شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
خزان سیب های استان آذربایجان غربی
19 آبان 1396 - 11:38
شناسه : 3009
14

حکایت ناپایان ضرر و زیان کشاورزان استان آذربایجان غربی امسال پایان ندارد برخی سیب داران استان حتی نمی توانند هزینه ی کارگران را برای جمع آوری محصولات سیب خود از درختان پرداخت کنند چه برسد برای نگهداری در سردخانه و یا ارسال به کارخانه های تبدیلی برای در آمد زایی کردن تا برشکسته نشوند. استان […]

ارسال توسط :

حکایت ناپایان ضرر و زیان کشاورزان استان آذربایجان غربی امسال پایان ندارد برخی سیب داران استان حتی نمی توانند هزینه ی کارگران را برای جمع آوری محصولات سیب خود از درختان پرداخت کنند چه برسد برای نگهداری در سردخانه و یا ارسال به کارخانه های تبدیلی برای در آمد زایی کردن تا برشکسته نشوند.

استان آذربایجان غربی صنعتی نیست اقتصاد زندگی بیشتر مردم استان بر محور کشاورزی می چرخد کشاورزانی که یک سال با تمام امید هزینه می کنند . با سختی تمام حرص می کنند ، کود می دهند ، آبیاری می کنند تا باغی نمونه داشته باشند .

باغی که هر کشاورزی تمام امیدش به آن است تا هزینه ی یکساله را جبران و سودی برای گذران یک سال آینده داشته باشد ولی متاسفانه زمان سود و برداشت محصول تمام امید کشاورزان به نا امیدی تبدیل می شود .

تا کی کشاورزان استان باید تاوان نبود صنایع تبدیلی و کارخانه های درجه یک صنایع محصولی کشاورزی را بدهند .

در استان آذربایجان غربی کشاورزان تهی دستی در مناطق مرزی هست که هزینه ی چیدن محصولات خود توسط کارگران را ندارند چه برسد هزینه ی جعبه ی محصولات ، بسته بندی محصولات و یا انتقال به کارخانه های تبدیلی واقعا چکار باید یک چنین کشاورزی باید بکند مگر نه اینکه فقط به خزان میوه های خود همانند برگه های پاییزی فقط نگاه بکند .

بهترین سیب قرمز و سفید در ارومیه کیلویی ۱۰۰۰ تومان خرید و فروش می شود .میدان میوه و تره بار ارومیه کیلویی ۵۰۰ تومان از کشاورز خرید می کند آیا انصاف است کدام قانون حامیتی باغدار و کشاورزی تایید می کند .

کشاورز و باغداری که یک سال پای محصول خود جان می دهد و دلال و واسطه ی میدان میوه و تره باری سود یکساله را یک ساعته می کند واقعا ما داریم به کجا می رویم .

حمایت ها از باغدارن و کشاورزان شعاریست و باید فکری اساسی شود این روزها تصاویر خزان میوه ها فقط افسوس ما را بر می انگیزد ولی آیا شده خود را به جای باغدار و کشاورز بدبخت شده ی این روزهای استان آذربایجان غربی بگذاریم .

حمایت دولت باید از سطح شعار به عمل برسد خانواده های کشاورزان و باغداران برشکسته از کجا نان برای امرار معاش تهیه کنند .

چگونه می خواهیم جلوی مهاجرت روستایی به شهری را بگیریم در حالی که سود سیگار فروش چهار راه از سود کشاورزی و باغدار بالاست این روزها دولت در صدد دادن وام خود اشتغالی روستائیان است خدا کند روستاییان را بیشتر از قبل مقروض تر ننماییم .

امیر آرامی

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.