شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
روزهای تلخِ ابتلای خانواده‌ «شیرین» به کرونا
16 فروردین 1399 - 11:05
شناسه : 9237
11

اعضای یک خانواده پنج نفری در یکی از محلات مهاباد که سه نفر از آنان به بیماری کرونا مبتلا هستند، با صبر و بردباری و ماندن در خانه، توانسته‌اند تا حدودی از این بیماری رهایی یابند اما سخنان «شیرین»، دختر این خانواده شنیدنی و عبرت‌انگیز به نظر می‌رسد. اکنون بسیاری از خانواده‌ها از طریق ماندن […]

ارسال توسط :

اعضای یک خانواده پنج نفری در یکی از محلات مهاباد که سه نفر از آنان به بیماری کرونا مبتلا هستند، با صبر و بردباری و ماندن در خانه، توانسته‌اند تا حدودی از این بیماری رهایی یابند اما سخنان «شیرین»، دختر این خانواده شنیدنی و عبرت‌انگیز به نظر می‌رسد.

اکنون بسیاری از خانواده‌ها از طریق ماندن در خانه به مقابله با این ویروس ناشناخته و مرموز رفته‌اند و سختی قرنطینه را بر بیماری ترجیح می‌دهند اما این خانواده علاوه بر قرنطینه، از بیماری عزیزانشان هم رنج برده‌اند و در قرنطینه خانگی خود، قرنطینه‌ دیگری درست کرده‌اند.

سه عضو این خانواده از حدود یک ماه قبل با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند و به جز پدرشان که در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری است، ۲ عضو دیگر از طریق ماندن در خانه و استراحت بهبود یافته‌اند.

«شیرین. الف» دختر جوان این خانواده پنج نفری است که پدر، مادر و برادرش به بیماری کرونا مبتلا شدند و روزهای سختی را به همراه خانواده‌اش هم در قرنطینه خانگی و هم در قرنطینه داخل خانه سپری کرده است.

این دانشجوی طراحی لباس که از سال قبل درس و دانشگاه را ترک کرده و اکنون به خیاطی و دوختن لباس‌های محلی کُردی مشغول است، برای پرکردن اوقات فراغت و مشارکت در تامین هزینه‌های زندگی تلاش می‌کند اما کرونا همه‌چیز آنان را تحت تاثیر قرار داده است.

پدر و برادرش در بازار تاناکورای مهاباد مغازه دارند و «‌شیرین» از روزهای تلخ اسفند سال قبل سخن می‌گوید؛ دورانی که بر سر زبان‌ها افتاده بود که یکی از کسبه بازار تاناکورا به کرونا مبتلا شده و به همین خاطر نگرانی در بین خانواده‌های این بازار ایجاد شده بود.

وی آن روزها را چنین توصیف می‌کند که «برادر ۲۷ ساله‌ام چند روزی از سردرد و گلودرد شکایت داشت و به همین خاطر وی را به بیمارستان بردیم؛ نظر پزشکان در مورد عامل بیماری وی، ویروس کرونا نبود و پس از معاینه به خانه برگشتیم اما درد برادرم هر روز بیشتر و بیشتر شد».

روز جمعه ۱۶ اسفند بود که به واسطه یکی از دوستان در بیمارستان امام خمینی(ره) توانستیم نظر مسوولان را جلب کنیم تا از برادرم تست کرونا بگیرند و جواب آزمایش مثبت شد

«روز جمعه، ۱۶ اسفند از برادرم در بیمارستان امام خمینی (ره) تست کرونا گرفتند که جواب آن مثبت بود و به همین دلیل در بیمارستان بستری شد».

وی اضافه کرد: چند روز از بستری شدن برادرم گذشت و پدرم هم احساس ناراحتی کرد؛ وی را نیز به بیمارستان بردیم اما با وجود اینکه تست برادرم مثبت بود و آنها با هم در یک مغازه کار می‌کردند، از پدرم به خاطر کمبود کیت، نمونه‌برداری نکردند و دوباره به خانه برگشتیم.

«پدرم هر روز حالش بدتر و بدتر شد و تا جایی که بی‌حال در خانه افتاده بود و توان بلند شدن نداشت؛ به پسرعمویم زنگ زدم و از وی خواستم که به کمک ما بیاید و با هم پدرم را به بیمارستان منتقل کردیم».

«شیرین» در حالی که بغض گلویش را گرفته است، می‌گوید: پس از انجام تست کرونا مشخص شد که پدرم به کرونا مبتلاست و به بخش ICU منتقل شد.

«در روزهای سختی که پدر و برادرم در بیمارستان با کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند، علایم بیماری در مادرم هم ظاهر شد و وی را نیز به بیمارستان امام خمینی(ره) بردیم و پس از آزمایش مشخص شد مادرم نیز به بیماری کرونا مبتلا شده است».

«شیرین» می‌گوید: مسوولان بیمارستان به خاطر مثبت بودن نتیجه آزمایش سه نفر از اعضای خانواده، از من و عروس‌مان هم آزمایش گرفتند اما نتیجه آزمایش ما منفی شد.

پس از بازگشت از بیمارستان در خانه قرنطینه شدیم و روزهای بسیار سخت و طاقت‌فرسایی را تحمل کردیم؛ روزهایی که با هیچ زبان و کلامی قابل وصف نیست و ای کاش قبل از ابتلا به بیماری، خودمان را قرنطینه می‌کردیم

«پس از بازگشت از بیمارستان در خانه قرنطینه شدیم و روزهای بسیار سخت و طاقت‌فرسایی را تحمل کردیم؛ از یک طرف سه عضو خانواده در بیمارستان بودند و از طریق دیگر هم ۲ عضو دیگر از ترس ابتلا شب و روز نداشتند».

وی اضافه کرد: هر چند بسیاری از فامیل‌های نزدیک و دور زنگ می‌زدند اما قبول نکردیم کسی به خانه ما بیاید و وسایل مورد نیاز را از طریق پیک دریافت می‌کردیم و ۲ نفری تنها در خانه شب و روز را به سختی و با استرس فراوان سپری می‌کردیم.

وی می‌گوید: پس از گذشت ۱۲ روز برادرم از بیمارستان ترخیص شد و برای گذراندن دوران نقاهت به خانه برگشت و با بازگشت وی تا حدودی امیدها در بین اعضای خانواده ما برای شکست کرونا بیشتر شد و روحیه گرفتیم.

«مادرم هم پس از ۶ روز بستری در بیمارستان برای دوره نقاهت به خانه بازگشت و هم‌اکنون نیز شرایط همچنان برای ما با وجود داشتن ۲ بیمار مبتلا به کرونا در خانه و وضعیت پدرمان بسیار سخت است؛ ۱۹ روز از بستری شدن پدرم در بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد بستری می‌گذرد و ما نیز از طریق ماندن در خانه سعی داریم از گسترش بیش از پیش این ویروس جلوگیری کنیم تا پدران و برادران دیگر به این بیماری مبتلا نشوند»

«شیرین» اگرچه روزهای تلخی را پشت سر می‌گذارد اما به خانواده‌ها توصیه می‌کند که «این بیماری را شوخی نگیرند و با رعایت نکات ایمنی و ماندن در محیط خانه از گسترش آن جلوگیری کنند».

به گزارش کردپرس، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مهاباد از ابتدای شیوع تاکنون به ۴۱ مورد افزایش یافته است و از این تعداد تاکنون ۳ نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.