دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024 ساعت ×
درس عبرت چین برای مقام‌های فاسد
05 اسفند 1400 - 9:17
شناسه : 16186
8

نهاد عالی مبارزه با فساد در چین پرونده «ژو جیانگ یانگ» را به عنوان یک درس عبرت به همه مقام های این کشور معرفی کرد.  تارنمای «گلوبال تایمز» نوشت، آژانس انضباط شغلی چین گزارشی را برای دولت های محلی منتشر کرد تا از پرونده ژو جیانگ یانگ در شهر هانگژو درس عبرت بگیرند. «ژو جیانگ یانگ» رئیس […]

ارسال توسط :

نهاد عالی مبارزه با فساد در چین پرونده «ژو جیانگ یانگ» را به عنوان یک درس عبرت به همه مقام های این کشور معرفی کرد.

 تارنمای «گلوبال تایمز» نوشت، آژانس انضباط شغلی چین گزارشی را برای دولت های محلی منتشر کرد تا از پرونده ژو جیانگ یانگ در شهر هانگژو درس عبرت بگیرند.

«ژو جیانگ یانگ» رئیس سابق حزب در شهر هانگژو، به دلیل نقض قوانین و مقررات، تبانی با سرمایه داران و «افزایش غیرقانونی ثروت» از حزب کمونیست چین (CPC) و همه مقام های دولتی اخراج شد.

در گزارشی از سوی کمیسیون مرکزی بازرسی اداری(CCDI) منتشر شده، آمده است یک جلسه آموزشی مقامات در ۱۵ فوریه برگزار و در آن از مقامات خواسته شد تا پرونده ژو جیانگ را به عنوان یک هشدار و درس عبرت در نظر داشته باشند تا با نحوه و دستورالعمل های CCDI در مبارزه با فساد آشنا باشند.

در این نوشتار آمده است که تصمیمات CCDI و کمیسیون نظارت ملی برای اخراج ژو از حزب و اخراج او از همه پست های عمومی و دولتی نشان دهنده این رویکرد دولت مرکزی است که نسبت به هر گونه اقدامات فسادآور هیچ گونه تحمل یا چشم پوشی ندارد.

 

Zhou Jiangyong Photo: VCG

در این مقاله هشدار داده شد که به جای توجیه اقدامات فرد متخلف، همه مقامات باید تلاش کنند تأثیر منفی که پرونده فساد ژو جیانگ بر عرصه اجتماعی و سیاسی جامعه داشته است، پاک شود.

ژو جیانگ در آگوست ۲۰۲۱ توسط CCDI و کمیسیون نظارت ملی مورد بازجویی های انضباطی و نظارتی قرار گرفت.

نهاد بازرسی فوق گفته است که این مقام سابق مقررات دولت مرکزی را نادیده گرفت، با سرمایه داران تبانی کرد و از گسترش غیرقانونی ثروت آنها حمایت کرده است. او همچنین با مداخله در اقتصاد بازار، قوانین را زیر پا گذاشت و با اعضای خانواده‌اش به فعالیت‌های خلاف و تبهکارانه دست زده است.

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.