شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
جزئیاتی از انگیزه قاتلان از قتل و سوزاندن جسد پسر مهابادی
17 مهر 1396 - 17:44
شناسه : 2838
26

اظهار نظر درباره علت قتل فیجع صادق برمکی توسط دوستانش همچنان ادامه دارد و بعد از مسئولان این اظهارات به دوست دختر و پسر عمومی صادق رسیده است. ۱۳روز از کشف جسد «صادق برمکی» جوان ۱۹ ساله مهابادی در نزدیکی یکی از روستاهای این شهر می گذرد. کارآگاهان پلیس مهاباد پس از تحقیقات گسترده متوجه […]

ارسال توسط :

اظهار نظر درباره علت قتل فیجع صادق برمکی توسط دوستانش همچنان ادامه دارد و بعد از مسئولان این اظهارات به دوست دختر و پسر عمومی صادق رسیده است.

۱۳روز از کشف جسد «صادق برمکی» جوان ۱۹ ساله مهابادی در نزدیکی یکی از روستاهای این شهر می گذرد.

کارآگاهان پلیس مهاباد پس از تحقیقات گسترده متوجه رابطه دوستانه مقتول و جوان دیگری به نام دانیال شدند. صادق و دانیال از دوره دبیرستان با هم رابطه دوستانه داشتند و در دانشگاه هم در رشته حسابداری هم‌دانشگاهی بودند. دانیال پس از مراجعه به پلیس ابتدا نقش خودش را در این جنایت انکار کرد اما بعدا پذیرفت که او هم نقش داشته است. پس از اعترافات دانیال سه همدست دیگر او هم دستگیر شدند.

دو تن که در جریان جنایت نقش داشته‌اند و یک نفر که چاقو و ساتور را در اختیار آنها قرار داده بود. بررسی‌های پزشکی قانونی، نشان داد که صادق با ضربات چاقو و ساتور به قتل رسیده و بعدا جسد او هم به آتش کشیده شده است. آنها از تمامی مراحل جنایت‌شان فیلمبرداری هم کرده بودند و با جسد صادق سلفی گرفته بودند. عملی عجیب که تاکنون در جنایت‌های کشف شده در کشور سابقه نداشته است. از همان روزی که این خبر منتشر شد یک علامت سوال بزرگ شکل گرفت. اینکه انگیزه قاتلان جوان، از دست زدن به چنین جنایتی چه بوده است.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی انگیزه قتل و سوزاندن جسد «صادق» را مسائل ناموسی اعلام کرده است. توکل حیدری به خبرگزاری «میزان» گفته است: «یکی از متهمان در تحقیقات ابتدایی بازپرسی، به قتل با انگیزه مسائل ناموسی اعتراف کرده است. » حیدری در عین حال این را هم اضافه کرده که تحقیقات درباره «زوایای دیگر این جنایت» ادامه دارد.

تکذیب خودکشی دختر مورد علاقه صادق

به گزارش روزنامه اعتماد، دانیال دوست صمیمی صادق و یکی از متهمان پرونده در اعترافاتش گفته است که اختلاف او و صادق از زمانی آغاز شده که دختر مورد علاقه‌اش با صادق رابطه دوستی داشته و همین اتفاق موجب شده تا از دوست صمیمی‌اش کینه به دل بگیرد و نقشه قتل او را طراحی کند و به اتفاق دو نفر از دیگر دوستانش آن را عملی کند. همزمان با طرح این موضوع شبکه‌های اجتماعی پر شد از عکس صادق در کنار دختری که ادعا می‌شود با او رابطه دوستی داشته است.

