطیلی و ورشکستگی تجاری  می باشد.  بخش سیلوانای ارومیه با داشتن جاذبه های گردشگری فراوان طبیعی و مراکز خرید متعدد در زیوه، دیزج و راژان،از پرازدحام ترین بخش و منطقه در استان بحساب می […]

ارسال توسط :

مجتمع بزرگ تجاری سیلوانای ارومیه در زیوه با بیش از ۴۰۰ واحد مغازه ی تجاری با رکود بی سابقه در حال تعطیلی و ورشکستگی تجاری  می باشد. 

بخش سیلوانای ارومیه با داشتن جاذبه های گردشگری فراوان طبیعی و مراکز خرید متعدد در زیوه، دیزج و راژان،از پرازدحام ترین بخش و منطقه در استان بحساب می آید.

زیوه ی ارومیه در سیلوانا داری بزرگترین پاساژ با بیش از ۴۰۰ مغازه در بخش ، هم مرز با دو کشور ترکیه و عراق ، چندین ماه می شود که تعطیل است.

زیوه به عنوان قطب اقتصادی بخش سیلوانا با رفت و آمد بیش از ۵هزار نفری در روز و با پاساژها، مغازه ها و اجناس رنگارنگ و محلی هزاران جوان را به کسب و کار مشغول ساخته و از این طریق مردمان این منطقه را از بیکاری نجات داده و آنها آینده اقتصادی خود را رقم میزنند و روزی سالانه خود و خانواده را جمع آوری میکنند.

تا پایان سال ۹۵ این پاساژ از فعالترین و پر تردد ترین پاساژها و مرکز خرید اهالی بخش و حتی ارومیه بود که متاسفانه با بی توجهی صاحبان مغازه ها و بی مدیریتی از بهار سال ۹۶ حتی یک مغازه هم باز نیست .

کاسبان دلیل این تعطیلی را افزایش بهای برق مصرفی ،نبود بازار، نبود مدیریت به امور پاساژ و چندین دلیل که متوجه مسولان منطقه ای،استانی و حتی کشوری میشود ذکر کردند.

این پاساژ در زیوه مرگور سیلوانا از توابع شهرستان ارومیه با جمعیتی نزدیک به ۶۰هزار نفر قرار دارد با امتیاز ها و پتانسیلهای طبیعی و مختلف با چندین موقعیت که می تواند بجز ساخت بازارچه ی مرزی و رونق اقتصادی باعث رونق گردشگری و توریستی نیز بشود.

در این پاساژ بیش از ۱۰۰جوان مشغول خریدو فروش بودند که متاسفانه از سال ۹۶ این کسب و کار متوقف شد و این خود باعث بیکاری و روی آوردن جوانان به شغلهای کاذب شد.

امیدواریم مسولان دلسوز کشوری در راه ساخت بازارچه ها مرزی در کشور عزیزمان ایران قدم بگذارند و به جد در پی تحقق این آرزوی دیرینه مردمان نوار مرزی باشند چون این امر نه تنها از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری میکند بلکه هزاران نفر از جوانان ما را از کابوس بیکاری رهایی می دهد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.