شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
عطاری هایی که از رسالت علمی و طب سنتی دور شدن
11 مرداد 1396 - 0:35
شناسه : 2090
27

طی چندین سال گذشته تعداد زیادی از عطاری های موجود در کلان شهر ارومیه که روز به روز تعدادشان زیاد می شود در میان غفلت مسئولین سازمان غذا و دارو از رسالت و جایگاه اصلی خود یعنی عرضه ی گیاهان دارویی و عرقیات سنتی در قالب طب سنتی دور می شوند. تبلیغات رنگارنگ و بدون پایه […]

ارسال توسط :

طی چندین سال گذشته تعداد زیادی از عطاری های موجود در کلان شهر ارومیه که روز به روز تعدادشان زیاد می شود در میان غفلت مسئولین سازمان غذا و دارو از رسالت و جایگاه اصلی خود یعنی عرضه ی گیاهان دارویی و عرقیات سنتی در قالب طب سنتی دور می شوند.

تبلیغات رنگارنگ و بدون پایه های علمی روز به روز در تابلوهای این مغازه های به اصطلاح طب سنتی زیادتر می شود  و عطاری های موجود در سطح شهر حالا بیشتر  تبدیل به محل فروش انواع قرص های شیمیایی از جمله لاغری ؛ ضد بارداری ؛ترک اعتیاد ؛ تقویت مشکلات جنسی و .. شده است .

داروهای تقویتی جنسی یک روزه  ؛ افزایش حافظه ؛ درمان قطعی سینوزیت در عرض سه روز ؛ چاقی و لاغری ،، ترک اعتیاد سه روزه ، افزایش قد و …  تنها نمونه ای از تبلیغات هایی می باشد که در مقابل مغازه های عطاری به راحتی  به چشم می خورد و به همین دلیل برخی از افراد نیز بدون توجه و آگاهی از عوارض این گونه داروها اقدام به تهیه و استفاده ی  آن می کنند.

از سالیان بسیار دور تا کنون گیاهان دارویی جایگاه ویژه ای در بین خانواده ها داشته است اما متاسفانه امروزه برخی از سودجویان با استفاده از نام و مجوز عطاری اقدام به فروش و توزیع داروهایی می کنند که باعث اصلی اعتیاد و منشع سایر بیماری ها می باشند.

بازار داغ فروش محصولات جنسی و سایر قرص های شیمیایی غیر استاندارد و خطرناک باعث گردیده تا افراد زیادی که هیچ گونه تخصصی در زمینه ی گیاهان دارویی ندارند وارد حرفه ی به اصطلاح عطاری شوند و با سوء استفاده از اعتماد مردم سلامت آنان را با شعارهای دروغین و تو خالی خود به خطر بیندازند.

نقش مردم در ریشه کن کردن و غلبه بر عطاری های غیر مجاز مهم و اساسی می باشد زیرا عدم خرید و استقبال مردم از عطاری های بدون مجوز باعث تعطیلی این گونه مراکز خواهد شد.

بی شک مسئولین سازمان غذا و دارو که وظیفه نظارت بر عملکرد عطاری ها را بر عهده دارند بایستی با دقت و نظارت هر چه بیشتر خود مانع فعالیت های غیر مجاز این گونه عطاری ها باشند تا بدین ترتیب با تجویز داروهای شیمیایی تقلبی سلامتی مردم تهدید نشود .

حکایت این روزهای تعدادی از عطاری های شهر حکایت سیاه داروهای غیر مجاز و تقلبی می باشد که بیشتر شامل تقویت کننده های جنسی ، مواد نیروزا ، داروهای ترک اعتیاد و ضد‌چاقی یا افزایش وزن و فرآورده‌های آرایشی می باشد که نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولین بهداشتی کشور و خصوصا سازمان غذا و دارو می باشد.

عطاری

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.