پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت ×
جامعه روز بیشتر به نخبه نیازمند است تا آقا بالاسر
14 مهر 1401 - 10:15
شناسه : 18223
13

جهت اطلاع و استحضار عموم مردم شریف سیلوانا در خصوص اصرار و تاکید یک شخص محترم مبنی بر قید عنوان سرعشیرگی به ایشان در رسانه سیلوانانیوز از انجا که مقام معظم رهبری فرموند ؛ مردم کُرد قوم پیشرفته و علاقه مند به نظام جمهوری اسلامی می باشند . برهمگان واضح هست اکنون خانواده ای نیست […]

ارسال توسط :

جهت اطلاع و استحضار عموم مردم شریف سیلوانا در خصوص اصرار و تاکید یک شخص محترم مبنی بر قید عنوان سرعشیرگی به ایشان در رسانه سیلوانانیوز

از انجا که مقام معظم رهبری فرموند ؛ مردم کُرد قوم پیشرفته و علاقه مند به نظام جمهوری اسلامی می باشند . برهمگان واضح هست اکنون خانواده ای نیست که تحصیلات عالیه و آگاهی های لازم را نداشته باشد .

مردم در عصر ارتباطات و فناوری و تکنولوژی ، با داشتن تحصیلات عالی و دانشگاهی ، آنقدر درک و آگاهی شان بالا رفته که دیگر همه چیز را تجزیه و تحلیل کنند و قدرت تشخیص و انتخاب را دارند و نیاز به این نمی بینند که یک رسانه به یک نفر عنوان بدهد یا ندهد .

امروز رسانه ها حلقه اتصال مردم با حاکمیت و انعکاس دهنده دیدگاه های مردم و مطالبات مردم در کمترین زمان ممکن شده اند ، رسانه ها کرسی و پایه های اندیشه اجتماعی و مردمی را شکل داده اند.

در دوران قبل از انقلاب چون مردم سواد و ثروت آنچنانی نداشتند لذا یک نفر بعنوان ارباب و سرعشیره انتخاب می شد تا پیگیر مشکلات و نیاز های مردم باشد دیگر الحمد للله مردم آنقدر توانمند شده اند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سازگارهای لازم را در این خصوص مشخص کرده است .

در اجتماع عشایر نوار مرزی و روستاهای بخش سیلوانا مردم با انتخاب شوراهای اسلامی و تعیین دهیار و شورای بخش و ارتباط مستقیم با رسانه ها دیگر کسی نیاز به سرعشیره و ارباب ندارد و موازی کاری بوده و این موازی کاری می تواند موجب تضعیف مدیریت جامعه روستایی گردد.

لازم به ذکر است هم اکنون هر روستا یک شخص حقوقی به عنوان نماینده دولت دارد که #دهیار نام دارد و در یک پروسه دموکراتیک با رأی مردم و شوراهای همان روستا انتخاب می شود و شوراهای اسلامی روستاها نیز با رأی مستقیم پنج نفر را به عنوان شوراهای بخش انتخاب می کنند که مطالبه گر مشکلات آنها باشد.

نویسنده رژمان قاسمیان

مهرماه ۱۴۰۱

ثبت دیدگاه

  1. آفرین خیلی خوب ، اینها فکر میکنن خان هست ، زمانی خانی خیلی وقت هست تموم شدع

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.