پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت ×
جهاد تبیین؛ یک وظیفه یا حتی یک فریضه همگانی
14 تیر 1402 - 11:55
شناسه : 19101
7

جهاد تبیین؛ یک وظیفه یا حتی یک فریضه همگانی/ سیده فاطمه سجادی – مدیر پایگاه خبری تبیین آذربایجان غربی     در دنیای امروز که همه ابزارهای کشورهای مثلا ابرقدرت در راستای ناامیدسازی ملت بزرگ ایران بسیج شده، ما نیز باید بسیج همه امکانات و داشته هایمان را برای وظیفه جهاد تبیین و یا حتی […]

ارسال توسط :

جهاد تبیین؛ یک وظیفه یا حتی یک فریضه همگانی/ سیده فاطمه سجادی – مدیر پایگاه خبری تبیین آذربایجان غربی

 

 

در دنیای امروز که همه ابزارهای کشورهای مثلا ابرقدرت در راستای ناامیدسازی ملت بزرگ ایران بسیج شده، ما نیز باید بسیج همه امکانات و داشته هایمان را برای وظیفه جهاد تبیین و یا حتی فریضه جهاد تبیین به کار بگیریم تا امید را در جامعه متعالی ایران و در بین ملت عزیز و عزتمند ایران اسلامی روز به روز رونق دهیم.

 

 

تبیین هرآنچه که انجام شده و باید می شده یا در حال انجام است، از مهمترین راهکارهای شناساندن ابعاد مختلف در حوزه مملکت داری و حکومت به شمار می رود که منابع و مآخذ زیادی برای آن در آیات و روایات وجود دارد؛ البته در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب هم به کرّات به این موضوع پرداخته و تلاش برای حرکت در مسیر جهاد تبیین را وظیفه ای همگانی دانسته است.

 

طبق آیات بسیار زیادی از قرآن کریم به ویژه آیه ۴۴ سوره نحل «وَأَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ» تبیین به تفکر منجر و منتج می شود و همین تفکر می تواند اثرات بسیار روشنی بر ارتقای اعتماد عمومی به ویژه به دولت ها و حکومت ها و همچنین افزایش سرمایه اجتماعی منجر شود.

 

پر واضح است که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن ۵۷ و تشکیل دولت های مختلف در قامت های گوناگون، اقدامات بسیار زیادی در راستای توسعه کشور، مناطق مختلف شهری و روستایی و ارائه خدمات روزافزون به مردم طبق پیشرفت های جهانی، صورت گرفته است.

 

ولی آنچه که در این خصوص، جای خالی به نظر می رسد، ارائه ندادن این اقدامات به مردم و تبیین نکردن آن به مردم با استفاده از شیوه های مختلف اطلاع رسانی است.

 

درحالی که دنیا به سمت استفاده بهینه از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و روش های اطلاع رسانی برپایه وب حرکت می کند، امروز همچنان نصب بنر یا پلاکاردهایی برای بیان برخی اقدامات، البته در بعضی بخش ها رواج دارد که نشان می دهد باید رویکردها و راهبردهای جهاد تبیین بیش از پیش به کارگزاران نظام گوشزد شود.

 

استفاده از اطلاع رسانی های مبتنی بر وب، شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و حتی این اواخر استفاده از ابزار جدیدی به نام هوش مصنوعی، امری است که نباید از آن غافل بود و همواره باید بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

 

وقتی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در بیانات مکرر، به موضوع جهاد تبیین تاکید دارند، ما نیز باید همچون ایام جنگ که جهاد در جبهه های حق علیه باطل را یک وظیفه و حتی بالاتر، یک فریضه می دانستیم، جهاد تبیین را نیز در این روزگاران یک وظیفه و حتی یک فریضه بدانیم و بر آن اهتمام کنیم تا بتوانیم زمینه اعتماد عمومی بیشتر و سرمایه اجتماعی بالاتر را فراهم کنیم.

 

باشد که در این مسیر موفق باشیم و روزی بر اساس تبیینی که صورت می گیرد، مردم ایران داشته های ما را بیشتر از نداشته هایمان و کرده هایمان را  بیشتر از نکرده هایمان در ذهن بسپارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.