شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
جوانی از سیلوانا بهترین بازیکن لیگ والیبال کشور عراق شد
04 خرداد 1398 - 9:28
شناسه : 7461
15

به گزارش پایگاه خبری سیلوانا نیوز : عبید کلو راژان جوان افتخار آفرین بخش سیلوانا متولد سال ۱۳۷۰ هم کنون با گذر از سختی های فراوان  به عنوان بهترین بازیکن لیگ والیبال کشور عراق انتخاب گردیده است .   عبید با گذر از تمام سختی ها و ناهمواری های مسیر قهرمانی هم اکنون در نقش […]

ارسال توسط :

به گزارش پایگاه خبری سیلوانا نیوز : عبید کلو راژان جوان افتخار آفرین بخش سیلوانا متولد سال ۱۳۷۰ هم کنون با گذر از سختی های فراوان  به عنوان بهترین بازیکن لیگ والیبال کشور عراق انتخاب گردیده است .

 

عبید با گذر از تمام سختی ها و ناهمواری های مسیر قهرمانی هم اکنون در نقش بازیکن سرعتی زن در زمین والیبال بعنوان بهترین بازیکن لیگ برتر والیبال کشور عراق انتخاب شده است .

 

کلو راژان در مصاحبه با خبرنگار سیلوانا نیوز می گوید : هر عنوان یا  افتخاری که کسب کرده ام با افتخار تقدیم به اهالی زادگاه خود در بخش سیلوانا می نمایم .

 

وی ادامه داد: ورزش والیبال را از سال ۱۳۸۹ آغاز کردم. متاسفانه با توجه به شرایط بد اقتصادی و مالی آن زمان و کمبود و نبود امکانات در بخش سیلوانا باعث می شد به اجبار برای شرکت در تمرینات ، خودم را به شهر ارومیه برسانم.

اگرچه شهر ارومیه را به عنوان شهر عاشقان والیبال می شناسیم و در نزدیکی آن زندگی می کنیم  اما متاسفانه کمبود امکانات شرایط بسیار دشواری پیش رویم قرار داده بود.

از لحاظ روحی، روانی و جسمی حال خوبی نداشتم اما تصمیمی بسیار قوی و جدی گرفته بودم و باید به هدفم میرسیدم و آن چیزی جز موفقیت و پیروزی در عرصه ی ورزش والیبال که از بچگی عاشقش بودم نبود.

 

کلو راژان  مشکلات ش را اینگونه بیان می کند: وضعیت مالی و جسمی مناسبی نداشتم افراد زیادی در محل تمرین به صورت تحقیرآمیزی نگاهم می کردند، تحمل کردن چنین شرایطی بسیار دشوار بود ، اما هدفی که در پیش روی خود گذاشته بودم باعث می شد همیشه به آینده و موفقیت فکر کنم تا بتوانم روزی جواب این نگاه های تحقیر آمیز را با موفقیت م بدهم .

همیشه دیدن کفش های برند گران قیمت و لباس های رنگارنگ والیبال در محل تمرینات بر تن کسانی که هیچ استعدادی برای والیبال نداشتن من را تشویق می کرد تا حقم را از عرصه ی ورزش والیبال بگیرم و هر روز جدی تر از روز قبل می خواستم یادم بگیرم و پیشرفت کنم .

خوشبختانه بعد از مدتی با یکی از مربیان نام آشنای شهر ارومیه به نام علی طاعی‌حق آشنا شدم. مربی بسیار جوان که در چندین تیم مختلف ارومیه از جمله پگاه ارومیه بازی کرده بود. مربی که علاوه بر یاد دادن درس ورزش اخلاق ، درس زندگی را نیز به من یاد داد. انگیزه هایم در کنار این مربی چندین برابر شده بود و هر روز بیشتر از گذشته تمرین می‌کردم.

علی طاعی حق بی شک یکی از بهترین مربیان والیبال و استعدادیاب بی نظیر کشور عزیزمان ایران اسلامی است که مایه افتخار ارومیه و کشور می باشد.

 

خوشبختانه بعد از مدتی به تیم شهرداری ارومیه توسط نادر شهنازی ، مربی تیم شهرداری دعوت شدم.

 

کلو راژان از روزهای تلخ خود یاد میکند ، روزی که دستیار مربی ، دل او را لرزاند و در جواب حرفهای تلخی که از سوی دستیار مربی اش شنیده بود، که به درد ورزش والیبال نمیخورد و باید در بخش سیلوانا به دامداری و کشاورزی بپردازد این گونه پاسخ داد: امیدوارم وضعیت آن زمان ،که این سخن را از تو شنیده ام با هم اکنون که ورزش را ترک نکردم و به این مقام دست یافته ام مقایسه کنید و باعث خراب کردن روحیه جوانان نشوید ، بعد از شنیدن حرف های دستیار مربی ام به شدت انگیزه و روحیه ی خود را از دست دادم.

