دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024 ساعت ×
خبر خوش محسن رضایی در آذر ماه چیست؟
10 آبان 1400 - 14:33
شناسه : 15059
7

اعلام جدید محسن رضایی معاون اقتصادی دولت درخصوص اخبار امیدبخش برای مردم در آذر ماه باعث مطرح شدن گمانه های مختلف در فضای رسانه ای کشور شده است. یک گمانه پرداخت کارت رفاهی است. گمانه بعدی تامین کسری بودجه دولت از طریق عرضه اولیه شرکت‌های دولتی در بورس است که به زعم دولت می‌تواند موجب […]

ارسال توسط :

اعلام جدید محسن رضایی معاون اقتصادی دولت درخصوص اخبار امیدبخش برای مردم در آذر ماه باعث مطرح شدن گمانه های مختلف در فضای رسانه ای کشور شده است. یک گمانه پرداخت کارت رفاهی است. گمانه بعدی تامین کسری بودجه دولت از طریق عرضه اولیه شرکت‌های دولتی در بورس است که به زعم دولت می‌تواند موجب کاهش تورم شود.

 

از ماه‌ها قبل رئیس‌جمهور وعده اعطای کارت رفاهی در آذر امسال را وعده داده است. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

برآورد می‌شود که این پنج دهک بیش از ۴۰ میلیون نفر باشد، احتمالا این تعداد همان گروه‌هایی هستند که مشمول حمایت‌های معیشتی در آذر سال قبل شدند.

 

دولت قصد دارد بخشی از کل کسری بودجه خود را از طریق فروش اموال مازاد دولت و عرضه اولیه در بورس تامین کند.

یک گمانه دیگر برای خبر خوب معاون اقتصادی رئیس جمهور جبران کسری بودجه دولت به طریقی‌ست که منجر به افزایش تورم نشود؛ در این شرایط مردم می‌توانند با خرید عرضه اولیه‌های شرکت‌های دولتی سهامدار بورس شوند.

 

 

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.