شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
دانشگاه صنعتی ارومیه نزدیک رودخانه و رستوران های بند روی رودخانه شهر چایی
25 خرداد 1398 - 12:27
شناسه : 7578
22

منطقه تفریحی بند ارومیه مصادق کامل دوستی و قرابت انسان با آب است ، رستوران های رُند بالایی که روی بستر رودخانه بساط کرده اند و دانشگاهی که بعنوان صنعتی در چند متری بستر رودخانه احداث گردیده است .   دانشگاه پر حاشیه صنعتی ارومیه در سال ۱۳۸۴ در منطقه تفریحی بند ارومیه نزدیک بستر […]

ارسال توسط :

منطقه تفریحی بند ارومیه مصادق کامل دوستی و قرابت انسان با آب است ، رستوران های رُند بالایی که روی بستر رودخانه بساط کرده اند و دانشگاهی که بعنوان صنعتی در چند متری بستر رودخانه احداث گردیده است .

 

دانشگاه پر حاشیه صنعتی ارومیه در سال ۱۳۸۴ در منطقه تفریحی بند ارومیه نزدیک بستر رودخانه شهر چایی احداث گردیده است ، کارشناسان باید پاسخگو باشند که در مقابل طغیان رودخانه و جاری شدن سیل دانشگاه چه وضعیتی خواهد داشت ، ولی نکته ی قابل توجه  گسترش تصاحب حریم رودخانه ی شهر چایی در بند ارومیه می باشد .

 

همه در ارومیه می دانند منطقه تفریحی بند ارومیه مخصوص لاکچری بازان و مکان تفریحی بچه پول دارهاست .

گسترش آسیب های اجتماعی در بند ارومیه حد و حصر ندارد از ارائه مشروبات الکی گرفته  تا  جشن ها و میهمانی های شبانه در کافه های اختصاصی ….

این بزه های اجتماعی خیلی تخصصی نیست تا تخصص خودروبازان لاکچری میلیاردی و تخصص ویژه تجمعات شرطی در بند ارومیه که توضیحات اضافه خارج از گزارش باید نوشته  شود .

هر روز می بینیم چقدر حریم رودخانه ی  شهرچایی توسط سودجویان و میلیاردهای کافه و رستوران دار بند تصاحب می شوند.

انگار نه انگار !!!

جالب  است هنگامی که دانشگاه معتبر صنعتی ارومیه نزدیک حریم رودخانه بر پا شود و این قدر به مراکز تفریحی شبانه نزدیک باشد چه انتظاری بی موردی  از دیگران هست.

 

احتمالا چون معدن و صنعت جزو رشته های تخصصی این دانشگاه است اساتید فکر کردن استخراج طلا را چرا عملی  و علمی به سبک فیلم های قدیمی آمریکایی روی همین رودخانه ی شهرچایی به دانشجوها آموزش ندهیم با دانشجویان کلاس دورهم بریم کنار آب ، الکی ورداریم و از بستر رودخانه دنبال طلا و فلزات معدنی باشیم واقعا این سطح از آموزش مگر جهانی نیست .

حکایت حفاظت از منابع طبیعی با درک حریم مناطق ، هیچگاه در کشور ما بدون طرح قانون قوی و ابلاغ دستور عملیاتی به یگان اداری خاص به ثمر نخواهد نشست .

 

دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در نزدیکی رودخانه درس می خوانند و در نزدیکی مراکز تفریحی شبانه تردد می کنند و چقدر بساط علم و دانش و تفریح به هم گره خورده است .

باید کارشناسی شود چطور و چگونه دانشگاه صنعتی ارومیه با صرف هزینه های میلیاردی در نزدیکی بستر رودخانه در سال ۱۳۸۴ مجوز احداث گرفت .

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.