چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
مشکلات روستای بردیان در نقطه صفر مرزی ایران با ترکیه
29 آبان 1400 - 10:38
شناسه : 15261
11

روستای بردیان یکی از دور افتاده ترین روستاهای نوار مرزی صومای برادوست می باشد، که سالانه با فرا رسیدن فصل سرما و بارندگی، مردم این روستا را با مشکلات زیادی مواجه می سازد. مردم روستای بردیان با ۶۸ خانوار چندین چند سال است که چشم انتظار زیر سازی و آسفالت جاده خود هستند که متاسفانه […]

ارسال توسط :

روستای بردیان یکی از دور افتاده ترین روستاهای نوار مرزی صومای برادوست می باشد، که سالانه با فرا رسیدن فصل سرما و بارندگی، مردم این روستا را با مشکلات زیادی مواجه می سازد. مردم روستای بردیان با ۶۸ خانوار چندین چند سال است که چشم انتظار زیر سازی و آسفالت جاده خود هستند که متاسفانه تا کنون با وجود پیگیریهای مکرر دهیاری روستا کار به جایی نرسیده است.

شرایط راه اصلی روستای بردیان به قدری اسفناک است که باران و برف هم که رحمتی الهی است، باری شده بر دوش مشکلات مردم پس از هر بارندگی با از دسترس خارج شدن جاده این روستا مادران باردار و بیماران را با خطر جدی مواجه می‌سازد.باید گفت عدم زیر سازی و آسفالت این محور که راه مشترک روستای بردیان و باژرگه می باشد سالیان سال است تبدیل به سد بزرگی در مقابل پیشرفت این روستا شده و بستر ی برای حوادث دلخراش ایجاد کرده است.هنگامی‌که از جاده روستای بردیان عبور می‌کنید اگر اندک نگاهی به وضعیت آن بیندازید متوجه گودال های فراوان آن می‌شوید. عدم زیر سازی و آسفالت مناسب با چاله‌ چوله‌ های فراوان، روزانه خسارات بسیار زیادی به خودروها وارد می‌کند به‌گونه‌ای که پس از چندین بار رفت و آمد در این جاده بایستی لاستیک خودروها را در بازه‌های زمانی کوتاه تعویض نمایند که بار هزینه ی بسیاری را برای مالکان آن‌ها بوجود می‌آورد.عدم قرار گیری روستای بردیان در طرح ابرار، صرفا از روی بی توجهی و نا آگاهی مسئولین است و طرح عمرانی که در اصل برای روستای بردیان در نظر گرفته شده بود در دقیقه نود با یک روستای بیست خانواری جایگزین شد. مسئولین محترم باید با در نظر گرفتن وخامت و وضعیت اسفناک راه روستای بردیان و تعداد بالای خانوار و آمار جمعیتی روستا برای ساماندهی آن در کمیته برنامه ریزی روستاهای محروم از طرف مسئولین محترم استانی راهداری در ردیف اعتباری بودجه قرار دهند. نبود شبکه اینترنت از دیگر معضلات روستای بردیان می‌باشد که همین امر باعث محروم ماندن دانش آموزان و مردم روستا از شبکه های اجتماعی و فعالیت های اینترنتی شده است.نصب دکل و ارتقای شبکه اینترنت در روستاهایی همچون بردیان که کلا از امکانات اینترنتی محروم هستند بی شک باعث رشد فکری دانش آموزان و دانشجویان خواهد شد‌.در حالی‎که مردم روستای بردیان سال‎ها پیگیر آسفالت و به پایان رسیدن طرح های نیمه تمام در این روستا هستند.

اما هنوز پیگیری‎های آنها نتیجه‎ای در بر نداشته و تنها پاسخ مسوولان در قبال این مشکل مردم کمبود اعتبارات است‌.در خواست دهیار و مردم روستای بردیان از مسئولین متولی امر این است که حل مشکل جاده روستای بردیان با برگزاری جلسات و دستورالعمل حل نمی شود اگر مسئولان واقعا خدمتگزار مردم هستند باید با عمل خدمتگزاری خود را به مردم ثابت کنند و گرنه خدمت برای مردم با برگزاری جلسات و کاغذ بازی فقط شعار و سرگم نمودن مردم است.در سالهای اخیر کمبود و یا نبود اعتبارات لازم باعث نیمه تمام ماندن طرح های عمرانی روستای بردیان شده است به همین دلیل اگر اعتباری مد نظر مدیر کل راهداری و فرمانداری برای روستاهای محروم است راه مشترک بردیان ۶۸ خانواری و ۳۱ خانواری باژرگه به طول ۳/۳کیلومتر بهترین گزینه برای مسئولین و خیرین محترم می باشد. خدمت به مردم باید در عمل دیده شود نه با شعار و وعده های تو خالی بی شک زیر سازی و آسفالت جاده اصلی روستا و تقویت پهنای باند اینترنت روستای بردیان هزینه های زیادی در پی نخواهد داشت مشکلات روستای بردیان می‌تواند با حرکت جهادی مسئولین و خیرین در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.توجه ویژه فرمانداری و بخشداری منطقه صومای برادوست به روستای بردیان و واریز اعتبارات لازم نه تنها باعث به اتمام رسیدن طرح های عمرانی نیمه تمام این روستا خواهد شد بلکه با زیر سازی و آسفالت جاده اصلی این روستاها مردم را از خطرات احتمالی در زمستان مصون خواهد داشت.

نبود شبکه اینترنت از دیگر معضلات روستای بردیان می‌باشد که همین امر باعث محروم ماندن دانش آموزان و مردم روستا از شبکه های اجتماعی و فعالیت های اینترنتی شده ،نصب دکل و ارتقای شبکه اینترنت در روستاهایی همچون بردیان که کلا از امکانات اینترنتی محروم هستند بی شک باعث رشد دانش آموزان و دانشجویان خواهد شد‌. در حالی‎که مردم روستای بردیان سال‎ها پیگیر آسفالت و به پایان رسیدن طرح های نیمه تمام در این روستا هستند اما هنوز پیگیری‎های آنها نتیجه‎ای در بر نداشته و تنها پاسخ مسوولان در قبال این مشکل مردم کمبود اعتبارات است‌. در خواست دهیار و مردم روستای بردیان از مسئولین متولی امر، این است که، حل مشکل جاده روستای بردیان با جدیت بیشتری پی گیری گردد . تا کنون خدمات دولتی فراوانی با عنایت و توفیق روز افزون جمهوری عزیز اسلامی ایران در نقطه صفر مرزی نصیب مردم گردیده است و مردم شکرگذار انقلاب هستند . إن شاء الله بزودی این نواقص نیز بر طرف خواهد شد. بی شک زیر سازی و آسفالت جاده اصلی روستا و تقویت پهنای باند اینترنت روستای بردیان هزینه های زیادی در پی نخواهد داشت، مشکلات روستای بردیان می‌تواند با حرکت جهادی مسئولین و خیرین و همکاری مردم در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد. توجه ویژه فرمانداری و بخشداری منطقه صومای برادوست ، به روستای بردیان و واریز اعتبارات لازم نه تنها باعث به اتمام رسیدن طرح های عمرانی نیمه تمام این روستا خواهد شد بلکه با زیر سازی و آسفالت جاده اصلی این روستاها مردم را از خطرات احتمالی در زمستان مصون خواهد داشت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.