شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
دردسرهایی که یک بیمار کرونایی ؛ در ارومیه با آن دست و پنجه نرم می کند
14 آبان 1399 - 12:30
شناسه : 10270
51

ارومیه در شمال غرب کشور؛ یکی از شهر هایی است که خیلی زود هوای پاییزی ش سرد و سرد تر می شود و سرماخوردگی یا آنفولانزای فصلی همراه ویروس منحوس کرونا ؛ مردم این شهر را زودتر از بقیه ؛ مراکز استان های کشور درگیر خود کرده است. علایم سرماخوردگی که یواش ؛ یواش در […]

ارسال توسط : نویسنده : فرید قاسمی منبع : سیلوانانیوز

ارومیه در شمال غرب کشور؛ یکی از شهر هایی است که خیلی زود هوای پاییزی ش سرد و سرد تر می شود و سرماخوردگی یا آنفولانزای فصلی همراه ویروس منحوس کرونا ؛ مردم این شهر را زودتر از بقیه ؛ مراکز استان های کشور درگیر خود کرده است.

علایم سرماخوردگی که یواش ؛ یواش در انسان نمایان می شود ، هزاران فکر و خیال ؛ انسان را در بر می گیرد.

خدایا , خداوندا ؛ کرونا گرفته ام یا سرماخوردگی معمولی است یا آنفولانزا ….

هر چه زودتر به پزشک عمومی مراجعه می کنید ؛ مطابق معمول نگاه می کردم برای همه دو آمپول ؛ دگزامتازون و بتامتازون همراه پنی سیلین با یکی ؛ دو ورق سرماخوردگی یا سفالکسین ۵۰۰ ، دکتر تجویز می کند.

بماند که با دفترچه یا بدون دفترچه نزدیک ۱۰۰ هزار تومان باید هزینه کنید ؛ چون بیمه ها ؛ هم که زیاد ساپورت ، دارو و درمان را نمی کنند و با نسخه آزاد تفاوت چندانی ندارند.

حالا بعد از دریافت داروها و تزریق دردناک آمپول ها در سر راه می خواهی چند کیلو میوه ، داری ویتامین C بخری ؛ پرتقال خوب ۱۵ هزار تومان کیلویی و لیمو شیرین خوب ۱۲ هزار تومان ….

توان مالی داری بخر و توان مالی نداری باید نگاه کنی !!!

آدم از دیدن قیمت های میوه ها سیر می شود چه بماند تا آنها را بخرد .

بعد از چند روز استراحت در خانه و خوب نشدن می خواهی اطمینان حاصل کنی که کرونا هست یا نه ؛ به مراکز بهداشت رجوع می کنی صف طویل آزمایش که در این صف اگر کرونایی هم نباشی ، آخرش کرونا می گیری ؛ بیمارستان های خصوصی هم حسابی از شرمندگی انسان در می آیند.

یک سی تی اسکن ساده ۴۵۰ هزار تومان حساب می کنند .

با یکی از افراد کرونایی که از بیمارستان ترخیص شده بود صحبت می کردم ، می گفت داروهای کرونایی زیاد تحت پوشش بیمه نیستند و این بنده خدا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه ی ، ترخیص کرده بود .

اگر یک نفر؛ خدای نکرده، خانوادگی کرونایی باشند چقدر برای ترخیص باید هزینه کنند ، فوتی ها هم که جای خود را دارد . حتما ، جسد طرف را در سردخانه بیمارستان تا تسویه حساب کامل نگه می دارند.

در کشورهای دیگر نشان داده می شود از افراد داخل اتومبیل هایشان تست کرونا می گیرند ، چرا در اینجا چنین اتفاقی نمی افتد ، در ارومیه بعد از تست ؛‌ چندیدن روز طول میکشد تا جواب آزمایش داده شود در این مدت هم باید ؛ یک لنگه پا در هوا ماند و فقط سایت علوم پزشکی استان را چک کرد.

کسی که کارمند است در صورت ناقل بودن ویروس در این مدت و ترد دات کاری چندین نفر را آلوده خواهد کرد .

 

انتهای پیام/

فرید قاسمی

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.