شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
تفریح امروز، پشیمانی فردا؛ زنان گرفتار در حلقه دام بلا
11 دی 1398 - 10:24
شناسه : 8506
7

تفریح امروز، پشیمانی فردا؛ استعمال دخانیات توسط زنان و دختران نشان می دهد بسیاری از مسائلی که زمانی جامعه آن را زشت می شمرد امروز قبح خود را از دست داده در جامعه رواج پیدا کرده و امری عادی تلقی می شود. بازار اقتصادی رو به راه و مشتریان پر و با قرصی دارد، اما […]

ارسال توسط :

تفریح امروز، پشیمانی فردا؛

استعمال دخانیات توسط زنان و دختران نشان می دهد بسیاری از مسائلی که زمانی جامعه آن را زشت می شمرد امروز قبح خود را از دست داده در جامعه رواج پیدا کرده و امری عادی تلقی می شود.

بازار اقتصادی رو به راه و مشتریان پر و با قرصی دارد، اما بوی تند و تیز آن، نفس را در سینه حبس می کند و رفته رفته وابستگی را به مصرف دخانیات افزایش می دهد.


مقصودم قهوه خانه و چای خانه هایی است که تا همین دیروز، مکانی برای افراد سالخورده و مسن بود اما این روزها قهوه خانه ها کارکرد دیروز خود را از دست داده و برخی از آنها با تغییر چشمگیری در محیط، تبدیل به سفره خانه هایی شده اند که پاتوق جوانان به خصوص دختران، برای مصرف قلیان میوه ای است.


اگر به چند سال پیش برگردیم شاید خیلی کم زن یا دختری را می دیدیم که در معابر عمومی، پارک ها و یا داخل خودرو سیگار در دست داشته و یا قلیان می کشید اگر هم بود بسیار اندک و آن هم پنهانی و به دور از چشم دیگران، اما امروز قبح این موضوع شکسته شده و دود و دم پای ثابت بسیاری از محافل و دورهمی های زنانه و دخترانه شده است.


استعمال دخانیات توسط زنان و دختران نشان می دهد بسیاری از مسائلی که زمانی جامعه آن را زشت می شمرد امروز قبح خود را از دست داده در جامعه رواج پیدا کرده و امری عادی تلقی می شود.


روی صندلی یکی از پارک های شهر نشسته ام، صدای خنده چند دختر در گوشه ای از پارک توجهم را به خود جلب می کند، با مشاهده دودی که از محفل شان بلند می شود کنجکاو شده و به سمت شان می روم.


حدود ۶ یا هفت دختر جوان بین ۱۸ تا ۲۴ سال دور هم جمع شده اند، از هر دری صحبت می کنند و خنده های بلند سر می دهند، تا این جای دورهمی شان مثل همه دورهمی های دوستانه کاملاً عادی به نظرم آمد تا اینکه بساط قلیان شان را دیدم که در گوشه ای قرار داده بودند و خیلی جلوی دید نبود اما دودش اطرافیان را متوجه می کرد.


نکته جالب توجه این بود که هر چند لحظه یک بار یکی از دخترها به آن پکی می زد و بعد دودش را به صورت حلقه هایی پی در پی از دهان خارج می کرد و به نوعی با هم مسابقه ایجاد حلقه گذاشته بودند.


این روزها صف حضور برخی از دختران برای مصرف قلیان میوه ای بلندتر از صف افراد سالخورده ای است که در گذشته ها، برای نوشیدن یک استکان چای و قلیان، به قهوه خانه ها می رفتند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.