چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
جلسه کنترل پیشگیری تهدیدات سگهای ولگرد
05 تیر 1403 - 11:46
شناسه : 20541
7

اتمام حجت رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به جمع آوری سگهای ولگرد که امنیت مردم را به خطر می اندازند. جلسه کنترل و پیشگیری تهدیدات سگهای ولگرد بعد از ظهر روز دوشنبه ۴تیر ماه با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکزاستان آذربایجان غربی، مدیریت شهری ومدیران استانی متولی امر و حضور ویدئو کنفرانسی دادستان […]

ارسال توسط :

اتمام حجت رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به جمع آوری سگهای ولگرد که امنیت مردم را به خطر می اندازند.
جلسه کنترل و پیشگیری تهدیدات سگهای ولگرد بعد از ظهر روز دوشنبه ۴تیر ماه با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکزاستان آذربایجان غربی، مدیریت شهری ومدیران استانی متولی امر و حضور ویدئو کنفرانسی دادستان های حوزه های قضائی استان برگزار شد.
ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این جلسه با تبریک عید سعید غدیر خم گفت موضوع تهدیدات سگهای ولگرد بسیار مهم و حساس است چرا که امنیت و آرامش مردم را تهدید می کند و باید این تهدید جدی از شهروندان برطرف شود.
وی افزود یکی از شقوق مهم حقوق عامه احساس امنیت و بهداشت مردم است لذا دستگاه قضایی در این فقره با حساسیت و جدیت موضوع را پیگیر هست تا چاره اندیشی درست صورت گیرد.
عتباتی تاکید کرد این جلسه اتمام حجت است برای جمع آوری سگهای ولگرد که سلامت و امنیت شهروندان را به مخاطره می اندازند و در این خصوص مسولیت به طور مستقیم متوجه مدیریت شهری است که باید با کمک سایر نهادهای مرتبط چاره اندیشی نماید.
مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد این تهدید جدی و خطر بالقوه باید با راهکاری اساسی برای جمع آوری و دفع حیوانات بیمار و خطرناک اتخاذ شود.
عتباتی در پایان اظهار داشت دستگاه قضایی در جهت کنترل و پیشگیری از تهدید سگهای ولگرد هر نوع حمایت قانونی لازم باشد معمول می نماید.
حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت کنترل تهدید سگهای ولگرد از تکالیف شهرداری ها هست و دستگاه قضایی بجد این امر را مطالبه می کند.
وی افزود اشخاصی که بیشتر در معرض این تهدیدات هستند کودکان و نوجوانان که قشر آسیب پذیر هستند می باشند لذا اقدامات جدی و سریع مورد مطالبه می باشد.
مجیدی ادامه داد خطر بیماریهای مشترک انسان و حیوان در گاز گرفتگی سگهای ولگرد وجود دارد و باید برای مهار این آسیب چاره اندیشی شود.
وی تاکید کرد سگهای ولگرد باید جمع آوری و واکسیناسیون شوند و سگهایی که حالت تهاجمی و خطرآفرین دارند حتما در طرح جمع آوری قرار بگیرند.
در ادامه جلسه اعضاء حاضر به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.