شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
حاشیه نشینی در اطراف ارومیه در حال گسترش است
10 دی 1396 - 0:41
شناسه : 3404
16

آسیب های اجتماعی و انتظار خدمات رسانی شهری بدون آماده بودن شرایط زیر ساختی مناسب برای حاشینه نشینان ارومیه به خاطر تفکیک و فروش غیر قانونی زمین های اطراف شهری زنگ خطر جرم و بزهکاری اجتماعی و سیاسی را در صورت عدم تصمیم گیری مناسب به صدا در خواهد آورد . گسترش روز افزون و […]

ارسال توسط :

آسیب های اجتماعی و انتظار خدمات رسانی شهری بدون آماده بودن شرایط زیر ساختی مناسب برای حاشینه نشینان ارومیه به خاطر تفکیک و فروش غیر قانونی زمین های اطراف شهری زنگ خطر جرم و بزهکاری اجتماعی و سیاسی را در صورت عدم تصمیم گیری مناسب به صدا در خواهد آورد .

گسترش روز افزون و قارچ مانند حاشیه نشینی در کلان شهر ارومیه در سالهای اخیر یکی از مهمترین و اساسی ترین چالشهای پیش روی این شهر در مسیر رشد وتوسعه پایدار بوده است.
کوچه های تنگ و باریک، خانه های بی دوام و کوچک و عدم امکانات ورزشی و بهداشتی از بارزترین مشخصه های محله های حاشیه نشین کلان شهر ارومیه می باشد.

معلوم چه کسانی با چه رانت هایی بی حساب کتاب زمین های اطراف شهر رو به مردم کم درآمد می فروشن بعد از تفکیک این زمین ها تازه مشکلات ادارات دولتی و شهرداری شروع می شود.

خدمت رسانی به این مناطق درخواست این عزیزان حاشیه نشین می شود.

واقعا باید کسانی که زمین ها را اینجوری بدون حساب و کتاب تفکیک می کنن را به اشد مجازات رسوند که مردم آسیب پذیر را مقابل دولت و نظام قرار می دهند.

فاصله داشته ها و نداشته در کلان شهر ارومیه فقط چند قدم است کافیست قدمی برداریم و به آن سوی شهر برویم تا فاصله ی طبقاتی و محرومیت را از نزدیک ببینید این همان بلایی است که چند نفر انگشت شمار بنگاهی و سرمایه دار زمین خوار بر سر دولت می آورند.

اگر روزی مهمان یکی از مردم این مناطق باشید خواهید دید در این محله ها نه بانکی هست نه درمانگاهی نه خانه بهداشتی ؛ و نه مکان های ورزشی ولی در عوض کلی تانکر سوخت و مخزن آب در پشت بام منازل مناطق حاشیه نشین وجود دارد که همین مشکلات و معضلات تبدیل به بخشی از هویت این مناطق شده است.
کلان شهر ارومیه به دلیل تراکم قابل توجه جمعیت روستایی و رواج بیش از حد مهاجرت از روستا به شهر به دلیل خشکسالی و از بین رفتن کشاورزی وضعیت بحرانی را سپری می کند و مشخص نیست خیل عظیم جمعیتی که پشت چهار دیواری های سبز شده در اطراف شهرها سکونت دارند قرار است به چه شکلی از امکانات زندگی شهری بهره بگیرند.
بهره مندی از زندگی سالم حق هر یک از افراد جامعه بوده و یکی از راههای داشتن این زندگی پرداختن به امور بهداشت و ورزشی می باشد که متاسفانه زمین های خاکی و نا هموار بهترین و تنها ترین مکان ورزشی حاشیه نشین ها به شمار می رود.
هر چند در ماه های اخیر تصمیماتی در خصوص الحاق مناطق حاشیه نشین به شهر گرفته شده است اما تا کنون با گذشت چندین ما هنوز هیچ گونه اقدامی در این خصوص نشده است .

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.