شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
رتبه های برتر دانشگاهی از سیلوانا نشان از اقتدار و حمایت دولت
02 آبان 1398 - 12:34
شناسه : 8117
10

قبولی چند صد نفری دانشگاهی از رشته های پزشکی گرفته تا مهندسی و معلمی از سیلوانای ارومیه ، حکایت از حمایت ها و تجهیز مدارس پیشرفته در سیلوانا دارد . امروز به برکت انقلاب اسلامی قبولی دانشگاهی در سیلوانا بسیار بیشتر از برخی مناطق حتی بالا نشین ارومیه می باشد . برای بررسی این پیشرفت […]

ارسال توسط :

قبولی چند صد نفری دانشگاهی از رشته های پزشکی گرفته تا مهندسی و معلمی از سیلوانای ارومیه ، حکایت از حمایت ها و تجهیز مدارس پیشرفته در سیلوانا دارد . امروز به برکت انقلاب اسلامی قبولی دانشگاهی در سیلوانا بسیار بیشتر از برخی مناطق حتی بالا نشین ارومیه می باشد .

برای بررسی این پیشرفت مصاحبه ای با مدیر موفق و دلسوز آموزش و پرورش سیلوانا ترتیب داده ایم.

مصاحبه اختصاصی سیلوانا نیوز با شهرام مصطفوی

رئیس آموزش و پرورش بخش سیلوانا در مصاحبه با سیلوانا نیوز بیان کرد: سال تحصیلی ۹۹ _ ۹۸ رو مفتخر هستم که اعلام کنم یک سال خوشایندی برای دانش آموزان خواهند بود چرا که در سال گذشته هم همکاران محترم و هم دانش آموزان بخش سیلوانا یک کارنامه بسیار درخشانی را از خود ارائه دادند.
خوشبختانه در سال گذشته در مقطع ابتدایی که بیش از ۷ هزار دانش آموز بودند تکرار پایه نداشتیم ،بجز ۲ دانش آموز استثنایی که میتوانند تا سه سال در یک مقطع تکرار پایه داشته باشند. در مقطع متوسطه اول طبق نتایجی که آموزش و پرورش کل برای ما ارسال کرده است رتبه ی دوم استان را داریم، منتها منطقه ای که به عنوان رتبه اول استان انتخاب شد به اندازه ی ۱۰ درصد از مردم بخش سیلوانا دانش‌آموز ندارد.ما از تعداد ۲۱۷۶ دانش آموز مقطع متوسطه اول بیش از ۹۲ درصد در خرداد ماه قبولی داشتیم. در متوسطه دوم نیز جزء ۶ منطقه ممتاز در سطح استان هستیم.

وی افزود: از نظر ترک تحصیل در مقطع ابتدایی ۷ نفر ترک تحصیل داریم که سه نفر از ممکان و از روستاهای اربیلان، هاشم آباد، انبی هرکدام یک دانش آموز ترک تحصیل داریم ولی به دنبال آن هستیم که دوباره آنها را به تحصیل بازگردانیم.

رئیس آموزش و پرورش بخش سیلوانا عنوان کرد: متاسفانه مسئله بچه های کار باعث شده است که تاکنون ۸۲ دانش آموز با اینکه ثبت نام انجام داده اند ولی سر کلاس حاضر نشده اند ، با پیگیری های همکاران مشخص شده است که تمامی این دانش آموزان در حال کار سیب چینی هستند و از تمام والدین قول گرفته شده است که از یکم آبان ماه تمام این دانش آموزان سر کلاس حاضر شوند.

وی ادامه داد: از لحاظ قبولی دانش آموزان در دانشگاه ها وضعیت بسیار خوب است، در بحث عشایر در کل استان ۳ نفر توانسته بودند رتبه ی زیر ۱۰۰ کسب کنند که ۲ نفر آن از بخش سیلوانا بودند . در رشته ی علوم پزشکی دو نفر قبولی داشتیم و در نظری و فنی نیز خیلی از دانش آموزان توانستند در دانشگاه های سراسری و فرهنگیان قبول شوند که من حیث المجموع بالای ۱۰۰ نفر هستند.

شهرام مصطفوی از برگزاری جشنواره تقدیر از دانش آموزان عشایری کل استان که به میزبانی بخش سیلوانا برگزار خواهد شد خبر داد و دلیل این میزبانی نیز نتایج بسیار خوب دانش‌آموزان عشایر بخش سیلوانا عنوان کرد که توانسته اند در سطح استان بیشترین قبولی دانشگاه های سراسری را کسب کنند‌.

مصطفوی افزود: امسال طرح‌های خودجوشی در مدارس اجرا شد که از جمله آن به کمک معاونت پرورشی بحث مشاوره ی تحصیلی ، انتخاب رشته های دانشگاهی را به صورت رایگان ایجاد کرده بودند. که بسیار خوب نتیجه داد.

وی مشکلات مدارس را اینگونه بیان کرد:
بحث سرویس‌های روستا مرکزی است. بخش سیلوانا یک منطقه بسیار گسترده است ضریب پخشی بسیار بالایی دارد که این خدمت رسانی را برای ما بسیار دشوار می کند. به همین دلیل مجبوریم از یک سرویس ها برای جابجایی و انتقال آنها به مراکز دهستان ها استفاده کنیم. اما متاسفانه امسال اعتباری به دست ما نرسیده است که بتوانیم سرویس های روستا مرکزی را فعال و ساماندهی کنیم. متاسفانه در مورد سوخت نیز با مشکل رو بروهستیم. و از مردم میخواهیم که دست آموزش و پرورش را بگیرند. البته این مشکل با برقراری جریان گاز در بخش سیلوانا حل خواهد شد لذا مردم عزیز برای تحصلیل بهتر فرزندان خود به سورت اختیاری دست آموزش و پرورش را بگیرند. خوشبختانه توانستیم سیستم گرمایشی ۱۴ مدرسه را بهینه کنیم و از حالت بخاری به حالت گرمایش مرکزی درآورده ایم.

مصطفوی درخصوص ساختن فضاهای جدید آموزشی در امر مدرسه سازی بیان کرد:
روستای خوراسب از یک مدرسه نوساز و شش کلاس برخوردار خواهد شد.
در دیزج مرگور دو مدرسه ۶ کلاسه و ۱۰ کلاس خواهیم داشت.
در هاشم آباد مدرسه ۶ کلاس در حال ساخت است که تا بیست آبان ماه قول تحویل آن را دادند. جدیدا چند مدرسه دیگر نیز به زودی ساخته خواهد شد: که در راژان ۲ مدرسه در حال ساخت است، و در روستاهای دستگیر و بانی و گارانه هر کدام یک مدرسه ، همچین اعتبارات مدرسه چریک آباد آماده است و به دنبال پیمانکارمی باشند. این باعث می شود که یک ساخت و ساز خوبی در منطقه ایجاد گردد و دانش آموزان از فضاهای استاندارد و آموزشی مناسب و خوبی برخوردار شوند که در آینده باعث ارتقا و رشد کیفیت بخشی و آموزشی خواهد شد

وی در آخر افزود: از زحمات تمام همکاران دانش آموزان و اولیای محترم تشکر می کنم و خواهش میکنم که امر آموزش و آموزش و پرورش را جدی بگیرند که جزو نیازهای ضروری فرزندان این مملکت است و دست ما را بگیرند، ما نیز آنچه در توان داریم در طبق اخلاص قرار میدهیم چه در سطح مدارس و چه اداره به امید خدا بتوانیم بهترین نوع آموزش را ارائه بدهیم تا بهترین نتایج به دست بیاید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.