شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
خبر خوش هسته ای هم حریف دلار ۴۲۰۰ تومانی نمی شود، کاهش قیمت دلار را باور نکنید!
24 شهریور 1400 - 13:11
شناسه : 14502
8

علیرغم اعلام آمادگی آمریکا برای لغو تحریم های ضدبرجامی، انتظار ثبات در بازار ارز را نباید جدی گرفت. آماده شدن ایران برای ادامه مذاکرات وین و علیرغم اعلام آمادگی آمریکا برای لغو تحریم های ضدبرجامی، انتظار ثبات در بازار ارز را نباید جدی گرفت، و تا زمانی که دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می شود، ذی نفعان قدرتمند سیاسی-اقتصادی مانع از […]

ارسال توسط :

علیرغم اعلام آمادگی آمریکا برای لغو تحریم های ضدبرجامی، انتظار ثبات در بازار ارز را نباید جدی گرفت.

آماده شدن ایران برای ادامه مذاکرات وین و علیرغم اعلام آمادگی آمریکا برای لغو تحریم های ضدبرجامی، انتظار ثبات در بازار ارز را نباید جدی گرفت، و تا زمانی که دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می شود، ذی نفعان قدرتمند سیاسی-اقتصادی مانع از ایجاد آرامش در بازارها خواهند شد.

۱۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی به صورت پرداخت دلار ۴۲۰۰ تومانی رقمی در سال جاری و ۶۵ میلیارد دلار در ۴ سال اخیر رقمی نیست که باعث شود ذی نفعان رانتی بازار ارز را رها کرده و از دستکاری قیمتها دست بکشند. به همین دلیل در ۹ ماه گذشته هیچ خبر مثبتی و حتی ۱۰ برابر شدن ورودی ارزی کشور و تراز تجاری مثبت سال جاری نیز حریف این گروه محدود رانتی نشده و قیمت دلار همواره با جک های قدرتمندی به سمت بالا هل داده شده است.

وزارت نفت با طرح های جدید خود فوش نفت را به ۲ میلیون بشکه در روز رسانیده و طرح های تهاتر در سرمایه گذاری را نیز در دستور کار دارد که باعث کاهش شدید فشار بر بازار ارز می شود، اما با همه این مباحث، بازار ارز کشور در اختیار اقلیتی محدود قرار داشته و دولت رئیسی نیز هنوز مدیرانی که بتوانند این بازار پیچیده را مدیریت کنند وارد میدان نکرده است و اساسا معلوم نیست شناختی از ماهیت مشکل داشته باشد.

به همین دلیل انتظار کاهش جدی در قیمت ارزهای خارجی علیرغم این اتفاقات واقعی و روانی با آنچه از پاییز گذشته روی داده سازگار نیست و به نظر نمی رسد که کانال انحصاری دلار ۴۲۰۰ تومانی اجازه دهد تغییری اساسی در بازار ارز روی دهد.

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.