شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
جلسه هم اندیشی و تبادل نظر درخصوص آموزش کارآموزان وکالت آذربایجان غربی
10 خرداد 1403 - 0:20
شناسه : 20463
5

جلسه هم اندیشی و تبادل نظر درخصوص آموزش کارآموزان وکالت آذربایجان غربی عتباتی گفت: در امر آموزش باید از روش های سنتی گذر و از روشهای نوین استفاده کرد. جلسه هم اندیشی و تبادل نظر درخصوص آموزش کارآموزان وکالت صبح روز چهارشنبه ۹ خردادماه با حضور دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، معاونت […]

ارسال توسط :

جلسه هم اندیشی و تبادل نظر درخصوص آموزش کارآموزان وکالت آذربایجان غربی

عتباتی گفت: در امر آموزش باید از روش های سنتی گذر و از روشهای نوین استفاده کرد.
جلسه هم اندیشی و تبادل نظر درخصوص آموزش کارآموزان وکالت صبح روز چهارشنبه ۹ خردادماه با حضور دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، معاونت های قضایی و منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان و نیز اعضای هیات مدیره و کمسیون های آموزشی کانون وکلاء و مرکز وکلای قوه قضائیه استان در سالن جلسات امامت دادگستری برگزار شد.
دکتر ناصر عتباتی در این جلسه بیان داشت: در حال حاضر در دو مجموعه کانون وکلاء و مرکز وکلای استان ۱۵۳۰ کارآموز وکالت وجود دارد که می بایست برای آنها چهارچوب فکری و قضایی تعریف کرد و اهمیت و جایگاه آنها در کمک به احقاق حق و اجرای عدالت تبیین شود.
توجه به روشهای نوین در آموزش کارآموزان وکالت یکی از موضوعاتی بود که عتباتی در این نشست به آن پرداخت و گفت: در امر آموزش باید از روش های سنتی گذر و از روشهای نوین استفاده کرد، چرا که هدف ارتقاء کمی و کیفی آموزشها برای تسلط کارآموزان به امر وکالت و تبدیل بحث های تئوری به عملی و کاربردی است و یکی از این روشهای نوین پخش آنلاین دادگاه های رسیدگی به موضوعات خاص صرفاً برای کارآموزان وکالت با حضور اساتید و جمع بندی و بحث و تبادل نظر درخصوص دادگاه برگزار شده می باشد.
آموزش تعاملات و نحوه برخورد و همکاری با دستگاه قضایی برای کارآموزان وکالت از دیگر تاکیدات رئیس کل دادگستری استان بود که در مورد آن اظهار داشت: از دیگر موارد و مسائل مهمی که در آموزش کارآموزان وکالت می بایست مورد توجه قرار گیرد نحوه تعامل سازنده بین مجموعه دستگاه قضایی و وکالت با حفظ جایگاه ها و اقتضائات کار در حوزه مهارت های رفتاری و نظم و انضباط کاری است.
مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: کانون وکلاء و مرکز وکلاء هر دو به مانند سیستم قضایی دنبال احقاق حق و اجرای عدالت هستند و نباید طوری عمل کنند که قداست کار از بین برود.
عتباتی در پایان با اشاره به نتایج مثبت و سازنده این نشست ها گفت: تعاملات و همانگی ها در این نشست ها با همه اختلاف سلیقه ها که طبیعی می باشد، بسیار می تواند در شکوفایی و ارتقاء دستاوردها در حوزه احقاق حق موثر باشند.
لازم به ذکر است حجت السلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، ابراهیم علینژاد معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان، زارع مسئول نظارت و ارزشیابی قضات استان و دیگر اعضای جلسه به ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای خود در خصوص موضوع جلسه پرداخته و جلسه با تصمیماتی برای ارتقاء کمی و کیفی آموزش کارآموزان وکالت به کار خود خاتمه داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.