شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
دیدار چهره به چهره مسئول محترم دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان ارومیه با روحانیون برجسته اهل سنت ارومیه به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان
24 تیر 1400 - 10:08
شناسه : 13605
10

شورای نگهبان تجلی بخش قانون در نهان خانه دموکراسی است و شورای نگهبان نهاد صیانت از موازین اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد. ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان است . شورای نگهبان از ابتدایی ترین نهادهای انقلابی در نظام سیاسی نوبنیاد ایران اسلامی بوده است . شورای نگهبان به حکم امام […]

ارسال توسط :

شورای نگهبان تجلی بخش قانون در نهان خانه دموکراسی است و شورای نگهبان نهاد صیانت از موازین اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد. ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان است . شورای نگهبان از ابتدایی ترین نهادهای انقلابی در نظام سیاسی نوبنیاد ایران اسلامی بوده است . شورای نگهبان به حکم امام خمینی (ره) در اسفند ماه ۱۳۵۸ تشکیل و با انتخاب شدن فقهای آن به صورت رسمی از تیرماه سال ۵۹ فعالیت خود را آغاز کرد .

به موجب اصل ۹۱ قانون اساسی و به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها ، شورایی به نام شورای نگهبان در تاریخ ۲۶ تیر ماه سال ۵۹ تشکیل ‏شد . این نهاد بعدها عمق استراتژیک جمهوری اسلامی قلمداد شد و توانست با صلابت در حراست از قانون و کیان ملی بایستد . اهمیت حفاظت از قانون و مردم در برابر ولنگاری برخی سیاسیون سیاس ، در نظام مقدس جمهوری اسلامی وقتی بیش از پیش مشخص می شود که بدانیم هرگاه مقوله نظارت استصوابی سهل و ممتنع فرض شده از همان ناحیه لطمات جبران ناپذیر بر ساحت مقدس نظام وارد آمده است.

حاج جعفر پروال مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان ارومیه به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان با ماموستا های شاخص اهل سنت ارومیه دیدار کرد .

جعفر پروال در این جلسه گفت ؛ هدف ما از این دیدار چهره به چهره این است که وظایف ، عملکرد و اهمیت شورای نگهبان برای مردم در خطبه های نمازجمعه گفته شود تا این موضوع برای جامعه ما روشنگری شود و این نشست هم اندیشی مقدمه‌ای برای تعاملات بعدی خواهد بود.

در این نشست حاج ماموستا ملا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز اظهار کرد : برای ایجاد وحدت و انسجام و یکپارچگی بیشتر بین آحاد مردم ، پیشنهاد میکنیم از برادران اهل سنت نیز در هم فکری با شورای نگهبان استفاده شود ، تمام مردم به عدالت جمهوری اسلامی ایران ایمان دارند و فاصله بین مردم و مسئولان ارگان ها باید به حداقل برسد تا جایی برای نفوذ و فرافکنی دشمنان این کشور نباشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.