چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
رشادتهایی که با زبان هنر زنده می مانند
20 شهریور 1401 - 10:10
شناسه : 18071
8

آذربایجان غربی یک هزار کیلومتر مرز مشترک با سه کشور مجاور خود ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان دارد، به‌طوری‌که هم‌اکنون امنیت و پایدار این نوار مرزی به واسطه ایثار، جهاد و فداکاری مرزبانان به دست آمده است.  بنابراین با توجه به اینکه زبان هنر یک رسانه تاثیرگذار در ثبت و ارائه واقعیت‌ها به شمار می‌رود، […]

ارسال توسط :

آذربایجان غربی یک هزار کیلومتر مرز مشترک با سه کشور مجاور خود ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان دارد، به‌طوری‌که هم‌اکنون امنیت و پایدار این نوار مرزی به واسطه ایثار، جهاد و فداکاری مرزبانان به دست آمده است.

 بنابراین با توجه به اینکه زبان هنر یک رسانه تاثیرگذار در ثبت و ارائه واقعیت‌ها به شمار می‌رود، می‌طلبد که از این ابزار برای انعکاس اوج فداکاری و جان‌فشانی سربازان جان‌برکف میهن استفاده شود، که این موضوع در آذربایجان غربی یک ضرورت است.

لزوم استفاده از قالب‌های هنری جذاب برای ترسیم رشادت رزمندگان 

فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در حفظ و بقای اسلام و نظام اسلامی تاثیر بسیار زیادی دارد، گفت: این تفکر و روحیه به‌طور قطع از فرهنگ عاشورا وام گرفته است، که ما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در قالب هنر آن را پویا و زنده نگه داریم.

استفاده از قالب‌های هنری جذاب و مطابق با سلیقه روز برای معرفی حماسه‌های رزمندگان اسلام به کودک و نوجوان یک ضرورت است و  اهتمام برای این مهم یک ضرورت غیرقابل‌ انکار به‌شمار می‌رود.

بعد از پیروزی رسیدن انقلاب و به دنبال آن هشت سال دفاع مقدس، انواع قالب‌های هنری در کشورمان تحول چشمگیری را تجربه کردند،شعر، نقاشی، تئاتر، سینما، موسیقی و … از نظر معنوی و معرفتی در این ایام رشد و غنای بیش‌ازپیش یافتند.

حماسه، غیرت، رشادت و فداکاری‌هایی که توسط رزمندگان اسلام به منصه ظهور می‌رسد، هنوز در هیچ‌گونه اثر هنری به طور شایسته ترسیم نشده است، که لازم است، در این زمینه اقدام عملی و شایسته انجام گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.