چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
تولید ۳۵ درصد طلای کشور در آذربایجان‌غربی
21 تیر 1401 - 9:16
شناسه : 17713
10

مدیرکل صنعت و معدن تجارت استان آذربایجان‌غربی از ذخیره یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تنی معادن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ درصد طلای کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود که بیشترین تولید طلا مربوط به طلای زره شوران تکاب است. عبدالحمید سرتیپی مدیر کل صنعت و معدن تجارت استان […]

ارسال توسط :

مدیرکل صنعت و معدن تجارت استان آذربایجان‌غربی از ذخیره یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تنی معادن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ درصد طلای کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود که بیشترین تولید طلا مربوط به طلای زره شوران تکاب است.

عبدالحمید سرتیپی مدیر کل صنعت و معدن تجارت استان آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه از ذخیره یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تنی معادن در استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ درصد طلای کشور در آذربایجان غربی تولید می‌شود که بیشترین تولید طلا مربوط به طلای زره شوران تکاب است.

 

وی با اشاره به ذخایر کانی‌های فلزی در استان عنوان کرد: بیشترین ذخایر کانی مربوط به کانی فلز تیتان و سنگ طلا به میزان ۲۰۰میلیون تن است و اگر در طرح‌های توسعه‌ای اهتمام جدی در استان وجود داشته باشد این استان می‌تواند تولید کننده اساسی در شمش طلا، نقره و جیوه باشد.

 

سرتیپی اذعان داشت: استان آذربایجان‌غربی بهترین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در خصوص منابع آبی، معادن و مناطق مرزی دارد که برای توسعه استان می‌توان استفاده کرد.

 

مدیرکل صنعت و معدن تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: یک حلقه مفقودی تحت عنوان اکتشاف معدن در استان وجود دارد و طی ماه آینده قرار است اکتشافات تکمیلی معادن از شهرستان تکاب تا مهاباد در قالب ۶ لایه اطلاعاتی آغاز می‌شود.

 

این مقام مسوول افزود : تعداد ۵۹۶ واحد تولیدی و صنعتی در سامانه بهیاب برای دریافت وام ثبت‌‌نام کرده‌اند که ۲۱۹ تعداد از این واحد برای دریافت وام تصویب شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰واحد تولید مبلغ تسهیلات خود را دریافت و در کل ۱۹۰۰ میلیارد تومان مبلغ تسهیلات برای واحد‌های تولید تصویب و ۲۰۶ میلیارد تومان توسط بانک پرداخت شده است که بایستی بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات اهتمام ویژه داشته باشند.

 

سرتیپی اذعان کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان برای فعال سازی ۵۹۶ واحد تولیدی مورد نیاز است اما متاسفانه میزان پرداختی توسط بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد است.

 

وی ادامه داد: رقم پرداختی تسهیلات توسط بانک‌های عامل ۳۰ درصد بوده که بسیار پایین است که بانک‌ها ملزوم به واگذاری تسهیلات مصوب هستند در غیر این صورت مجبور به رسانه‌ای کردن اسامی بانک‌های کم کار خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.