پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت ×
ردپای گرانی کاغذ بر فرهنگ کشور؛ غول گرانی کاغذ، علم و فرهنگ را می‌بلعد/ مطبوعات و ناشران، در صدر قربانیان افزایش قیمت در بازار کاغذ
08 آذر 1400 - 9:38
شناسه : 15355
10

  عدم مدیریت صحیح به بازار کاغذ نیز رسیده است و این کالای استراتژیک در عرصه علم و فرهنگ را نایاب کرده است و به گفته کارشناسان امر یا کاغذی وجود ندارد و یا اگر وجود دارد با قیمت گزافی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. این روزها اگر پای درد دل مطبوعات و ناشران بشینی […]

ارسال توسط :

 

عدم مدیریت صحیح به بازار کاغذ نیز رسیده است و این کالای استراتژیک در عرصه علم و فرهنگ را نایاب کرده است و به گفته کارشناسان امر یا کاغذی وجود ندارد و یا اگر وجود دارد با قیمت گزافی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

این روزها اگر پای درد دل مطبوعات و ناشران بشینی با این جمله روبرو می‌شوی، کاغذی برای چاپ روزنامه و کتاب نداریم، جمله‌ای که زیاد شنیده شده است.

 

عدم مدیریت صحیح به بازار کاغذ نیز رسیده است و این کالای استراتژیک در عرصه علم و فرهنگ را نایاب کرده است و به گفته کارشناسان امر یا کاغذی وجود ندارد و یا اگر وجود دارد با قیمت گزافی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

 

درست است ذائقه مردم این روزها تغییر کرده و به سمت فضای مجازی رفته است تا جایی که ترجیح می‌دهند اخبار را به جای مطبوعات از خبرگزاری‌ها و فضای مجازی و به جای خرید کتاب کاغذی نسخع دیجیتال آن را بخوانند اما این را باید بدانیم این کتاب و مطبوعه است که ماندگاری دارد.

 

اگر قرار باشد سال‌ها بعد به کتابی دسترسی داشته باشیم نیازمند چاپ آن هستیم، این کتاب است که علم، دانش، فرهنگ و… یک جامعه را به نسل‌های بعد انتقال می‌دهد و به دل جامعه می‌برد.

مدیران سیاسی هیچ مشکلی را حل نمی‌کنند

 

احمد شریفان رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا اظهار کرد: اگر عوامل کارخانه تولید کاغذ مازندران را بررسی کنیم می‌بینیم که این واحد تولیدی با دلار ۷ هزار تومان تعطیل شده است.

 

وی افزود: پول بیت المال در این کارخانه هزینه شده است، اداره این کارخانه را به اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا، سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا و خود مطبوعات بسپارند.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا ادامه داد: بانک ملی سهامدار اصلی کارخانه تولید کاغذ چوب و کاغذ مازندران است، تا زمانی که سیاسی‌کاری باشد و مدیران سیاسی در راس امور این کارخانه باشند، مشکل حل نمی‌شود.

 

به گزارش جهانبین نیوز؛ نبود یا گرانی کاغذ در بازار علاوه بر اینکه منجر شده است ناشران و روزنامه‌نگاران در این زمینه با مشکل مواجه شوند، باعث شده تا نویسندگان نیز برای چاپ آثار خود با مشکل مواجه شوند.

نویسندگان و مطبوعات مجبورند برای آنکه زحماتشان از بین نرود آثار خود را حتی در تیراژ پایین به چاب برسانند که این خود معضلات را دوچندان می‌کند، زمانی که کتاب به دست مردم نرسد آن هم در ایران که سرانه

 

کتابخوانی افراد در ان بسیار ناچیز است چگونه می‌توان به امید ایجاد جامعه‌ای فرهیخته بود.

 

گروه دیگری که به مشکلات بزرگی در بحث گرانی کاغذ برخورد می‌کنند، دانشجویان و دانش‌آموزان هستند که بعضا نمی‌توانند کتاب‌های مورد نیاز تحصیل خود را به دلیل گرانی کاغذ خریداری کنند.

لذا ضرورت دارد مسؤولان متولی در این زمینه سریعا فکری به حال آشفته بازار کاغذ کنند چراکه نبود این کالا قلب علم و فرهنگ جامعه ایرانی را هدف قرار داده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.