در خبر بدون منبعی که در تلگرام دست به دست می‌شود ادعا شده که این دختر جوان بعد از انتشار خبر قتل صادق، دست به خودکشی زده است. منصور برمکی، پسرعموی مقتول در گفت‌وگو با «اعتماد» خبر خودکشی این دختر را تکذیب کرد: «این خبر از اساس دروغ است؛ مهاباد شهر کوچکی است و اگر چنین اتفاقی رخ داده بود حتما همه مردم شهر باخبر می‌شدند.» منصور برمکی می‌گوید فضای مهاباد این روزها نیازمند آرامش است و نباید با طرح این شایعات رسیدگی به پرونده دچار آسیب شود. او حتی به تقاضای خانواده مقتول پس از این حادثه اشاره می‌کند که در اطلاعیه‌ای از مردم شهر خواسته بودند آرامش شان را تا به نتیجه رسیدن پرونده حفظ کنند.

ردپای اعتقادات انحرافی

اما آیا واقعا این جنایت هولناک فقط بر سر اختلاف دو جوان بر سر رابطه با یک دختر روی داده است؟ پسرعموی مقتول می‌گوید: «برای من قبال باور نیست. هر جوانی ممکن است به یک دختر خانم علاقه‌مند شود و رقیب هم داشته باشد اما آیا تا حالا این رقابت‌ها به چنین جنایتی منتهی شده است؟ حداکثرش این بود که با هم دعوا کنند یا چاقوکشی کنند.»

تردید پسر عموی مقتول درباره انگیزه‌های واقعی بروز این جنایت و در کنار آن طرح گسترده شایعه‌ای مبنی بر اینکه قاتلان جزو گروه‌های انحرافی شیطان‌پرستی بوده‌اند موجب شده تا او هم این احتمال را رد نکند: «من نمی‌توانم اظهارنظر قطعی کنم. خوشبختانه مراجع قضایی و ارگان‌های امنیتی دارند موضوع را پیگیری می‌کنند. اما بر اساس چیزهایی که در فیلم این جنایت دیده‌ام احتمال اعتقادات شیطان‌پرستی و مسائلی شبیه آن وجود دارد.» روزی که دانیال، دوست صمیمی مقتول به عنوان متهم به اداره پلیس فراخوانده شده است او یک فلاش مموری را به یکی از دوستانش می‌دهد تا از آن مراقبت کند. این فلاش بعدا به دست پسرعموی مقتول می‌رسد و بعد از ریکاوری فلاش فیلم‌های گرفته شده از جنایت کشف می‌شود.

منصور برمکی می‌گوید تا حالا چند بار فیلم این جنایت را به دقت مشاهده کرده و متوجه علایمی شده که وجود اعتقادات شیطان‌پرستانه را تقویت می‌کند: «دانیال در زمان آتش زدن جسد خطاب به صادق به انگلیسی می‌گوید به جهنم من خوش آمدی.

روی بدن دانیال خالکوبی‌های عجیب و غریب هم دیده می‌شود. او یک صلیب برعکس هم داشته که از علایم مورد استفاده شیطان‌پرست‌هاست.» پسرعموی مقتول از یکی دیگر از تناقض‌های این پرونده هم به عنوان نشانه‌ای از اراده قاتلان برای دست زدن به چنین جنایتی پرده برمی‌دارد: «آنها در اعترافات‌شان گفته‌اند که قصد نداشته‌اند صادق را به قتل برسانند و از ترس دست به این کار زدند اما در فیلم چند بطری بنزین کنار صندلی جلو معلوم است که نشان می‌دهد آنها از قبل چنین تصمیمی گرفته بودند. »

در حالی که خانواده مقتول معتقد به فرضیه دیگری غیر از مسائل ناموسی هستند، عکسی از صادق در فضای مجازی منتشر شد که دختری را در کنار او نشان می داد و این گونه ادعا می شد که آن دختر همان شخصی است که باعث به هم خوردن دوستی چندین ساله دانیال و صادق شده است.

با پیگیری ماجرا از واقعیت این ماجرا پرده برداری شد. دختری که در عکس های منتشر شده در فضای مجازی در کنار صادق است در واقع تارا، دختر مورد علاقه صادق بوده است.

عشق نافرجام

تارا در گفت و گو با خبرنگار رکنا در مورد مدت آشنایی خود با صادق می گوید: دو سال بود که صادق را می شناختم، او بسیار پسر خوب، سالم و خانواده داری بود. او قلب بسیار رئوف و مهربانی داشت، شاید به ظاهر زیاد مذهبی به نظر نمی رسید اما برای ارزش های انسانی ارزش خاصی قائل بود.

