چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
تلاش و صبوری دلیل موفقیت جوان کارآفرین بخش سیلوانا
22 مهر 1397 - 9:25
شناسه : 5851
10

فرهنگ دلشویی یکی از جوانان  کارآفرین بخش سیلوانا می باشد که در عرصه ی  تولید درب و پنجره های آلومینیومی دوجداره برای خود کسب و کار خوبی را راه انداخته است و تا کنون به چند نفر آموزش کامل تولید درب و پنجره ها را داده است . فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار […]

ارسال توسط :

فرهنگ دلشویی یکی از جوانان  کارآفرین بخش سیلوانا می باشد که در عرصه ی  تولید درب و پنجره های آلومینیومی دوجداره برای خود کسب و کار خوبی را راه انداخته است و تا کنون به چند نفر آموزش کامل تولید درب و پنجره ها را داده است .

فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار سیلوانا نیوز :
به خاطر مشکل مالی فراوانی که داشتم از اول راهنمایی ترک تحصیل کردم و برای کار قالی بافی  با برادرانم به شهر خوی رفتیم و در آنجا به قالی بافی پرداختم.

بعد از خدمت سربازی و گرفتن عروسی با توجه به دغدغه های زیادی که داشتم  برای فرار از بیکاری و کارگری تصمیم گرفتم شغلی را انتخاب کنم.چون تعداد بیکاران بسیار زیاد بودند هیچ کاری برای انجام دادن پیدا نمی شد و تنها راه کارگری بود بنابراین مجبور شدم کاری را انتخاب کنم که در آن یادگیری هم  باشد. کارگری در یک کارخانه درب و پنجره سازی را انتخاب کردم و توانستم بعد از یک سال و نیم مهارت لازم برای این کسب و کار را به خوبی فراگیرم.

فرهنگ دلیل انتخاب این شغل را اینگونه بیان کرد:
بخش سیلوانا  به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای  آب و هوای سرد و کوهستانی می باشد بنابراین استفاده  از درب و پنجره های دوجداره آلومینیومی در برابر سرما بسیار کارآمد می باشد و چون در این  منطقه  ساخت و ساز مسکونی زیاد بود و تعداد درب و پنجره ساز ها اندک و با توجه به اطلاعات خودم در مورد هزینه ها  و درآمد از این شغل  که  سود آن  نسبت به هزینه هایش خوب بود علاقه زیادی به این کار پیدا کردم  و این شغل را انتخاب کردم.

این جوان با انگیزه بعد از یک سال و نیم کارگری در یکی از کارخانه درب و پنجره سازی در شهر مهارت کامل تولید درب و پنجره  را به دست آورد .اما او هیچ سرمایه ای برای خرید وسایل لازم برای این کار را نداشت بنابراین تصمیم گرفت چند سال دیگری را هم در آن کارخانه کار کند تا سرمایه لازم برای خرید وسایل مورد نیاز این کار را به دست بیاورد. او نزدیک به پنج سال به عنوان  اوستا کار در آن کارخانه  کارکرد.

او بعد از اینکه  سرمایه لازم برای شروع کار درب و پنجره سازی را به دست آورد در روستای زیوه برای خود مغازه ای به اجاره گرفت و این کار را شروع کرد. فرهنگ بعد از ۹ سال سابقه کار یکی از بهترین تولید کنندگان درب و پنجره می باشد و در این مغازه تا کنون به بیش از سه نفر این کار را به صورت کامل یاد داده است.

فرهنگ از مشکلاتش می گوید:
این روزها به دلیل سرد شدن هوا و فرا رسیدن فصل زمستان مجبور میشویم کار خود را در داخل مغازه انجام دهیم ولی به دلیل کمبود جا در مغازه کار ما دشوار است.

همچنین گران شدن آلومینیوم این روزها کارمان را بسیار سخت کرده است و سفارش هایمان  خیلی کمتر شده است‌.
اجاره مغازه هم بیشتر به ما فشار می آورد ‌.

هر‌چند روز یک بار چند نفر برای کار به داخل مغازه می آیند و چون جای کمی دارم نمی توانم کسی را برای کار نگه دارم ولی کار را به هر کس که می خواهد یاد می دهم.

و اما بزرگترین حسرت کارآفرین جوان این است که کاش می توانست یک کارخانه بزرگ تولید و در و پنجره سازی در منطقه بسازد تا برای بسیاری از جوانان شغل ایجاد کند و این خدمتی به جوانان بخش سیلوانا باشد.

فرهنگ از سرمایه‌گذاران درخواست می کند تا در این کار سرمایه گذاری کنند هرچند که این منطقه مرزی است اما می تواند مکان بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در این کار باشد زیرا توسعه و آبادانی در این نوار مرزی هر روز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.