شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
خاموشی چندین ساله جاده  سرو در میان بازار گرم وعده ها
19 خرداد 1396 - 18:50
شناسه : 1226
33

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانانیوز : جاده بین المللی سرو به دلیل موقعیت جعرافیایی منطقه صومای برادوست و همچنین همجواری با کشور ترکیه روزانه شاهد حجم بالای تردد خودروهای ترانزیتی و شخصی می باشد که همین امر باعت به وجود آمدن مشکلات زیادی برای مردم  منطقه شده است. شهر مرزی سرو که لقب […]

ارسال توسط :

به گزارش آژانس خبری تحلیلی فرهنگی سیلوانانیوز :

جاده بین المللی سرو به دلیل موقعیت جعرافیایی منطقه صومای برادوست و همچنین همجواری با کشور ترکیه روزانه شاهد حجم بالای تردد خودروهای ترانزیتی و شخصی می باشد که همین امر باعت به وجود آمدن مشکلات زیادی برای مردم  منطقه شده است.

شهر مرزی سرو که لقب دروازه ورود به اروپا را یدک میکشد بعد از گذشت چندین سال همچنان از وجود جاده ای امن و دو بانده محروم است زیرا یکی از معیارهای جذب مسافر و تروریسم داشتن جاده ای استاندارد میباشد.

جاده فراموش شده سرو به دلیل نبود امکانات بین راهی از جمله روشنایی و تابلوهای بازدارنده و همچنین گاردیل در برخی از نقاط حادثه خیز این روزها تبدیل به یکی از مهمترین مطالبات مردم منطقه صومای برادوست شده است زیرا تردد شبانه از جاده سرو به دلیل عدم روشنایی و تاریکی مطلق به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد ودر صورت تردد نیز بایستی منتظر هر گونه حوادثی باشند.

از زمان آغاز دوبانده کردن محور ارومیه سرو بیش از ده سال میگزرد اما متاسفانه عدم اختصاص اعتبارات لازم از سوی دولت پیشرفت کار را با مشکل مواجه ساخته است و همین امر باعث گردیده اداره استان نتواند به وعده ی چندین ساله خود عمل کند.

البته نباید این موضوع را به فراموشی سپرد که مسئولین منطقه تا کنون چندین بار با نامه نگاری و پیگیری های مکرر سعی در سرعت بخشیدن به پروژه دوبانده کردن محور سرو داشته اند اما تاکنون تمامی تلاشهای آنان نیز میسر نشده است.

توسعه و پیشرفت زیر ساختهای حمل و نقل در ارومیه به دلیل زمینه و بسترهای مناسب کاملا ضروری بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا منطقه صومای برادوست و شهر مرزی سرو به عنوان شاهراه ارتباطی ایران و ترکیه محسوب می شود و همین پتانسیل مناسب کافیست تا با اماده شدن زیر ساختهای در دست اقدام  شکوفایی و آبادانی را برای منطقه به ارمغان بیاورد.

با روندی که همچنان کند ادامه دارد شاید مردم منطقه صومای برادوست سالهای زیادی را برای برخورداری از جاده های امن و دو بانده منتظر بمانند تا شاید تحقق وعده ها برای تعریض این جاده محقق شود البته اگر عمری باقی بماند.

پایان گزارش/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.