پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت ×
حمایت از مظلومین فلسطین وظیفه شرعی و انسانی است/تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی
10 اردیبهشت 1401 - 9:15
شناسه : 16783
8

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت:روز قدس و مسئله فلسطین نباید به فراموشی سپرده شود. حجت الاسلام سید مهدی قریشی امام‌جمعه ارومیه در خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه ضمن گرامیداشت روز قدس و تقدیر از حضور باشکوه مردم استان در راهپیمایی اظهار داشت:  مسئله حمایت […]

ارسال توسط :

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت:روز قدس و مسئله فلسطین نباید به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی امام‌جمعه ارومیه در خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه ضمن گرامیداشت روز قدس و تقدیر از حضور باشکوه مردم استان در راهپیمایی اظهار داشت:  مسئله حمایت از مظلومان  یکی از محوری ترین مسائل اسلام است و نباید روز قدس و مسئله فلسطین کم رنگ شود.

امام جمعه ارومیه افزود: بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران با ابتکار مثال زدنی در نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس می‌خواستند دنیا مسئله مسجد الاقصی و مردم ستم دیده فلسطین را فراموش نکند.

وی ادامه داد: وظیفه حمایت از مظلومین، یکی از محوریت های اصلی دین ماست و اگر فرد مسلمان باشد طبق آیات صریح قرآنی باید از مظلومین به خصوص مظلومین مسلمان حمایت کند و بر همین اساس حمایت از مردم فلسطین وظیفه دینی و شرعی ما است و دشمنان اسلام با شعار های تفرقه افکن سعی در دور کردن ما مسلمانان از این وظیفه شرعی دارند.

خطیب جمعه ارومیه با اشاره به نزدیک بودن روز کارگر این روز را بر تمامی کارگران و زحمت کشانی که سعی میکنند تا مشکلات مردم را برطرف کنند قدر دانی کرد و افزود: چرخه تولید به دست کارگران گردانده میشود مسئولین و کارفرمایان باید برای کارگران امینت شغلی ایجاد کنند و به مسئله حقوق کارگران دقت کافی را داشته باشند.

 وی ادامه داد: کسی که روزی حلال کسب میکند اجرش کمتر از کسی نیست که در میدان در حال شمشیر زدن و مبارزه است و مردم باید امام علی (ع) را الگوی خود قرار دهند همچنین مسئولین باید تلاش کنند فرهنگ کار را در جامعه رواج دهند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به نشست اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان تاکید کرد: دشمن در پی آرمان زدایی می باشد و سعی در تبدیل مردم به افراد بی تفاوت است، لذا باید مسئولین، مدیران دانشگاه ها و اساتید برنامه ریزی کنند تا از این برنامه دشمن جلوگیری شود.

قریشی گفت: ذکات و فطریه یکی از واجبات دین است که هر مسلمان باید فطریه خود و خانواده خود را که به ازای هر فرد ۴۰ هزار تومان است پرداخت کنند، اگر فرد نیازمندی را میشناسند فطریه و ذکات خود را به آن پرداخت کنند ولی اگر فردی را سراغ ندارند، مطمعن ترین جا برای پرداخت ذکات و فطریه صندوق های کمیته امداد است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.