شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
جشن بزرگ هفته وحدت در سیلوانای ارومیه
15 آذر 1396 - 10:40
شناسه : 3260
16

جشن بزرگ وحدت در مسجد جامع سوسن آباد مرگور بخش سیلوانای ارومیه با هدف تاکید بر وحدت بیشتر امت اسلامی ، شناخت وجود مبارک رسول خدا (ص) و سیره پیامبر رحمت با استقبال با شکوه مردم امروز صبح مصادف با ۱۵ آذرماه برگزار گردید. جشن بزرگ هفته وحدت در سیلوانای ارومیه امسال با شکوه خاص […]

ارسال توسط :

جشن بزرگ وحدت در مسجد جامع سوسن آباد مرگور بخش سیلوانای ارومیه با هدف تاکید بر وحدت بیشتر امت اسلامی ، شناخت وجود مبارک رسول خدا (ص) و سیره پیامبر رحمت با استقبال با شکوه مردم امروز صبح مصادف با ۱۵ آذرماه برگزار گردید.

جشن بزرگ هفته وحدت در سیلوانای ارومیه امسال با شکوه خاص و استقبال گسترده ی مردم مسجد بزرگ سوسن آباد مرگور با اجرای برنامه های متنوع مولودی خانی ویژه اهل سنت و با حضور برادران تشیع  برگزار شد .

حجت الاسلام والمسلمین سرایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی بعنوان سخنران اصلی مراسم ضمن حضور و تبریک به مناسبت هفته وحدت و تقدیر از حضور پرشور مردم ؛ مسئولان و روحانیان گفت :

رسالت امروز جامعه اسلامی شناخت پیامبر (ص) است ، شخصیتی که قرآن وی را به عنوان اسوه و الگو بشری معرفی می کند و امروز روز رحمت است .

وی گفت : رضوان و درود خداوند بر امام راحل (ره) باشد که راه و روش پیامبران را ادامه داد و رسالت پیامبران را زنده نمود و یک تنه ایستاد و با دشمن جنگید و خسته نشد و امروز می بینیم هر حرکت امام (ره) عزت و شرفی در این کشور ایجاد کرده است  و در حالیکه آمریکا جنایتکار اسلام هراسی و ایران هراسی را در دنیا مطرح می کرد و به ١۶۵٠٠٠ مستشار خود حق توحش به مردم ما را می داد و مردم ما وحشی تلقی می کرد اما امام (ره) اسلام را زنده کرد و به مردم ما عزت بخشید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهدا تاکید کرد : هدف دشمن زدن اتحاد مسلمانان است و از همان اوایل انقلاب اسلامی تلاش برای برهم زدن این اتحاد یکی از توطئه های دشمنان است و امروز لندن با صرف هزینه که هیچ ارتباطی به لندن ندارد شبکه یا کانال در مورد شیعه راه اندازی می کند که هدف از تاسیس این شبکه ها ، تحریک عواطف مسلمانان و ایجاد توطئه و اختلاف است.

اهل سنت ایران عزیز اسلامی ، بر اسلامی بودن و ایرانی بودن افتخار می کند

حجت الاسلام والمسلمین سرایی گفت : امروز اهل سنت ایران عزیز اسلامی ، بر اسلامی بودن و ایرانی بودن افتخار می کند و زیارت اربعین که از مذاهب و حتی ادیان مختلف در آن شرکت می کنند جهانی شده و “هیهات من الظله ” به یک گفتمان در دنیا تبدیل شده است .

کسی که بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد مزدور دشمن است چه بداند و چه نداند

ماموستا حاج مامد کلشی‌نژاد امام جمعه برازان مرگور در جشن بزرگ وحدت سیلوانا با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری در سفر به کردستان که فرمودند : ” کسی که بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد مزدور دشمن است چه بداند و چه نداند ” گفت :  امروز انگلیس در قانونی سربریدن مرغ در خیابان را ممنوع و نشانه خشونت اعلام می کند .

اما با اختلاف بین شیعه و سنی اشخاصی مانند یاسر حبیب را اجیر می کند و در ایام محرم دسته ای را برایش ترتیب می دهند و برای ارادت به آقا اباعبدالله الحسین (ع) در خیابانهای لندن شروع به سینه‌زنی ؛ زنجیرزنی و قمه زنی می کنند و در اطرافشان اسکورت های ویژه قرار می دهد ، بین شیعه و سنی اختلاف می اندازد و درصدد  بازگرداندن خشونت  و جهالت صدر اسلام به جوامع اسلامی است.

وی گفت : محققان ، اندیشمندان ، پژوهشگران اسلامی و مسلمانان باید بعد از توحید به وحدت بپردازند همان مسئله ای که امام راحل (ره) آن را تشخیص دادند و بر روی آن کار شد .

 

ماموستا کلشی تاکید کرد : باید همراه با مسئولین در عرصه های مختلف کشور ایران اسلامی دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم با ایستادگی معضلاتی که باعث برهم زدن وحدت کشور میشوند از سرراه برداریم و حتی الفاظ “شیعه و سنی ” را تکرار نکنیم .چرا که همه ایرانی هستیم و در عرصه های مختلف دوشادوش همدیگر چه سنی و چه شیعه از همان دوران دفاع مقدس خدمت کرده اند و کم نیستند برادرانی که در این خطه مرزی برای دفاع از ماهیت نظام اسلامی شهید شده اند و کم نیستند اینهایی که هنوز هم  بخاطر نظام اسلامی و خدمت به نظام و جامعه اسلامی ایرانی دلشان می تپد و کم نیستند شاعرانی که اشعاری در رابطه با نظام و جامعه اسلامی دارند :

 

” الا ای نور طه تو ابن رسولی / تو از نسل حیدر و تو جان بتولی

تو از کربلایی / اولی الامر مایی ”

 

“من ار آذری‌ام و گر کرد گرزم / همه اختیارم به دستت سپردم

تو فرمانروایی // اولی‌الامر مایی ”

 

“شهیدان سنی که در خاک خفتند / وصیت نوشتند و بسیار گفتند

تو مهر و وفایی / اولی‌الامر مایی ”

 

“من از دوست خواهم تو ثابت نمایی/ چو مهدی موعود آید زمانی

تو صاحب نوایی / اولی الامر مایی ”

 

اینها اشعاری هستند که خودم در محضر مقام معظم رهبری خواندم .

 

 

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.