شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
خدمات رفاهی دولت در نوار مرزی بخش سیلوانا
21 اسفند 1397 - 9:18
شناسه : 6854
8

به گزارش پایگاه خبری سیلوانا نیوز: بخش سیلوانای ارومیه از سه منطقه مرگور، ترگور و دشت تشکیل شده است و در نوار مرزی شمال غرب ،  استان آذربایجان غربی قرار دارد و از نوار مرز با دو کشور ترکیه و عراق همسایه می باشد. ب بخش سیلوانا یکی از نقاط بسیار زیبا و گردشگر پذیر […]

ارسال توسط :

به گزارش پایگاه خبری سیلوانا نیوز: بخش سیلوانای ارومیه از سه منطقه مرگور، ترگور و دشت تشکیل شده است و در نوار مرزی شمال غرب ،  استان آذربایجان غربی قرار دارد و از نوار مرز با دو کشور ترکیه و عراق همسایه می باشد. ب

بخش سیلوانا یکی از نقاط بسیار زیبا و گردشگر پذیر شهرستان ارومیه می باشد که می‌تواند نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کند. سیلوانا یکی از نادرترین نقاطی می باشد که اکسیژن بالای ۹۹ درصد خالص دارد. خدمات رسانی نظام و دولت اسلامی ایران در راستای خدمت‌ رسانی با پروژه‌های بزرگ گاز رسانی ، آبرسانی، برق رسانی و مدارس هوشمند و…

باعث خوشحالی مرزنشینان و نشان دادن قدرت و خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزی بخش سیلوانا شده است.

گاز رسانی به روستاهای بخش سیلوانا از جمله طرح‌های بزرگ دولت است که چندین ماه است عملیات لوله گذاری و گاز رسانی در منطقه با عزم جدی دولت و بدون وقفه در حال اجراست در سال گذشته چندین روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند و همچنین روند افزایش تعداد روستاهایی که دسترسی به گاز دارند در حال افزایش می باشد که از جمله آنها شهر سیلوانا، راژان، دزگیر و … بخش سیلوانا می باشد.

به همت دولت عزیزمان قطعا تا سال آینده کمتر روستایی در بخش سیلوانا باقی خواهد مانده است که از نعمت گاز و برق و آب برخوردار نباشد . تعداد روستای اندکی در بخش سیلوانا مانده اند که جاده های آسفالت نشده دارند و به امید خدا جاده های این روستاها نیز به همت دولت جمهوری اسلامی آسفالت خواهند شد.

روستاهایی کمی وجود دارند که آب اشامیدنی بهداشتی برخوردار نیستند که از جمله ی آنها میتوان روستای لاجانی بخش سیلوانا را نام برد و خوشبختانه عملیات پروژه آبرسانی به روستای لاجانی بار دیگر شروع به فعالیت کرده است و قطعا تا چند ماه آینده این روستا نیز از نعمت آب آشامیدنی سالم برخودار خواهد شد.

طرح های عمرانی از جمله گاز رسانی ، آسفالت کردن جاده های بخش سیلوانا، پیست اسکی خوشاکو و اجرای طرحهای هادی در روستاهای مرگور و ترگور و دشت می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال جدید در این مناطق را فراهم سازد و از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کند.

فراهم کردن امکانات رفاهی در بخش سیلوانا و نوار مرزی باعث می شود که روحیه و انگیزه های جدیدی در دل مردم بخش سیلوانا ایجاد گردد. بخش سیلوانا به دلایل داشتن کوه ها و دشت های حاصلخیز، مردم را به کارهای دامداری و دامپروری و کشاورزی مشغول کرده است که با توجه به وضعیت  اقتصادی کشور در این روزها بخش سیلوانا می‌تواند کمک حال بسیار خوبی برای اقتصاد مقاومتی باشد.

اگر در بخش سیلوانا در زمینه گوشت قرمز یا محصولات کشاورزی سرمایه گزاری شود قطعا عشایر بخش سیلوانا می توانند کمک بسیار زیادی به اقتصاد کشور داشته باشند. اکثر مردم بخش سیلوانا با توجه به آشفتگی و وضع نامناسب اقتصادی سعی بر ایجاد اشتغال چون پرورش زنبور عسل پرورش ماهی و قارچ، دامداری و پرورش مرغ و بوقلمون محلی و غیره دارند که باعث می شود در منطقه کمبود امکانات به حداقل برسد و اشتغالزایی نیز بسیار زیاد شود و این اشتغال‌ زایی باعث می‌شود که فقر در منطقه به حداقل برسد.

محرومیت زدایی و پیشرفت مناطق مرزی نشان از عزم جدی نظام و توزیع خدمات دولت در سراسر کشور می باشد حمایت همه جانبه دولت از سرمایه گذاری در بخش سیلوانا همواره در راستای رفاه و امنیت نوار مرزی و پیشرفت  پایدار بوده است یافتن این هماهنگی باعث می‌شود که خلأهای موجود از بین بروند و بخش سیلوانا توسعه و رونق اقتصادی و رفاه بهتری در نوار مرز به دست آورد.

سرعت بخشی هرچه بیشتر در پروژه گاز رسانی نه تنها باعث ایجاد رفاه بیشتر در بخش سیلوانا می شود، بلکه می تواند هر چه سریعتر امکانات رفاهی و گردشگری بیشتری را در بخش سیلوانا فراهم آورد و این بخش را به عنوان قطب گردشگری و اقتصادی در شمال غرب کشور معرفی کند و در ایجاد اشتغال منطقه نیز تأثیرگذار باشد.

سیلوانا

سیلوانا

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.