شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
حساب بانکی گدای سنندجی: ۵۵ میلیون تومان نقد!
13 تیر 1396 - 8:37
شناسه : 1656
31

گدایی در کردستان به یک شغل نان و آبدار تبدیل شده و در هر نقطه‌ای از شهر که نگاهی بیاندازی می‌توانی فعالیت آنها را ببینی. اینکه یک گدا به طور متوسط روزانه چند صد هزار تومان درآمد دارد و در ماه این رقم به میلیون تومان می‌رسد، خود می‌تواند بسیاری از افراد را وسوسه کنددر […]

ارسال توسط :

گدایی در کردستان به یک شغل نان و آبدار تبدیل شده و در هر نقطه‌ای از شهر که نگاهی بیاندازی می‌توانی فعالیت آنها را ببینی. اینکه یک گدا به طور متوسط روزانه چند صد هزار تومان درآمد دارد و در ماه این رقم به میلیون تومان می‌رسد، خود می‌تواند بسیاری از افراد را وسوسه کنددر حالی که بسیاری از کارشناسان اجتماعی معتقدند که بسیاری از آنها نیاز مالی ندارند و کمک مردم تنها حساب بانکیشان را پُر می کند.

شاید شما در خیابان با افرادی روبه رو شده باشید که با لباس هایی مندرس و دست هایی سیاه در مقابل شما می ایستند و در چشمانتان نگاه می کنند و درخواست کمک می کنند. خیلی از افراد هنگامی که در این موقعیت قرار می گیرند دچار تردید می شوند. از سویی نگاه های معنا دار این افراد احساس ترحم افراد را بر می انگیزد و از سوی دیگر مردم به راحتی نمی توانند به همه آن کسانی که در روز جلوشان قرار می گیرند کمک کنند!

 

 

 

 حساب بانکی گدای سنندجی: ۵۵ میلیون تومان نقد!
در شرایطی که بسیاری از مردم بی‌بضاعت و آبرودار با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند و کسی نمی‌داند در چه شرایط سختی روزگار می‌گذرانند، بازار متکدیان به یُمن دلسوزی‌ها و ترحم شهروندان این روز‌ها حسابی گرم است.
مهندس رخزادی معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار کرد: یک نمونه از این متکدیان پولدار، گدایی بود که در سال ۹۴ در سنندج دستگیر شده و مشخص شده است که بیش از ۵۵ میلیون ریال پول نقد داشته و در حساب بانکی‌اش میلیون‌ها تومان خوابیده است.

 

وی در خصوص طرح جمع آوری وساماندهی متکدیان اعلام کرد: سال گذشته ۲۶۸ متکدی از سطح شهر جمع آوری شد که از این تعداد  ۱۴۶ نفر مرد و ۱۲۲ نفر هم زن بودند.

 

وی تصرح کرد : ۱۶۶ نفر از متکدیان جمع آوری شده در سال گذشته با اخد تعهد کتبی از مجتمع ترخیص شدند و ۵۱ نفر هم از متکدیان به شهرستانهای محل سکونت خود انتقال داده شدند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از معرفی ۱۱ نفر از متکدیان متخلف به مراجع قضایی در سال گذشته خبر داد و افزود : ۱۳ نفر از کودکان متکدی جمع آوری شده تحویل خانواده هایشان داده شد.

 

مهندس آرش رخزادی  اعلام کرد : ۲۱ نفر از متکدیان جمع آوری شده در سال گذشته با توجه به اینکه معتاد بودند به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

**گدایی جرم است
اما مهمتر از همه صحبت های کارشناسان و مدیران در رابطه با گدایانی که هر روز در شهر ثروتمند تر می شوند و قرار نیست این شغل را کنار بگذارند قانون است که حرف آخر را می زند و پیشه قرار دادن تکدی گری را صراحتا جرم اعلام می کند که باید با آن مقابله کرد.
ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی می‌گوید: هرکس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش یا ولگردی کند به حبس از یک تا سه ‌ماه‌محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموالی که از طریق تکدی و کلاشی به دست آورده است مصادره خواهد شد.
ماده ۷۱۳ همین قانون درباره گماردن کودک برای تکدی‌گری پیش‌بینی مجازات کرده و هر کسی را که از کودک برای این کار بهره‌برداری کند بزهکار دانسته است.
 **مردم به گدایان کمک نکنند

این یک غیر قابل انکار است که  بخشی از برنامه‌های مقابله با معضلاتی همچون تکدی‌گری به خود شهروندان مربوط می‌شود و اگر همه ما بدانیم تکدی گری زمینه ای برای فحشا،فساد و بزهکاری است قطعا در رابطه با کمک های مالی بدون حد و مرز تجدید نظر می کنیم و چنانچه دغدغه کمک به نیازمندان را داریم از طریق نهادهای حمایتی دارای مجوز این کار را انجام می دهیم.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.