چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
راهکار نماینده صریح مجلس برای اصلاح صنعت خودروسازی
18 بهمن 1400 - 12:52
شناسه : 15963
9

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واگذاری درست و بدون تعجیل راهکار اصلاح صنعت خودروسازی کشور است. روح اله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تحریریه با تاکید بر اهمیت واگذاری درست خودروسازی به بخش خصوصی براساس شاخص های علمی گفت: در واگذاری […]

ارسال توسط :

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واگذاری درست و بدون تعجیل راهکار اصلاح صنعت خودروسازی کشور است.

روح اله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تحریریه با تاکید بر اهمیت واگذاری درست خودروسازی به بخش خصوصی براساس شاخص های علمی گفت: در واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی به این دلیل که این صنعت از مدیریت دولت باید خارج شود، اگر تعجیل کنیم قطعا به سرنوشتی چون سایر واگذاری ها مثل هپکو و هفت تپه دچار می شویم. در حالی که بهترین رویکرد برای توسعه صنعت خودروسازی انتخاب مدیران کاربلدی است که این صنعت را نجات دهند.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که تضاد منافع در صنعت خودروسازی کشور جریان داشته باشد، با وجود تغییر مدیران و خروج دولت از مدیریت این صنعت نمی توان به آینده رو به رشد خودروسازی ایران امیدوار بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دراین باره تصریح کرد: غیر از اشکالاتی که بر مدیریت دولت در این صنعت وارد است، معضلات دیگری نیز صنعت خودروسازی ایران را از رشد باز داشته است.

روح الله ایزد خواه با بیان اینکه شاخصه های تعیین مدیریت باید علمی و براساس قواعد روز باشد، گفت: اگر شاخص هایی که در واگذاری های اصولی رعایت نشود و در اینکه چه کسانی قرار است دربخش خصوصی سازی مدیران صنعت خودروسازی شوند دقت عمل صورت نگیرد، نمی توان برای رشد شرکت خودروسازی با واگذاری به بخش خصوصی ضمانت داد، چرا که تایید صلاحیت فنی و کارآمدی مدیران برای چنین واگذاری هایی بسیار حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی درخصوص اهمیت سیاست گذاری های درست برای واگذاری به بخش خصوصی گفت: تعیین شاخص های درست در سیاست گذاری ها و مصوبه های قانونی کمک بزرگی برای یک واگذاری مطلوب و پایش و رصد مدیران است. اعم از اینکه مدیری در بخش دولتی یا خصوصی مدیر صنعت خودروسازی کشور باشد. در صورتی که سیاست گذاری ها و قوانین مشخص و شفافی داشته باشیم مدیران نمی توانند به صورت سلیقه ای عمل کنند، لذا سیاستگذاری دقیق، شفاف، مردمی و تعریف شاخص هایی مبتنی بر کارآمدی بسیار حائز اهمیت است.

ایزدخواه در خصوص تعارفات دستگاه های نظارتی با خودروسازان که معضلات بسیاری برای ایمنی خودروها آفریده، گفت: تا زمانی که دستگاه های نظارتی با خودروسازان تعارف داشته باشند، شکی نیست که به مردم در موضوع کیفیت و قیمت گذاری خودرو اجحاف می شود. در حالی که نظارت بر خودروسازی در تمام دنیا یک موضوع پذیرفته شده است که در ایران تا کنون جایی برای تعریف نداشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که ناظر با خودروساز مسامحه کند و از ایرادات فنی بسیار جدی که می تواند به قیمت جان مردم تمام شود بگذرد، نمی توان گفت این صنعت رو به رشد خواهد بود.

پایان/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.