پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت ×
توزیع روزانه بیش از ۱۵۰۰ تُن میوه از میدان میوه و تره بار ارومیه
29 آذر 1401 - 11:21
شناسه : 18467
15

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه از توزیع روزانه ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ تن میوه از میدان میوه و تره بار ارومیه خبر داد. یحیی آرنگ پور  بیان کرد: روزانه ۰۱۵۰ الی ۲۰۰۰ تُن انواع میوه و مرکبات در میدان تره‌بار ارومیه توزیع و روانه بازار مصرف می‌شود. آرنگ پور با بیان اینکه هیچ. کمبودی […]

ارسال توسط :

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه از توزیع روزانه ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ تن میوه از میدان میوه و تره بار ارومیه خبر داد.

یحیی آرنگ پور  بیان کرد: روزانه ۰۱۵۰ الی ۲۰۰۰ تُن انواع میوه و مرکبات در میدان تره‌بار ارومیه توزیع و روانه بازار مصرف می‌شود.

آرنگ پور با بیان اینکه هیچ. کمبودی در تامین میوه شب یلدا در ارومیه وجود ندارد گفت: به منظور تامین مایحتاج شهروندان و کنترل قیمت اقلام مصرف میوه مورد نیاز شب یلدای شهروندان تهیه و روزانه توزیع می شود.

وی از اشتغال مستقیم ۲ هزار نفر به صورت ثابت در میدان میوه و تره بار ارومیه خبر داد و گفت: این تعداد اشتغال نسبت به فصل برداشت میوه متغیر بوده و در شش ماهه اول سال به ۱۵ هزار نفر افزایش پیدا می کند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه با اشاره به اینکه میدان میوه و تره بار ارومیه یکی از بزرگترین و استراتژیکی ترین میادین میوه و تره بار کشور و بزرگترین آن در شمال غرب کشور است گفت:از این میدان به ۴ کشور میوه و تره بار صادر می شود.

وی با بیان اینکه عمده محصول صادراتی میدان میوه ارومیه هندوانه است گفت: هندوانه در استان های جنوبی کشور تولید و پس از انتقال به ارومیه به کشورهای عراق و ترکیه صادر می شود.

آرنگ پور عمده محصولات صادراتی ارومیه را انواع هلو،شلیل،انگور و سیب عنوان کرد و گفت: مقصد محصولات کشاورزی تولید‌داخل استان‌به‌کشورهای‌امارات،هند،افغانستان،ترکبه و عراق است.

وی افزود: در این میدان  ۱۲۰ غرفه به صورت فصلی فعالیت می کنند و ۱۰۰ غرفه نیز در زمینه صادرات محصولات باغی و کشاورزی فعال هستند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.