اما شاید این شوک روحی مرا قوی تر از قبل کرده بود ، متاسفانه بعد از دوره ای که روحیه خود را باخته بودم  به دلیل وزن کم ، به شدت زانو درد گرفتم و امکان بازی کردن را از دست دادم .

اما خوشبختانه با کمک های مهدی ، مربی بدنسازی و علی طاعی‌حق که بعد از ۳ ماه کار کردن  توانست عضله هایم  را قوی کند دوباره به والیبال بازگشتم و شاید بهتر بگویم دوباره زنده شدم و از غرق شدن نجات یافتم .

دو مربی که همیشه مدیون شان خواهم بود‌.

 

چرا کشور عراق را برای ادامه فعالیت ها خود انتخاب کردید؟

 

خوشبختانه بعد از یک ‌بازه ی زمانی از طرف یک مربی در کردستان عراق پیشنهادی برای بازی در تیم ‌آرارات در عراق برایم ارسال شد که با توجه به شرایطی که داشتم برای تست به کشور عراق رفتم و با موفقیت در تست چندین ماه در تیم آرارات بازی کردم.

در سال ۲۰۱۵ از طرف سلیمانیه عراق در لیگ برتر پیشنهادی داشتم با توجه به شرایط باشگاهی و هدفی که در نظر گرفته بودم پیشنهاد را قبول کردم.  بعد از این فصل موفق شدم از تیم اربیل پیشنهاد گرفته و یک فصل نیز در تیم اربیل عراق بازی کنم و در آخر فصل متاسفانه با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده بود تصمیم به جدایی از این تیم گرفتم.

 

کلو راژان افرود: خوشبختانه کم کم راه هموارتر شد و از تیم القوه الجویه که یکی از ثروتمند ترین و پر افتخار ترین تیم های کشور عراق می باشد پیشنهاد گرفتم. و یک فصل بسیار خوب و عالی را در کنار مربی و بازیکنان خوب این تیم به اتمام رساندیم.

متاسفانه در ابتدای فصل وضعیت تیم اصلا خوب نبود و چندین امتیاز از دست داده بودیم که این  خود نقطه عطفی بود و باعث شد که خود را بیشتر از همیشه نشان دهم و امتیازاتی را که در نیم فصل اول از دست داده بودیم بتوانیم جبران کنیم.  و خوشبختانه اکثر این امتیازات را جبران کردیم و به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر والیبال کشور عراق دست یافتیم و در آخر مسابقات  به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر والیبال کشور عراق انتخاب شدم و باعث شد افتخاری کسب کنم برای خانواده و مردم بخش سیلوانا و کشورم ایران و این افتخار متعلق به تمام کشور می باشد.

 

 

کلو روژان دلیل انتخاب ورزش ‌والیبال را اینگونه  پاسخ داد:

 

با توجه به اینکه همیشه ورزش والیبال را از تلویزیون تماشا می کردم و شرایط جسمی خود از لحاظ قد و وزن مناسب برای این رشته می دیدم تصمیم گرفتم که این ورزش را شروع کنم.

 

چه برنامه ای برای آینده دارید؟

خوشبختانه پیشنهاد های خوبی از طرف چند تیم عربی دارم و تمام سعی و تلاشم  بر این است که بتوانم در ادامه فعالیتم افتخارات بیشتری  برای بخش سیلوانا و کشورم کسب کنم. با توجه بهاینکه بخش سیلوانا یک منطقه محروم است سعی داریم که بتوانیم در این بخش یک تیم والیبال موفق درست کنیم که بتواند در سطح استان و کشور نیز به رقابت بپردازد.

اگر چه شاید کمتر مربی بخواهد در بخش سیلوانا مربیگری کند اما انگیزه جوانان آنقدر زیاد است که قطعا باعث موفقیت آنان خواهد شد ، و هر کاری در خصوص آموزش در عرصه ورزشی والیبال از دستمان بر بیاید برای جوانان بخش سیلوانا انجام خواهیم داد.

 

چه پیشنهادی برای جوانان بخش سیلوانا دارید :

از جوانان بخش سیلوانا  می خواهم با توجه به علاقه شان هدف خاصی را برای خود مشخص کنند و در کنار تحصیلاتشان به این فعالیت بپردازند.  ورزش در کنار تحصیلات می‌تواند موفقیت بیشتری برای جوانان داشته باشد. علاقه زیاد به هر شغل یا هر رشته ورزشی باعث می شود که انسان سعی و تلاش بیشتری برای به ثمر رساندن آن داشته باشد.

 

 

وی در آخر افزود: تقدیر و تشکر  میکنیم از خانواده محترم و دل سوزم که با تمام سختی ها و در بدترین شرایط همیشه حامی و دلیل دلگرمی و انگیزه ام بودن ، خانواده بهترین نعمت خداوند است. انگیزه خانواده باعث شد که هدف و علاقه ی ورزشی م  والیبال را با جدیت ادامه دهم و به نتیجه برسانم.

عبید کلو راژان

عبید کلو راژان

عبید کلو راژان

عبید کلو راژان

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.