شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
در آذربایجان غربی؛ با شیوع کرونا ویروس، عروسی ها و مجالس ختم همچنان برپا هستند
10 اسفند 1398 - 11:27
شناسه : 8974
12

برگزاری مراسم عروسی، فعالیت تالارها و مجالس ختم علیرغم توصیه موکد دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر عدم حضور در تجمعات و رعایت بهداشت فردی در برخی از شهرها هنوز هم وجود دارد و ایمنی لازم از سوی مردم رعایت نمی شود. انتشار ویدیویی از یک مراسم عروسی در شهرستان اشنویه تمامی اصول بهداشتی مقابله […]

ارسال توسط :

برگزاری مراسم عروسی، فعالیت تالارها و مجالس ختم علیرغم توصیه موکد دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر عدم حضور در تجمعات و رعایت بهداشت فردی در برخی از شهرها هنوز هم وجود دارد و ایمنی لازم از سوی مردم رعایت نمی شود.

انتشار ویدیویی از یک مراسم عروسی در شهرستان اشنویه تمامی اصول بهداشتی مقابله با کرونا را به تنهایی در این استان به زیر سوال برد.

در این ویدیو یک نفر با پوشش معمولی و تنها با ماسک و یک تب سنج در دست، جلوی درب تالار عروسی، دمای بدن مدعیون را اندازه می گرفت. دستگاه تب سنج  درتماس با بدن افراد بر پیشانی آن ها گذاشته و این عمل بر روی آنهایی که وارد سالن می شدند انجام می گرفت. اما اینکه دقیقا این آزمایش ساده بر روی همه افراد حاضر در آن مراسم انجام می شد یا خیر مشخص نیست.

حتی مشخص نیست که در صورتی که دمای بدن فردی با آن دستگاه تب سنج بالاتر گزارش می شد، آیا از ورود آن فرد به سالن خودداری می کردند یا خیر! و اینکه اصلا این برنامه پایش توسط چه نهادی جلوی درب تالار عروسی در اشنویه انجام گرفته است.

در تماس با مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشنویه جویای این موضوع شد اما تا کنون موفق به برقراری تماس با مدیر شبکه نشده است.

این در حالی است که فعالیت تالارهای عروسی در مهاباد و بوکان به دلیل مقابله و پیشگیری از کرونا ویروس تا اطلاع ثانوی لغو شده است. زیرا تالارهای عروسی یکی از پر ازدحام رین مراسم های این منطقه در استان است و علاوه بر حضور بی شمار افراد ضد عفونی بودن این اماکن نیز بعد از شیوع این بیماری محرز نیست.

از سویی دیگر مجالس ختم در مهاباد علیرغم اطلاعیه اداره اوقاف این شهرستان مبنی بر تعطیلی کامل این مراسم هنوز هم در حال برگزار است و مردم توجه چندانی به اصول بهداشتی ندارند. در حالی که ابتلای کرونا ویروس به سادگی و از طریق تماس افراد با یکدیگر ممکن است.

امروز جمعه برگزاری نماز جمعه در کلیه مساجد استان آذربایجان غربی لغو شده است و فعالیت مدارس نیز در اطلاعیه های بعدی مشخص خواهد شد.

در یک هفته گذشته فعالیت کلیه مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزشی در استان لغو شده بود. اما کودکان، دانش آموزان و دانشجویان در خیابان ها و کافه ها حضور داشتند.

این موضوع حتی انتقاد رییس دانشگاه علوم پزشکی استان را هم در بر داشت به نحوی که جواد آقازاده در گفت وگو با رسانه ها و در خطاب به مردم گفت: مدارس و دانشگاه ها را تعطیل نکردیم که گردش کنید.

گفته می شود با رعایت بهداشت فردی و توصیه های بهداشتی کرونا قابل پیشگیری است اما آن چنان که پیدا است مردم علاقه ایی به رعایت این موارد ندارند و خطر این بیماری را آنچنان که باید جدی نگرفته اند. تعداد مبتلایان در کشور رو به افزایش است ولی عزم همگانی در میان مردم  جهت مقابله با این بیماری ویروسی واگیردار دیده نمی شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.