شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
راز موفقیت اولین مجسمه ساز ارومیه خلاقیت و پشتکار است
23 دی 1396 - 23:11
شناسه : 3505
15

فرزاد نجومی از جمله هنرمندان نامی و خلاق کرد ارومیه می باشد که عنوان قدیمی ترین هنرمند مجسمه ساز ارومیه را با خود یدک می کشد وی در سال ۷۵ برای اولین بار هنر مجسمه سازی را بعد از آموختن در تهران وارد ارومیه کرد و هم اکنون ضمن اشتغال زابی برای چندین نفر به […]

ارسال توسط :

فرزاد نجومی از جمله هنرمندان نامی و خلاق کرد ارومیه می باشد که عنوان قدیمی ترین هنرمند مجسمه ساز ارومیه را با خود یدک می کشد وی در سال ۷۵ برای اولین بار هنر مجسمه سازی را بعد از آموختن در تهران وارد ارومیه کرد و هم اکنون ضمن اشتغال زابی برای چندین نفر به فکر توسعه کسب و کارش می باشد.

فرزاد بعد از گذشت بیست و یک سال از مدت فعالیت خود در این هنر توانسته با طراحی و ساخت بیش از چهل و پنج نوع مجسمه های دکوری و ارسال آن به اکثر شهرهای بزرگ کشور همچون تهران ، شیراز ، اصفهان و … نه تنها توانسته این هنر فراموش شده را در ارومیه پا بر جا نگه دارد بلکه برای ۱۲ نفر نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی کند .
قدرت طراحی فوق العاده این هنرمند کرد متولد ارومیه در مسیر خلق مجسمه های تزینی به گونه ای قرار گرفت که نظر هر بیننده ای را در اولین نگاه به خود جلب می کند .

فرزاد در گفتگوی صمیمانه با سیلوانا نیوز از هنر مجسمه سازی به عنوان تبلوری از فکر و خلاقیت یاد کرد و گفت :
هنر مجسمه سازی همانند تبلوری از فکر و خلاقیت است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی بیشتر عجین شده است.

اما به هر حال تمامی این پیشرفت ها نتوانسته علاقه ی بی حد و مرز من را به مجسمه سازی سنتی کاهش دهد زیرا استفاده از هنر ذاتی و خلاقیت در هنر مجسمه سازی سنتی از جمله موارد است که شاید در ظاهر خشن اما باطنی مهربان و لطیف را در خود جا داده است زیرا این هنرمند است که هربار با صیقل دادن مواد خام دنیای جدیدی را همراه با نقش و رنگ های متفاوتی کشف می کند.

این هنرمند خلاق واردات بی رویه و بی کیفیت مجسمه های چینی و همچنین نبود حمایت لازم را از مهمترین مشکلات هنر مجسمه سازی در ارومیه و کشور یاد کرد و افزود : واردات بی رویه مجسمه های بی کیفیت چینی و توزیع ان در بازار کشور و همچنین عدم پرداخت تسهیلات بانکی برای گسترش این هنر باعث نابودی و تعطیلی اکثر کاراگاه های تولید مجسمه سازی کشور شده است.

به همین جهت تعداد واحد های تولید مجسمه در کشور انگشت شمارند به طوریکه برخی از این کاراگاه ها در پیچ و خم نامناسب بازار کشور به کل فراموش شده اند .
فرزاد با ابراز گله مندی از شهرداری و اداره میراث فرهنگی به جهت واگزاری تمامی پروژه های مرمت سازی و شاداب سازی به مجسمه سازان سایر شهرها همچون تهران گفت مسولین محترم شهرداری و میراث فرهنگی به جای استفاده از هنرمندان و مجسمه سازان ارومیه از سایر شهرها برای شاداب سازی و مرمت سازی مجسمه ها استفاده می کنند.

این در حالیست که با اندکی توجه به مجسمه سازان بومی زمینه فعالیت برای چندین نفر نیز فراهم می گردد.
وی در پایان سخنان خود با توصیه به افرادی که قصد فعالیت و یا ورود به هنر مجسمه سازی را دارند افزود : هنر مجسمه سازی بی شک برخاسته از تفکرات و روحیه ی هنری هر شخص می باشد و به همین جهت برای موفقعیت در این هنر رو به فراموشی صرف وقت و تلاش و از همه مهمتر صبوری مهمترین راه ورود به این هنر می باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.