دوستی قدیمی

او در مورد دانیال نیز می گوید: از دوران پیش از دبستان دانیال و صادق با یکدیگر دوست بودند، برخلاف صادق، دانیال حالت عادی نداشت، او به موادمخدر نیز اعتیاد داشت، انگار عقده ای عجیب در وجود او نهفته بود که هر از چندی دست به کار عجیبی می زد، آخرین بار که تقریبا یک ماه و نیم پیش بود تصمیم گرفت که شیطان پرست شود، به همین دلیل روی مچ دست راست خود یکی از نمادهای شیطان پرستی را خالکوبی کرد، دندان های خود را نیز به شکل وحشتناکی درآورد و در صفحه مجازی خود کارهای عجیبی می کرد و مطالب زشتی می نوشت. به خاطر دارم در یکی از جمع های دوستانه به صادق پیشنهاد داد تا با او همراه شود اما صادق به هیچ وجه نمی پذیرفت.

آخرین پیام

دختر موردعلاقه مقتول ادامه می دهد: ما دانیال را جدی نمی گرفتیم و فکر می کردیم این نیز یکی دیگر از حرکات عجیب اوست و پس از مدتی از سرش خواهد افتاد تا اینکه شب حادثه برای آخرین بار با صادق صحبت کردم و او از مدارکی صحبت کرد که می توانست دانیال را به خطر بیندازد به همین دلیل دانیال از او خواسته بود که یا با او همراه شود و یا مدارک را بازگرداند اما صادق هیچ کدام را قبول نمی کرد، قرار بود فردای روز حادثه صادق چیزهای بیشتری از دانیال و آن مدارک بگوید و از من نیز قول گرفت تا چیزهایی که به من می خواهد بگوید را با کسی در میان نگذارم اما صادق روز بعد زنده نماند. در آن شب با دوستانش بیرون بود و گفته بود که تا پیش از ساعت ۱۲ شب بازمی گردد و ساعت ۱۱:۰۶ برای همیشه آفلاین شد، این در حالی بود که من فهمیده بودم صادق با دانیال و دوستانش بیرون است.

رازی که گفته نشد

این دختر در ادامه گفت و گو می افزاید: پس از ارتکاب این جنایت متوجه شدم که صادق مدارکی در اختیار داشت که اگر به دست پلیس می رسید موقعیت ۱۷ تن از همراهان دانیال را به خطر می انداخت، به همین دلیل تصمیم به قتل او گرفتند و با خوراندن مشروب مسموم به او، صادق را به قربانگاه کشاندند و نیت کثیف خود را عملی کردند.

من این حرف ها را به افسر پرونده گفتم .باور کنید نقشه قتل صادق را از مدت ها پیش طراحی کرده بودند، بخاطر دارم در یک گروه تلگرامی که دانیال نیز حضور داشت صادق با چند نفر جر و بحثش شد و دانیال به صادق گفت نگران نباش این موضوع تا پاییز برای همیشه حل خواهد شد، پس از این جنایت متوجه شدم که قصد کشتن او را داشتند. در قسمتی از فیلم جنایت که توسط دوستان صادق دیده شده است، صادق از دانیال کمک می خواهد و به او می گوید که مرا نجات بده و به بیمارستان برسان، من غرق در خون شدم، دانیال بی توجه است و اقدامی غیر قابل باور می کند.

کیمیا کیست

تارا در مورد کیمیا و ملیکا نیز می گوید: ملیکا را اصلا نمی شناسم و فکر می کنم شایعه باشد اما کیمیا دختری بود که سه ماه پیش به مدت یک هفته با دانیال دوست بود و سپس با هم قطع رابطه کردند، صادق هیچ نقشی در قطع رابطه آنها در این ماجرا نداشت.

انتهای پیام/

منبع رکنا / مکریان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.