شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
روستای وحدت با مردمانی از جنس عشق و دوستی
22 خرداد 1400 - 19:15
شناسه : 13160
11

روستای گولان در کنار دریاچه ارومیه با ۳۰۰ خانوار و قدمت ۱ هزار و ۸۰۰ سال ،یکی از قدیمی ترین روستاهای شمال غربی ایران است. اما قدمت تنها دلیل خاص بودن این روستا نیست ، در گولان مسلمانان شیعه وسنی و مسیحی ها با قومیت ترک و کردو آشوری سالهاست درکنار هم زندگی میکنند و […]

ارسال توسط :

روستای گولان در کنار دریاچه ارومیه با ۳۰۰ خانوار و قدمت ۱ هزار و ۸۰۰ سال ،یکی از قدیمی ترین روستاهای شمال غربی ایران است.

اما قدمت تنها دلیل خاص بودن این روستا نیست ، در گولان مسلمانان شیعه وسنی و مسیحی ها با قومیت ترک و کردو آشوری سالهاست درکنار هم زندگی میکنند و این همزیستی مسالمت آمیز که به الگوی دوستی برای مردم منطقه تبدیل شده است این روستا را به روستای وحدت تبدیل کرده است.

در گولان مسلمانان تنها یک مسجد دارند و در آن شیعه و سنی در کنار هم نماز میخوانند و چند قدم دورتر جایی که تنها یک دیوار فاصله است مسیحیان در کلیسایشان به عبادت پروردگار میپردازند.

همدلی و مشارکت در گولان حرف اول و آخراست آنچنان که این روزها در آستانه انتخابات شورای اسلامی روستا از همه اقوام کاندیدای انتخابات شدند و مردم مثل تمام دوره های دیگر بدور از زبان ، مذهب و قومیت تنها هدفشان انتخاب اصلح برای آباد کردن روستایشان است.

سمشون مسیحی که ۹ سال شورای روستا بوده است میگوید ما فقط ۱۰ خانواریم اما در انتخابات سالهای قبل بیش از ۳۰۰ رای کسب کردم و این نشان میدهد مردم روستای ما انتخابشان بر اساس توانمندی و تلاش است نه هیچ چیز دیگری .

جوانان روستای وحدت احترام به همدیگر را از همان دوران کودکی آموخته اند و اکنون کنار هم قرار است بهترین ها را برای شورای اسلامی روستایشان انتخاب کنند و از این الگو برای انتخابات ریاست جمهوری هم استفاده کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.