شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
حال خوب نگین فیروزه ای آذربایجان
25 اردیبهشت 1403 - 1:15
شناسه : 20359
6

حال خوب نگین فیروزه ای آذربایجان در بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی عتباتی گفت:دریاچه ارومیه نه فقط نگین آذربایجان بلکه نگین ایران است .همه در قبال حفاظت از دریاچه مسولیت دارند. عصر روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان […]

ارسال توسط :

حال خوب نگین فیروزه ای آذربایجان در بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی

عتباتی گفت:دریاچه ارومیه نه فقط نگین آذربایجان بلکه نگین ایران است .همه در قبال حفاظت از دریاچه مسولیت دارند.
عصر روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پس از پایان جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال به منظور بررسی آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با حضور میدانی از آن بازدید نمودند.
عتباتی و همراهان پس از این بازدید در نشستی که با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در محل واحد حفاظتی و مرکز بازدیدکنندگان اداره پارک ملی دریاچه ارومیه داشت با ابراز خوشحالی از وضعیت آب دریاچه گفت: به لطف خدا که نزولات آسمانی را شامل حال دریاچه نموده و با اقداماتی که ستاد احیای دریاچه انجام داده وضعیت فعلی نگین فیروزه ای آذربایجان امیدوار کننده است.
عتباتی ادامه:دریاچه ارومیه نه فقط نگین آذربایجان بلکه نگین ایران است لذا در کنار این نزولات آسمانی و اقدامات صورت گرفته باید همه مردم مسئولیت اجتماعی‌شان در قبال دریاچه و کمک به احیای آن آشنا شوند چرا که این امر بسیار موثر است.
عتباتی همچنین به همراه مدیر کل منابع طبیعی در زیر بارش باران از محل کاشت بوته و نهال‌های سازگار با پوشش گیاهی منابع ملی حاشیه دریاچه ارومیه به منظور جلوگیری از تشکیل گرد و غبار نمک در کانون های آن به مساحت ۲۶۰۰ هکتار توسط اداره کل منابع طبیعی استان کاشته شده بود بازدید نمود و ضمن قدردانی از عملکرد مطلوب منابع طبیعی استان تاکید کرد پوشش گیاهی منطقه بسیار حائز اهمیت است و کارکردهای زیست محیطی بسیار مهمی از جمله کاهش گرد و غبار دارد.
لازم به ذکر است با این اقدام منابع طبیعی، تولید ۳۹ هزار تن گرد و غبار در سال به نیم تن کاهش یافته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.