چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
معرفی روستای براسپی در نقطه صفر مرزی منطقه صومای برادوست /گزارش خدمات انجام شده و بیان مشکلات
29 آبان 1400 - 10:41
شناسه : 15264
10

توجه ویژه دولت به آبادانی روستاهای نوار مرزی برکت‌های بسیاری برای کشور به خصوص روستاییان به ارمغان آورده است و ایجاد تحول در امکانات زیرساختی آبادی‌ها کوچک و بزرگ و دور و نزدیک این سرزمین از جمله آنهاست؛ روستای براسپی از توابع منطقه مرزی صومای برادوست از جمله روستاهای دور افتاده و کوهستانی نوار مرزی […]

ارسال توسط :

توجه ویژه دولت به آبادانی روستاهای نوار مرزی برکت‌های بسیاری برای کشور به خصوص روستاییان به ارمغان آورده است و ایجاد تحول در امکانات زیرساختی آبادی‌ها کوچک و بزرگ و دور و نزدیک این سرزمین از جمله آنهاست؛ روستای براسپی از توابع منطقه مرزی صومای برادوست از جمله روستاهای دور افتاده و کوهستانی نوار مرزی ارومیه می باشد که در سایه عملکرد خوب بخشداری و حمایت دولت توانسته با وجود مسافت طولانی و راه های پر پیچ خم صومای برادوست امکانات رفاهی را با وجود شرایط بد اقتصادی به مردم مرزنشین روستای براسپی فراهم سازد .

همت و تلاشی که دولت در این روستا برای محرومیت زدایی روستای براسپی انجام داده نه تنها از مهاجرت مردم به حاشیه شهر جلوگیری کرده است . بلکه امید به زندگی را دو چندان افزایش داده است. روستای براسپی ازتوابع بخش صومای برادوست با۶۰ خانوار و ۳۶۰ نفرجمعیت یکی از دورافتاده ترین روستاهای نوار مرزی ارومیه میباشد که در سایه توجه ویژه دولت و همکاری بخشداری و شورای اسلامی منطقه توانسته است در شرایط بد اقتصادی دو پروژه اساسی و زیربنایی شامل لوله کشی آب آشامیدنی وآسفالت راه ارتباطی روستا رابه سرانجام و بهره برداری برساند آسفالت معابر اصلی و فرعی روستای براسپی نشان از اهمیت ویژه مرزنشینان نوار مرزی کشور دارد زیرا دولت با تمام محدودیت ها و تحریم ها بازهم توانسته است خواسته های مردم نوار مرزی را بدون کم و کاست فراهم سازد. روستای براسپی با وجود اینکه بیش از ۱۰۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد اما باز هم مردم این روستا از خدماتی همچون کشاورزی ودامداری ،آب ، برق ، مدرسه و جاده آسفالت و .. بهرمند هستند.

فعالیت‌های عمران روستایی با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تامین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی جهت ارتقای شرایط زیست محیطی و بهبود چشم انداز آتی نقاط روستایی در سراسر کشور به انجام می‌رسند. ازجمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه روستای براسپی بهبود وضعیت ساخت و سازهای روستایی و توسعه امکاناتی نظیر آسفالت ، مدرسه، آب، برق و سایر طرح های روستایی می باشد که همین امر باعث کاهش مهاجرت های بی مورد و خالی شدن مرزها شده است.با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی در کشور تاکنون چندین پروژه عمرانی در این روستای مرزی اجرا شده. انتقال آب آشامیدنی به روستای براسپی با هزینه های هنگفتی صورت گرفت زیرا با توجه به شرایط کوهستانی این روستا انجام عملیات آب رسانی به این روستای مرزی با سختی های زیادی همراه بود اما با تلاش و کوشش شبانه روزی مسولین منطقه صومای برادوست انتقال آب به روستای براسپی به سرانجام رسید و مردم روستا توانستند از نعمت آب بهرمند شوند.

ارایه خدمات به روستاییان و مرتفع ساختن مشکلات مردم در مناطق مرزی از دغدغه های جدی مسوولین به شمار می رود و در سایه همین تلاش و خدمات رسانی می باشد که ۹۹ درصد مردم ساکن در روستاهای نوار مرزی ارومیه از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می باشند.امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد اقدامات چشمگیری در مناطق محروم کشور می باشیم که از جمله این خدمات گازرسانی به روستاهای دور افتاده نقطه صفر مرزی است که انتظار می‌رود شرکت گاز استان در برنامه زمانبندی این پروژه مهم را به سرانجام برساند تا مردم عزیز صومای برادوست نیز از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند در کنار لوله‌ کشی گاز اکثر روستاهای نوار مرزی از خدمات ارزنده ای دیگری همچون آب ، برق، راه ، مسکن و اینترنت برخوردار می باشند که همین امر باعث افزایش امید به زندگی و نشاط در بین مردم روستاهای دور افتاده شده است . با روندی که دولت برای آبادانی نوار مرزی در پیش گرفته است به زودی شاهد پیشرفت و توسعه روستاهای نوار مرزی خواهیم بود.

انتهای پیام /

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.